Retete Culinare : e-Retete

 

Ciolomada

Categorii: Retete cu legume, Retete de Muraturi si Conserve

 

Ciolomada. Imagini pas cu pas pentru ciolomada

V-am mai povestit de satul Gornesti din jud. Mures din care, in fiecare toamna, cumpar cele mai gustoase rosii, plus alte legume de sezon. Anul acesta norocul m-a facut sa opresc la una din tarabele care apartinea d-nei Margareta Szabo si care, printre altele, expunea si aceste borcane cu ciolomada (Csolomade). Fiindca am avut cereri pe site pentru aceasta reteta, mi-am notat-o, nu inainte de a gusta produsul. Si ca sa fiti siguri ca e buna, sa stiti ca mi-am si cumparat 10 borcane.

Vizita la d-na Margareta a fost o placere, nu numai fiindca are o curte si o gradina impresionabile, pline cu flori si legume, dar si fiindca, timp de o ora cat am stat la dansa, am descoperit o mare pasionata de gradinarit, o persoana care-si iubeste fiecare cm de gradina si care poate vorbi la nesfarsit despre aceste lucruri pe care le iubeste. Exact ca mine, cand vine vorba de mancare.

Ingrediente pentru Ciolomada

3 kg castraveti
2 kg ardei grasi (cat mai colorati)
2 kg gogonele
1 kg ceapa
1 varza mica (cca 1 kg)
1/2 kg zahar
1/2 l otet
3 linguri sare
1 pliculet conservant (optional)

Portii: 10 borcane de 800 gr

Ciolomada - Preparare

  1. Toate legumele se toaca marunt, iar varza se taie fideluta subtire. Se amesteca cu restul ingredientelor si se lasa sa stea 1 zi. Se amesteca de cateva ori in acest timp. Legumele vor lasa suficient lichid astfel incat dupa o zi sa fie acoperite de el si sa le puteti pune in borcane.
  2. Daca ati pus conservant, se pune ciolomada in borcane curate si se capseaza.
  3. Daca nu vreti sa puneti pliculetul de conservant, borcanele se pun in cuptor cca 20 min la 200C pentru sterilizare. Apoi se umplu cu ciolomada, se capseaza si se fierb intr-o oala (apa sa ajunga pana sub capac) cam 5-10 minute.

 
Click pe imagini pentru a mari

Ciolomada
Ciolomada

 

5 59

 

 

Retete similare 

Ardei iuti murati Castraveti murati
Ardei iuti murati Castraveti murati
Lamai murate
Lamai murate  

Conecteaza-te cu contul tau de Facebook folosind link-ul din dreapta sus si fii prima persoana care incarca o fotografie cu "Ciolomada" »

 

Comentarii

Ardelean Ancutza  acum 4 ani 7 Septembrie 2009 11:16  

Re: Ciolomada

Si noi facem reteta asta de muraturi , dar nu am stiut ca se numeste astfel , noi ii sunem simplu : amestecaturi . Se poate pune si varza rosie pentru putina culoare.
 

Ramona  acum 4 ani 7 Septembrie 2009 12:51  

Re: Ciolomada

Am mancat si eu o data astfel de muraturi, fooarte bune. Ma bucur ca am gasit reteta, cu siguranta voi face si eu.
Mentionez ca vizitez in fiecare zi site-ul sa vad ce idee de gatit imi dai pentru ziua respectiva. Meriti toate laudele pentru ideea acestui site dar si pentru retetele bune pe care le impartasesti cu noi. Bravo
 

ramisimion  acum 4 ani 7 Septembrie 2009 16:38  

Re: Ciolomada

pregateste si mama niste salata de muraturi pt. iarna in genul asta, dar ea o face din morcovi, telina, gogosari si gogonele. o sa pun si eu cateva borcane dupa reteta ta. ai cumva o reteta de ardei copti la borcan pt. iarna?
 

Ioana  acum 4 ani 8 Septembrie 2009 10:32  

Re: Ciolomada

nu am o reteta pentru ardei copti in borcan
 

OANA  acum 4 ani 10 Septembrie 2009 11:25  

Re: Ciolomada

Cum e cu otetul, zaharul, sarea? Cand le pui? Le amesteci cu legumele la inceput si le lasi o zi? Sau dupa 1 zi adaugi otet, sare, zahar?
 

Ioana  acum 4 ani 10 Septembrie 2009 11:38  

Re: Ciolomada

se pun la inceput, peste legume, la pasul 1. unde scrie "Se amesteca cu restul ingredientelor..." adica restul ingredientelor sunt otetul, zaharul si sarea
 

kllau  acum 4 ani 12 Septembrie 2009 17:12  

Re: Ciolomada

E ceva de deosebit.... doar gurmanzii si sotzii gospodinelor stiu cat de gustoasa este ! Super ! Super !Super ! Daca nu incerci.. nu vei sti niciodata !
 

ramisimion  acum 4 ani 14 Septembrie 2009 18:54  

Re: Ciolomada

am cumparat ingrediente pentru jumatate din cantitate, le-am tocat, sunt asa dulci si bune. trebuie sa le las 24 de ore?
 

Ioana  acum 4 ani 14 Septembrie 2009 19:04  

Re: Ciolomada

da, si sa le amesteci de cateva ori in timpul asta
 

ramisimion  acum 4 ani 14 Septembrie 2009 22:35  

Re: Ciolomada

asa am sa fac. multumesc mult!
 

ramisimion  acum 4 ani 15 Septembrie 2009 17:42  

Re: Ciolomada

ti-am urmat toate sfaturile si pot sa iti spun ca am umplut 12 borcane de 370 gr. din jumatate de cantitate. dupa cele le-am fiert arata si mai bine.
 

mirela  acum 4 ani 22 Septembrie 2009 18:20  

Re: Ciolomada

as dori sa stiu >daca pun conservant la "ciolomada" mai trebuie sa fierb borcanele?
 

Ioana  acum 4 ani 22 Septembrie 2009 18:27  

Re: Ciolomada

nu, doar speli bine borcanele inainte si le usuci, le umpli si e gata
 

mirela  acum 4 ani 22 Septembrie 2009 18:42  

Re: Ciolomada

multumesc mult
 

mirela  acum 4 ani 22 Septembrie 2009 20:04  

Re: Ciolomada

as dori daca aveti o reteta de ciuperci proaspete la borcan pt iarna....adica fara otet sa le pot prepara la iarna
imi plac la nebunie ciupercile
 

Ioana  acum 4 ani 22 Septembrie 2009 20:11  

Re: Ciolomada

mama mea sigur are o reteta de ghebe la borcan pentru iarna, in weekend merg in vizita la ea si o sa o intreb ce si cum si-ti scriu...
 

mirela  acum 4 ani 22 Septembrie 2009 23:14  

Re: Ciolomada

astept multumesc
dar am o curiozitate...sa nu radeti sunt mai incepatoare in ale gospodariei dar imi place sa fac de toate..... ce diferenta e intre ghebe si ciuperci? ....ghebele nu sun tbureti?....intreb pt ca pe mine ma intereseaza la ciuperci pentru ca acum nu am mai gasit bureti
 

Aluas Maria  acum 4 ani 23 Septembrie 2009 14:10  

Re: Ciolomada

Ioana te rog sa-mi spui daca la ciolomada merge si putin ardei iute.
 

Ioana  acum 4 ani 23 Septembrie 2009 14:16  

Re: Ciolomada

absolut, desi reteta originala nu cere, d-na Margareta a zis ca pot pune linistita
 

Ardelean Ancutza  acum 4 ani 23 Septembrie 2009 15:05  

Re: Ciolomada

Fetelor, daca va intereseaza o reteta de muraturi picante , va trimit eu una de ardei bulgaresti, sunt excelenti si nu este mult de lucru cu ei...
 

ramisimion  acum 4 ani 23 Septembrie 2009 15:31  

Re: Ciolomada

ancutza, as vrea reteta de ardei bulgaresti. merci!
 

Ioana  acum 4 ani 23 Septembrie 2009 18:57  

Re: Ciolomada

mirela, toate poarta numele de ciuperci, fie ca sunt hribi, ghebe, bureti galbiori... cred ca tu te referi la ciupercile pe care le gasesti peste tot, cele albe, care au un nume: "champinion". cred ca reteta mamei mele poate fi adaptata si pentru aceste ciuperci, o sa o intreb.
 

Ardelean Ancutza  acum 4 ani 24 Septembrie 2009 09:37  

Re: Ciolomada

Ardei bulgaresti : 1 kg ardei bulgaresti, 0,5 kg ceapa alba , 200 gr. zahar , 100 ml otet , sare grunjoasa dupa gust. Ardei se taie felii de aproximativ 1-2 cm , ceapa se taie solzisori . Se pun toate intr-o oala incapatoare , in 0,5 litri apa dizolvi zaharul, otetul sarea si pui amestecul peste ardei , completezi cu apa pana la nivelul lor si lasi pe foc pana da un clocot (pana isi schimba ardei putin culoarea , devin mai palizi) . Inainte de ai pune pe foc ,gusti putin lichidul daca este suficient de sarat. Se iau de pe foc , ii lasi putin sa se raceasca si se pun in borcane (de 400 gr.) curate si uscate . Daca vrei poti sa fierbi borcanele dupa ce le-ai inchis. Noi facem de multi ani reteta asta si ne place foarte mult, pana acum nu am fiert borcanele si s-a pastrat foarte bine muratura. Anul acesta le-am fiert, am facut in acelasi timp si zacusca si mama a fiert borcanele cu muratura. Sper sa iti placa reteta , daca ai ceva intrebari iti stau la dispozitie.Borcanele au ramas la mama si nu stiu sa iti spun cate borcane mi-au iesit .
 

ramisimion  acum 4 ani 24 Septembrie 2009 10:28  

Re: Ciolomada

Ancutza, multumesc mult!
 

Ioana  acum 4 ani 24 Septembrie 2009 12:30  

Re: Ciolomada

ancutza, ardeii bulgarestu sunt iuti? am googalit dupa ei si asa pareau...
 

Ardelean Ancutza  acum 4 ani 24 Septembrie 2009 13:28  

Re: Ciolomada

Sunt semi-iuti, nu sunt asa de iuti ca si cei verzi , daca ai gasit poza cu ei , ai vazut ca sunt mai lungi si o idee incarliontati si au culoarea verde deschis, eu mananc unul intreg la o masa...deci nu e chiar asa de iute .Si reteta facuta cu ceapa le mai ia din iutime, nu am pus niciodata numai ardei bulgaresti la borcan , dar se pot pune si asa simpli , intregi , dupa aceeasi reteta . oricum este o muratura iute , dar nu foarte iute. Cred ca vecinii tai de la foisor au asa ceva in gradina...
 

Ioana  acum 4 ani 24 Septembrie 2009 13:37  

Re: Ciolomada

ii stiu pe aia carliontati... am pus unul de decor la ciorba radauteana [link] , nu se vede bine, dar e carliontat si verde deschis. eh, nu stiam ca se numesc ardei bulgaresti.
nu am vazut la vecini in gradina dar au invadat pietele, movilite intregi de ardei din astia peste tot
 

Ardelean Ancutza  acum 4 ani 24 Septembrie 2009 13:53  

Re: Ciolomada

Poti sa intrebi in piata de ardei bulgaresti , sper ca la voi sa nu aiba alta denumire ...
 

mirela  acum 4 ani 29 Septembrie 2009 16:22  

Re: Ciolomada

da la acele ciuperci ma refeream...
sunt mai micuta si eu si mai incepatoare in ale bucatarieie asa ca va rog sa imi scuzati astfel de intrebari
a-ti facut facut rost de acea reteta?
 

Ioana  acum 4 ani 29 Septembrie 2009 16:39  

Re: Ciolomada

ok, nu-i nicio problema, de aceea suntem aici. nu am uitat sa intreb, am uitat sa-ti scriu
deci reteta, cum pune maica-mea ghebe si zice ea ca merge si cu alte ciuperci, dar iti recomada ghebele, sunt muuult superioare la gust celor albe

Ghebele se curata de codita (toata sau verifici cat este lemnoasa si tai partea respectiva). Se pun apoi intr-o oala incapatoare si se adauga apa, apoi se fierb dar putin, cat sa dea 5-6 clocote. Se rastoarna in strecuratoare (pe rand daca nu incap) si se spala sub jet de apa, amestecand cu mana pana nu mai simti chestia gelatinoasa(alunecoasa) de pe ele.
Apoi ai doua optiuni:
1. le poti congela in forma asta si le poti folosi la orice

2. le pui intr-o cratita (daca sunt prea mari se pot taia bucati mai mici, cele mici le lasi intregi) cu putin ulei (cat sa acopere fundul cratitei), presari sare dupa gust si le calesti amestecand mereu. Sunt gata de calit cand auzi ca cele de pe fundul cratitei "pocnesc" usor apoi adaugi patrunjel tocat cat doresti si mai lasi pe foc 1 minut. Se pun in borcane (le inghesui), se capseaza si se dunstuiesc 10 minute.
In aceasta varianta se folosesc la tocanite si practic sunt aproape gatite, de exemplu reteta de aici: [link] , doar faci sosul alb peste ele si sunt gata sau faci o salta de ciuperci, adaugand doar maioneza cu usturoi...

ar mai fi varianta in saramura, dar mi-a zis ca nu merita fiindca iau sare si se pierde din gust

sper ca am fost clara, ti-am transmis exact ce mi-a zis maica-mea, dar daca apare ocazia (acum e sezonul ghebelor) postez reteta pe site cu poze si cantitati mai exacte
 

mirela  acum 4 ani 29 Septembrie 2009 19:14  

Re: Ciolomada

multumesc mult de tot si astept sa postezi reteta
 

lore  acum 4 ani 14 Octombrie 2009 23:33  

Re: Ciolomada

Ioana, daca am borcane din acelea cu garnitura de cauciuc, care se inchid ermetic, mai fierb ciolomada in ele?
 

ildi  acum 3 ani 11 Decembrie 2009 09:20  

Re: Ciolomada

ioana am gasit si eu la magazin 2 rosii super mari dar mai mult verzi decat rosii, eu as vrea gogonele dar ma multumesc si cu astea 2 de test, ai vreo muratura de gogonele cumva?
onegaiittashimasu !!!
 

adriana brasovean  acum 3 ani 4 Martie 2010 10:35  

Re: Ciolomada

si am reteta acesta si am pus si eu in toamna dar nu a stat mi sa acrit si a trebuit sa o arunc care e sectrtul =
 

gabi  acum 3 ani 21 Iunie 2010 15:35  

Re: Ciolomada

 

teo  acum 3 ani 6 Septembrie 2010 18:53  

Re: Ciolomada

buna ciolomada asta....
 

Alina  acum 3 ani 6 Septembrie 2010 23:50  

Re: Ciolomada

Ioana, cat a costat un borcan? Ms
 

Corina  acum 3 ani 9 Septembrie 2010 20:27  

Re: Ciolomada

Buna Ioana,multumesc mult pentru toate retetele acestea minunate ! Maine am sa fac ciolomada,sunt foarte incantata ,sper sa iasa ca e prima oara cand pun muraturi!!!! te pup!
 

tavi  acum 3 ani 14 Septembrie 2010 21:05  

Re: Ciolomada

Bravos!
Īn primul rānd, pentru denumirea exactă , că aşa se zice prin Ardeal.
 

Dora  acum 3 ani 16 Septembrie 2010 17:39  

Re: Ciolomada

Va salut fetelor!M-au incantat retetele primite de la Ioana.Si eu eram in cautare de ciolomada.Eu am de gand sa adaug si ciuperci ca sunt nu numai amatoare ci si culegatoare pasionata.Chiar acum am cules din padure 5 fc de Macrolepiota procera(parasol sau piciorul caprioarei)
 

Aluas Maria  acum 3 ani 28 Septembrie 2010 13:26  

Re: Ciolomada

Este a doua oara cind pun ciolomada de la Ioana si este nemaipomenita.I-am dat si mamei mele si este foarte incintata de ea.Asa ca merita sa incercati.
 

flavia  acum 3 ani 5 Octombrie 2010 16:32  

Re: Ciolomada

Mersi pt. reteta azi am facut-o.Sper sa fie buna.De fapt e delicioasa la gust dar mi-e teama sa nu cumva sa nu reziste ca nu am mai incercat pana acum si ma muncit un pic la ea.
 

irina  acum 3 ani 11 Octombrie 2010 08:53  

Re: Ciolomada

ce fel de sare ai folosit?de bucatarie mare?
 

Ioana  acum 3 ani 11 Octombrie 2010 09:49  

Re: Ciolomada

se pune sare mare pentru muraturi, adica fara iod si altele de genul asta.
 

norbert   acum 3 ani 14 Octombrie 2010 21:08  

Re: Ciolomada

fetelor , eu pun Ciolomada in butoi mic fara conzervanti . mai poti adauga si niste gogonele intregi sau castraveti , ori cum este cred eu ceea mai minunata reteta de muraturi . o friptura buna nare sens fara muratura asta
 

Daniela Plecea  acum 2 ani 24 Iulie 2011 21:58  

Re: Ciolomada

Vreau sa-ti spun ca am facut o portie dubla de ciolomada la care am adaugat si conopida si a iesit super!
 

marcela  acum 2 ani 17 August 2011 10:30  

Re: Ciolomada

apa ce lasa ciolomadea nu trebuie aruncata si facuta alta cand le bagi la borcan?
 

Ioana  acum 2 ani 17 August 2011 10:32  

Re: Ciolomada

nu, se foloseste apa in care au stat legumele
 

IoanaCaia  acum 2 ani 6 Septembrie 2011 11:36  

Re: Ciolomada

Salut, Ioana!
Multa bucurie aduci cu site-ul tau si mare admiratie am pentru dedicarea ta. Felicitari!

Intrebarea mea este: in cazul in care legumele nu au lasat indeajuns de mult lichid si nu am cu ce sa le acopar o data ce le-am pus in borcane, care ar fi solutia?

Multumesc.
Fii binecuvantata!
 

ioana-50  acum 2 ani 7 Octombrie 2011 18:32  

Re: Ciolomada

am facut si eu ciolomada si acum e la dustuit,mersii ioana.
 

Giorgiana Valentina Alexandru  acum 2 ani 16 Octombrie 2011 11:03  

Re: Ciolomada

Buna,Fiind incepatoare in ale ,muraturilor am si eu cateva intrebari .
1.daca vreau sa pun conopida la ciolomada cum procedez.........o fierb ininte si dupa o amestec cu ingredientele?
2.Daca am pus conservant si am capace cu filet trebuie sa le mai fierb?
3.Pot spala borcanele si capacele la masina de spalat vase la temperatura mare sau este mai bine la mana??????
4.Se poate pune si morcov?
5.in cazul in care legumele nu au lasat indeajuns de mult lichid si nu am cu ce sa le acopar o data ce le-am pus in borcane, care ar fi solutia?
Multumesc mult si astept raspunsul cat mai urgent
 

Ioana  acum 2 ani 17 Octombrie 2011 11:52  

Re: Ciolomada

1. conopida se pune cruda tocata marunt ca si restul legumelor

2. daca ai pus conservant nu mai trebuie sa fierbi borcanele

3. in masina de spalat vase e si mai bine decat cu mana

4. morocov poti pune dat pe razatoarea mare

5. mai faci putin amestec de otet+sare+zahar (dupa proportiile din reteta) si completezi
 

Giorgiana Valentina Alexandru  acum 2 ani 17 Octombrie 2011 19:04  

Re: Ciolomada

Multumesc mult ptr raspuns,ma apuc de ea in seara aceasta.pup
 

mariana  acum un an 20 Noiembrie 2011 00:45  

Re: Ciolomada

Dragele mele...au trecut ani buni de cand nu am mai preparat ciolomada...si tot atatia ani buni de cand nu am mai mancat...dar acuma ca am regasit reteta....o sa pun cateva borcane si ....desigur o sa disfrut de ea....te pup Ioana...si va pup pe voi toate....sincer sunteti toate bune...dar foarte bune gospodine...
 

nela  acum un an 22 Decembrie 2011 14:42  

Re: Ciolomada

draga Ioana,eram innebunita dupa ciolomada bunicii mele din Sighetul Marmatiei cand ma duceam in vacante,desi era cam acra.as incerca si eu dar nu stiu daca imi iese.
 

oltea  acum un an 9 Iulie 2012 22:03  

Re: Ciolomada

Buna Ioana,
eu fac reteta acesta cand pun castraveti si raman cei mari care nu arata bine in borcane.
Reteta mea este urmatoarea:
3kg de castraveti taiati cam la 1 cm
2 kg gogonele taiat
2 kg ardei gras clorati
1 kg ceapa
Pun pe foc
1l otet de 9 grade cu o jumatate de cana de sare neiodata,o cana de zahar si 1 l apa,boabe de piper,seminte de mustar si 2-3 foi de dafin
cand lichidul fierbe pun legumele pe rand si le oparesc(5 min),ele mai lasa lichid
Apoi caldute le pun in borcane de 800 gr,le capsez sau folositi borcane cu filet si le pun la pastrat.Sunt excelete si simplu de facut,iar legumele pot fi si altele,fiecare alege dupa preferinte si dupa ce are prin gradina
 

lucyaneya  acum un an 8 August 2012 04:13  

Re: Ciolomada

asa fac si eu,pun si conservant a 2-a zi dar ii zic salata olteneasca,asa am gasit reteta in practic in bucatarie acum vreo 5 ani si o fac mereu,o pute-ti acri dupa cum doriti !
 

lucyaneya  acum un an 8 August 2012 04:14  

Re: Ciolomada

se pastreaza si in galetute de plastic de 1000ml(de la smintinica)
 

Mircea  acum un an 15 August 2012 13:13  

Re: Ciolomada

Cu scuzele de rigoare,Gorneşti e comună,nu sat.Cu cāt vasul īn care se pun muraturile e mai mare cu atāt vor fi mai bune.Īncercati la butoi de plastic,capacitate 10,15 litri.
 

Monica Mihaly  acum un an 22 August 2012 10:07  

Re: Ciolomada

ioana cu ce tai atatea legume, pot folosi razatoarea electrica moulinex?
 

Anca  acum un an 5 Septembrie 2012 10:47  

Re: Ciolomada

Imi place foarte mult site-ul tau, chiar ma pot baza pe retetele tale, iar explicatiile sunt foarte bune. Ma bucur ca te ocupi cu atata dedicatie de site. Astazi ma apuc de cilomada, si am o intrebare: legumele trebuie sa stea acoperite pana a 2-a zi? sau nu conteaza?

Merci.
 

Ioana  acum un an 5 Septembrie 2012 10:49  

Re: Ciolomada

adica sa acoperi vasul? da, e indicat, macar un tifon deasupra ca sa nu intre insecte in amestec.
 

Anca  acum un an 5 Septembrie 2012 20:23  

Re: Ciolomada

da, la asta m-am referit doar ca ma gandesc sa folosesc folie de plastic. Este vreo problema faptul ca nu ajunge aerul? Si inca ceva, otetul pe care l-am folosit este de 9 grade, este bun?

Multumesc anticipat
 

madalina  acum un an 5 Septembrie 2012 23:26  

Re: Ciolomada

Buna Ioana. maine ma apuc si eu de acesta reteta care m-a incantat inca de la citire.
Am insa o intrebare.Consevantul il pun cand amestec legumele cu restul de ingrediente (sareotet+zahar?), sau astept pana a doua zi?
Si mai voiam sa stiu daca ma hotarasc sa le sterilizez,procedez asa: incalzesc borcanele in cuptor, apoi pun compozitia cat inca sunt calde borcanele si apoi le pun la sterilizat intr-un vas cu apa ?, apa sa fie calda sau ... imi cer scuze de intrebari, poate prostesti.
Iti multumesc anticipat. ESTE PRIMA DATA CAND FAC MURATURI, SI VREAU SA FIE PERFECTE CHIAR DACA NU ESTE RETETA MEA.
 

Ioana  acum un an 6 Septembrie 2012 10:39  

Re: Ciolomada

madalina, conservantul se pune a doua zi, inainte de a umple borcanele.
borcanele se tin cca 15 minute la 220C la cuptor. apoi se scot si cand s-au racorit se umplu cu ciolomada. Se capseaza si apoi se pun intr-un vas cu apa calduta. Borcanele sa nu se atinga intre ele, iar daca crezi ca esti mai in siguranta poti pune prosoape de bucatarie printre ele. Se socoteste timpul de fierbere din momentul in care apa incepe sa fiarba.
 

Ioana  acum un an 6 Septembrie 2012 10:40  

Re: Ciolomada

e ok cu folie, oricum amesteci compozitia in acest timp. otetul e ok.
 

Bunatati din Natura  acum un an 27 Septembrie 2012 22:05  

Re: Ciolomada

Buna!
Interesanta reteta , dar cred ca otetul nu este suficient.
A facut cineva reteta asa si a folosit doar 500 ml de otet?!
 

maria  acum un an 15 Octombrie 2012 12:38  

Re: Ciolomada

se poate face si fara gogonele?k noua nu ne plac,pare ff buna si interesanta reteta
 

firtulescu gabriela  acum 3 luni 30 August 2013 10:51  

Re: Ciolomada

Felicitari Ioana, imi plac mult retetele tale , am sa incerc si eu cateva
 

Adelina Damian  acum 2 luni 13 Septembrie 2013 08:17  

Ardei copți pe iarnă

Coaceţi ardeii (se pot coace şi īn tava din cuptor, dar să-i īntoarceţi). Īi īnchideţi intr-o pungă sau īntr-un vas acoperit pentru că aburii ajută la o curăţare mai uşoară. Curăţaţi de coajă, scoateţi sāmburii, lăsaţi să se scurgă 1-2 ore īntr-o strecurătoare, presăraţi cu sare. Puneţi ardeii īn borcane pānă la 1 cm de margine.
Puneţi capacele,sterilizaţi-le īntr-o cratiţă punānd apă rece pānă la ¾ din īnălţimea borcanelor.Fierbeţi la foc mijlociu cam 1 oră.Lăsaţi īn cratiţă pānă se răcesc.
Ştergeţi borcanele, le puneţi la păstrare īn loc uscat şi īntunecos
 

Alexandra  ieri 19 Octombrie 2013 21:26  

Re: Ciolomada

Buna. am si eu o intrebare...nu ies prea dulci asa?...stiu ca muraturile dulci sunt specifice ardealului.
 

Ioana  acum un minut 21 Octombrie 2013 14:29  

Re: Ciolomada

ies echilibrate, nu mi se par dulci, fiindca la atata otet trebuie zahar ca sa nu iasa prea acre. dar evident e si chestie de gust cu muraturile... trebuie sa incerci sa vezi daca iti plac.
 

 

Adauga comentariu

 
nu va fi facut public


zambet
zambet
zambet
pofta
trist
greata

 

 

 

 

 

 

 

Retete de sezon

Vezi toate retetele de sezon

 

 

 

Ca sa primesti cele mai noi retete prin email:

 

 

Constructii si amenajari interioare Cluj www.casamicon.ro
Noi am amenajat bucataria e-Retete!
Click aici ca sa vezi rezultatul

 

 

 

 

 
 

 

 

Ultimele Retete RSS

Ultimele Comentarii RSS