Retete Culinare : e-Retete

 

Paella valenciana (Orez cu pui)

Categorii: Retete de mancaruri cu carne, Retete cu orez, Retete cu carne de pui, Retete din Spania

 

Paella valenciana (Orez cu pui). Imagini pas cu pas pentru paella valenciana (orez cu pui)

Cu dedicatie pentru Anca Cand mi-a cerut retete cu orez primul gand mi-a zburat la paella care e pentru mine cea mai reprezentativa mancare care are la baza orez. Sunt variante de paella care se prepara si cu fructe de mare(creveti si scoici), dar cum in Romania nu avem acces usor la ele am ales sa pregatesc varianta valenciana care se face cu carne de pui si iepure.

Denumirea Paella vine de la numele tigaii speciale in care se prepara, o tigaie larga, cu pereti josi si cu doua tortite ca niste urechiuse (vezi poza jos). Eu nu am aceasta tigaie dar am folosit cu succes o tigaie foarte larga de teflon cu fund gros. Am pus si usturoi, deoarece in privinta asta e o controversa, unii spanioli zic ca se pune, altii ca nu... dar rau nu poate sa-i faca, asa ca am decis sa pun usturoiul... si pana ajung in Spania sa vad cum voteaza majoritatea, voi pune usturoi

Ingrediente pentru Paella valenciana (Orez cu pui)

600 gr carne pui (am folosit 5 pulpe de pui dezosate, dar se poate folosi orice parte din pui si nu e obligatoriu sa fie dezosata; doar piept de pui nu as folosi, cred ca iese cam seaca; daca aveti si carne de iepure inlocuiti jumatate din carnea de pui cu iepure)
250 gr orez cu bob lung
2 rosii mari coapte bine
2 catei usturoi
250 gr fasole lata (eu am pus fasole verde normala, congelata)
2 pliculete sofran (a 0.12 gr fiecare)
1 lingurita rasa boia dulce (sau boia afumata)
1 1/2 l supa de pui (din cub)
50 ml ulei masline
sare, piper

Ornat

1 ardei rosu
crengute de rozmarin

Portii: 5

Paella valenciana (Orez cu pui) - Preparare

  1. In tigaia lata se pune uleiul la incins si apoi se adauga ardeii curatati de seminte si nervuri si taiati felii pe lung. Cand se inmoaie ii scoateti pe un servetel sa se absoarba grasimea.
  2. Pulpele de pui le-am taiat in doua sau trei fasii (in functie de marime). Le-am pus la rumenit in uleiul in care am prajit ardeiul. Cand s-au facut rumene pe ambele parti am pus boiaua si am amestecat rapid apoi le-am tras pe margine tigaii si in mijloc am pus rosiile mixate in blender, usturoiul si fasolea verde. Am lasat la calit cam 5 minute, cat sa scada sucul de pe rosii.
  3. Am adaugat 500 ml supa, sare, piper si sofran si am lasat la fiert la foc mediu pana carnea si fasolea s-a facut. Testati fasolea, iar in carne furculita trebuie sa intre usor. A durat cam 25 minute in cazul meu, cu pui din supermarket
  4. Turnati orezul asa cum vedeti in poza de mai jos, apoi adaugati restul de 1l supa. Cu o paleta imprastiati orezul in tava sa fie egal pe toata suprafata. Scuturati putin tigaia sa se aseze mai bine.
  5. Dregeti de sare si piper acum deoarece din acest moment nu se mai amesteca in tigaie! Tineti cont ca se va fierbe si orezul, deci condimentati bine, bine! Lasati 5 minute paella la foc mediu spre mare apoi puneti focul pe mediu spre mic, cat sa bolboroseasca continutul tigaii si lasati pana toata supa se absoarbe si boabele de orez se separa frumos la suprafata.
  6. Cand devine usor uscat la suprafata si vedeti ca lichidul a fost absorbit, dati focul la maxim pentru 2 minute pana simtiti miros de orez ars. In acest fel pe fund se va forma o crusta crocanta prin arderea orezului, veti obtine ceea ce spaniolii numesc socarrat, care e considerat o delicatesa. Stingeti focul.
  7. Ornati cu feliile de ardei si crengutele de rozmarin si acoperiti tigaia pentru 10 minute.
  8. Puneti tigaia pe masa, fiecare se va servi din ea si nu uitati sa acompaniati cu un vin alb sec sau demi-sec. Pofta buna!

 
Click pe imagini pentru a mari

Tigaie speciala pentru Paella
Tigaie speciala pentru Paella
Sofran
Sofran
Calim ardeiul
Calim ardeiul
Prajim puiul
Prajim puiul
Calim rosiile si fasolea
Calim rosiile si fasolea
Adaugam supa si condimente
Adaugam supa si condimente
Adaugam orezul in acest fel...
Adaugam orezul in acest fel...
Paella la fiert. Nu se mai amesteca in ea!
Paella la fiert. Nu se mai amesteca in ea!
Decoram paella
Decoram paella
Crusta tipica (socarrat)
Crusta tipica (socarrat)
Paella valenciana (Orez cu pui)
Paella valenciana (Orez cu pui)
Paella valenciana - trimisa de Anca S.
Paella valenciana - trimisa de Anca S.

 

5 137

 

 

Retete similare 

Risotto cu legume verzi Pui umplut cu orez
Risotto cu legume verzi Pui umplut cu orez
Bulete de orez cu legume si susan Risotto cu rosii
Bulete de orez cu legume si susan Risotto cu rosii

Conecteaza-te cu contul tau de Facebook folosind link-ul din dreapta sus si fii prima persoana care incarca o fotografie cu "Paella valenciana (Orez cu pui)" »

 

Comentarii

Ardelean Ancutza  acum 6 ani 8 Mai 2008 20:13  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Mutumesc pentru dedicatie ! Eu am facut ceva asemanator dar cu piept de pui iar in loc de fasole am pus amestec de legume congelat: morcovi,mazare ,porumb . Dupa ce am pus orezul am introdus cratita la cuptor si acolo am lasat sa se faca orezul. Am sa incerc si aceasta reteta mai ales ca nu am folosit niciodata sofran! Oricum , acum pregatesc tartine cu branza si ceapa verde, am facut deja toppingul , mai trebuie sa le pun la cuptor. Iti transmit maine daca mi-au iesit !
 

Ioana  acum 6 ani 8 Mai 2008 20:37  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Sofranul e in special pentru culoare, nu da un gust distinctiv mancarii, dar daca pui prea mult mancarea devine amara.

da, si eu cand fac pilaf normal il pun la cuptor, imi place ca iese cu crusta deasupra

astept tartinele, pacat ca inca nu am sectiune cu poze de la useri, poate mai incolo...
 

PAULA  acum 5 ani 2 Noiembrie 2008 19:02  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

in paella nu se pune niciodata usturoi si nici nu se orneaza si crengutele de rozmarin se pun sa fiarba 5 min. inainte sa pui orezul ca sa dea gust nu sunt pt ornat.Nu se adauga neaparat supa de normal se adauga apa si se drege de sre si piper inainte de adaugarea orezului.In paella nu se pune ardei si pe langa pastaii de fasole se mai pun niste boabe de fasole mari pe care spaniolii o numescgarofon.Cine ti_a spus ca in paella se pune usturoi si ardei inseamna ca nu a mancat paellia in viata lui.
 

angela   acum 5 ani 2 Noiembrie 2008 19:32  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

nu sant mare specialista in paella dar si pe aici prin Italia am vazut ca se pune usturoi ,adica am citit in multe retete .de exemplu un prieten din Spania (l-am chemat de urgenta) mi-a dat reteta cu carne de pui ,de iepure ,orez bomba,sofran special ,sare mare, usturoi rosii fara coaja,fasole verde si boabe fasole albe (garoffon)apa rozmarin si melci.
in lumea asta sant multe retete si si mai multe variante iar acesta e un bine ,la noi sant atatea variante de ragu cate sant pentru sarmalele noastre nationale ,mai se cearta lumea ca un ragu adevarat nu trebuie facut si cu carne porc sau ca ordinea exacta nu e acea pe care o faci tu ,dar atata timp cat iese o mancare buna e bine ca sant si variante ,ce plictiseala ar fi daca toate sarmalele ar avea acelasi gust! daca esti draguta ne trimiti reteta de Fideua?ca imi zicea prietenul meu ca e bunaaa de tot !
 

Ioana  acum 5 ani 2 Noiembrie 2008 19:54  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Paula, daca citeai partea de intro de la Paella vedeai ca am scris ca e o controversa intre spanioli privind folosirea usturoiului, a fost decizia mea sa-l pun si a iesit bine de tot. ardeii i-am prajit doar ca sa-i folosesc pentru decorat iar rozmarinul l-am pus deasupra ca decor si dar si ca sa dea o aroma usoara orezului, de aia am acoperit 10 minute tigaia dupa ce l-am pus ca sa infuzeze aroma in orez.... o sa caut filmuletul cu tipul din Spania de la care am invatat sa fac aceasta Paella sa-l vezi, era un spanilo get beget si daca el a gresit am gresit si eu. intotdeauna caut retete cat mai aproape de original, poate uneori gresesc sau nu gasesc sursa corecta
 

oana  acum 5 ani 3 Noiembrie 2008 14:34  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

miam miam ffffffffffffffffff bun! chiar astazi o sa incerc sa gatasc
 

Diana Ciupe  acum 5 ani 10 Decembrie 2008 22:21  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Este o reteta excelenta! Am incercat-o si trebuie sa recunosc ca este mai buna decat la restaurantul spaniol. : )
 

Ioana  acum 5 ani 11 Decembrie 2008 12:59  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

ma bucur sa aud asa un compliment
 

monica  acum 5 ani 23 Ianuarie 2009 14:58  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Am listat reteta si diseara aceasta va fi cina in familia mea.Pare delicioasa.Abia astept sa o fac.
Multumesc pentru retetele tale minunate.
 

Ioana  acum 5 ani 23 Ianuarie 2009 15:18  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

cu mare placere monica sa aveti o cina minunata
 

ma_kc_p_base  acum 5 ani 31 Ianuarie 2009 19:45  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

bai, mai stie cineva sa gateasca???
ce supa mai e si aia din cub ???... paella facuta de spanioli e o mare porcarie !!... mai bine mananci orez cu scoici in Salonic decat ciorba asta cu orez
 

Ioana  acum 5 ani 31 Ianuarie 2009 19:59  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Cu mancarea e la fel ca si cu politica - fiecare cu gusturile si parerile lui
 

ma_kc_p_base  acum 5 ani 10 Februarie 2009 17:09  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

am glumit! e buna mancarea!
 

Carmen  acum 5 ani 22 Februarie 2009 09:49  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Super reteta,am incercat si a iesit foarte gustoasa...acum vreau sa incerc si cu scoici .
 

Mariana  acum 5 ani 22 Februarie 2009 10:29  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Ioana!uneori eu in adins nu pun ceva care nu-mi place!!!si combin putin dupa bunul meu plac!asa ca...nu-ti face tu probleme in ce scriu unii!!ORICUM ESTI O MARE GOSPODINA,SI TU CRED CA STII ASTA!!!te pup!
 

Ioana  acum 5 ani 22 Februarie 2009 13:11  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

multumesc mariana, dar "o mare gospodina" e prea mult spus... sunt tot felul de oameni si gusturile sunt asa diferite incat nu poti fi pe placul tuturor
 

Arabela  acum 5 ani 18 Martie 2009 15:25  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Am facut reteta recomandata de tine si a iesit fantastica.Prietenului meu i-a placut f.mult dar bineinteles si mie.F.bun.Iti multumesc.
 

alina  acum 5 ani 24 Martie 2009 11:19  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

am trait intr o fam de spanioli care faceau paella in mod regulat, gospodina punea si ardei cu morcov, multa carnita de pui sau cand nu era pui era coasta de porc taiata bucatele sau fructe de mare ,ori iepure si vreau sa zic ca erau o bunatate!
 

andreea   acum 5 ani 3 Aprilie 2009 16:04  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

nu stiu ce gust are dar voi afla findca toata lumea zice ca e bun .o sal fac si eu lunea asta sa vad de ce toata lumea il recomanda uratimi noroc sami iasa
 

Ioana  acum 5 ani 3 Aprilie 2009 16:17  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

andreea sper sa afli cum e gustul si chiar sa-ti placa dar... dar daca inca nu ai aflat ce gust are cum poti nota reteta cu nota 2? era mai corect sa astepti si sa votezi in functie de asta, asa aveam si noi un vot credibil din partea ta
 

Laura  acum 5 ani 20 Iunie 2009 20:18  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Am trait o perioada printre spanioli si m-am putut bucura si de alte gusturi si obiceiuri gastronomice. Acum, intamplator am ajuns pe acest site si m-am lasat purtat de curiozitate. Nu-mi pare rau, ba chiar mi-au deschid o pofta acele fotografii... incat ma duc la bucatarie...am fructe de mare in congelator...orez cu bob lung am..si tot asa...
E frumos ce faci tu aici Ioana... te pup si-ti doresc numai bine!
 

ilieiurieti   acum 5 ani 28 Iunie 2009 09:47  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

super mai salvat azi voi face una gigant pt 30 persoane
 

liviu  acum 5 ani 25 Iulie 2009 22:52  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

am facut-o in seara asta. arata super. pacat ca nu pot sa-ti trimit poza... sper sa fie si gustul pe masura. maine am sa aflu (nu mananc seara. e tarziu acum). multumesc pentru reteta.
 

bueno, bueno....  acum 5 ani 29 Iulie 2009 21:03  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Bueno... bueno.... vad o Paula care isi da cu parerea desi nu e o parere avizata)
Din poza am remarcat ca ai fiert orezul bine, asa cum trebuie...insa bobul folosit nu e cel care se foloseste aici.
La paella se foloseste bobul rotund, nu larg tip Basmatti.
INTOTDEAUNA se foloseste usturoi si NICIODATA ceapa. ( ceapa face ca bobul sa se desfaca si sa para ceva asemanator cu cel din pilaf, ceea ce nu-i " ce trebe ")
Am sa-ti spun cum fac eu paella. Valenciana.
Iti dau ingredientele pentru 4 persoane, cu aproximatie, pt ca eu gatesc ochiometric)
De stiut ca cele mai bune paellas sunt cele facute la foc de lemn, pe gratar...
1º. Incing bine paellero.
2º adaug ulei de masline cat sa ii acopere fundul)
3º cand uleiul e incins adaug catei de usturoi , 4-5 bucati," nedezbracati" de coaja).
4º adaug carnea:
eu folosesc 4 aripi de pui ( le tai in 2) , 8 bucatele de costita de porc si iepurelui ii tai ambele picioare in bucatele mici.
5º cand carnea e bine prajita in ulei, o scot pe un platou, impreuna cu usturoiul .
6º in uleiul ramas ( eventual mai adaug un pic), prajesc ( cu grija, ca se arde repede)- un ardei gras, rosu, taiat in cubulete- nici prea mari, nici prea mici.
cand ardeiul e un pic calit, pun doua rosii decojite , fie taiate in cubulete, fie razuite.
Le las sa se caleasca impreuna , vreo 5 minute, apoi adaug carnea pe care am prajit-o si o acopar cu apa.
las sa fiarba carnea pana cand se reduce apa si ajuge din nou la ulei, apoi adaug orezul.
7º Orezul pe care il folosesc eu e cu bobul rotund. Pun 4 pahare de orez ( il masor cu un pahar gol de iaurt de 125 gr.)
las orezul sa se caleasca un pic- asa ii ramane bobul inchis, nu se deface ca la pilaf)
8º. adaug apa- pt ca e destula carne care sa dea savoare mancarii. Pun 12 pahare de apa, de data asta masurate, pt ca prea multa apa desface orezul si prea putina il lasa crud.
Cand da in clocot, grame ii pun putin colorant alimentar, ala care ii da culoarea galbena bobului.
9º. adaug o mana de pastai de fasole verde ( congelata, nu in conserva)- se foloseste pastaia lata; adaug boabe de fasole verde, crude sau congelate, si daca n-am... nu-i nimic).
Se pot pune si boabe de mazare proaspete sau congelate.Pun si o lamaie mica taiata in 4.
Amestec toate ingredientele, las paellero la foc mare 10 minute si la foc mic alte 10 minute,FARA SA MAI AMESTEC CU LINGURA IN PAELLA.
10º. in timpul fierberii, misc paellero de torti, ca sa evit lipirea excesiva a oprezului de fundul tavii.
Orezul lipit e delicios daca e crocant, nu ars)
Daca se arde orezul, pun tigaia pe o carpa umeda si o las asa, vreo 5 minute. Daca in schimb capata gust de afumat....,deschid geamul si nu spun nimanui ca am vrut sa fac paella)
Ca orezul sa fie crocant si pe deasupra, se pune dupa fiert 5 minute la grill, asta in cazul in care s-a pus apa in exces. Daca apa nu e suficienta, dupa fiert se acopera paella cu coli de ziar si se lasa 5 minute , ca sa se umfle bobul.
Paella e greu sa iasa " din prima", insa...cu perseverenta se fac paellas bune)
Nu pun rozmarin...nici macar pentru decor...si nici n-am vazut vreo paella cu rozmarin vreodata.
pentru decor, la fel ca in poza ta, 6 fasii de ardei si o lamaie "decupata" in mijloc.




 

bueno, bueno....  acum 5 ani 29 Iulie 2009 21:50  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

initial intrasem aici ca sa intreb : stie cineva o reteta de csalamádé ungureasca( ciolomada, pe romaneste)-un fel de muratura cu ardei verde, rosu si iute+ceapa ?
Fara varza, rosii sau morcovi... va rog... mi-e o pofta....si nu stiu cantitatile.
Oricum , nici acum 10 ani cand am facut prima data , chiar daca le aveam scrise , n-a iesit mare jmekerie, dat fiind ca am incurcat cantitatile si in loc de 1 kg de ardei rosu am pus unul de ardei iute
 

Amalia  acum 5 ani 30 Iulie 2009 10:22  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Exact asa am vazut ca se face paella si chiar in Valencia, mi-am cumparat si tigaie care apropo e foarte ieftina !
 

Ioana  acum 5 ani 30 Iulie 2009 11:10  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

nu am facut niciodata csalamádé, sunt muraturile acelea din legume taiate bucati mici, le stiu, dar nu am o reteta. poate cineva care citeste siteul te poate ajuta. la capitorlul muraturi stau slabut, inca are cine sa mi le faca.
 

Anca S.  acum 5 ani 30 Iulie 2009 14:50  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Tortilla
Specifica bucatariei spaniole, Tortilla e o omleta umpluta cu diverse, dupa gustul fiecaruia si ingredientele de sezon.
Asadar: Tortilla de Patatas este omleta cu cartofi

1ºSe curata 5 -6 cartofi, se spala si se taie rondele groase de 1 cm.
Se prajesc in ulei insa fara a-i face sa fie crocanti, ci doar copti.
Se scurg de surplusul de ulei.
2º Se bat 6 oua cu sare si putin piper,se adauga o ceapa mica razuita si stoarsa de zeama, apoi cartofii prajiti .
3ºIntr-o tigaie incinsa ( cu margini inalte)se pune ulei de masline pe fund ,apoi se adauga amestecul de cartofi , oua si ceapa.
4º Se prajeste la foc mic. Dupa 2-3 minute, cand s-a facut crusta dedesubt, Tortilla se intoarce, folosindu-ne de un capac sau o farfurie plata .
E un pic anevoios, se poate sa ne ardem sau sa facem pe jos numai ou...
Odata intoarsa, se scurge in tigaie cu partea cruda, in asa fel incat sa prinda crusta pe ambele parti.
Dupa 2-3 minute se intoarce din nou... si tot asa, pana cand oul s-a coagulat in totalitate.
Ca sa fie mai usor de intors,pentru inceput, se poate face tortilla in cantitate mai mica.

In functie de gusturi, se pot inlocui cartofii cu orice alta leguma: ciuperci, ardei rosu, dovlecel, anghinare, sparanghel, etc.

Se mananca calda, se conserva in frigider maxim 24 ore si se poate reincalzi in microunde.
E un aperitiv care aici se serveste in baruri, (de obicei e gratis) pentru cei ce consuma bere sau vin.
 

Anca S.  acum 5 ani 30 Iulie 2009 14:54  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Ioana, cum fac sa-ti trimit niste poze cu mancaruri tipic spaniole?
 

Ioana  acum 5 ani 30 Iulie 2009 14:55  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

scrie-mi la: ioana at e-retete punct ro (am scris adreas asa sa nu primesc spam-uri)
 

Anca S.  acum 4 ani 10 Septembrie 2009 10:51  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Rectificare cu scuze de rigoare: in anumite zone din Comunidad Valenciana se pune rozmarin in Paella, dar evident, la "frontiera" cu Catalunya, in zona unde eu locuiesc nu.
 

ana  acum 4 ani 7 Octombrie 2009 19:22  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

deliciosa!!!!!!!!!!!
 

mihaela  acum 4 ani 14 Octombrie 2009 13:16  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

in valencia este un tip de orez de fapt o marca care are orez special pt paella si are bobu lung -acum depinde de fiecare la cine a vazut cum se face pt ca nu e o regula sa ie facuta toata in acelasi fel-mucha suerte
 

dumitru ion  acum 4 ani 16 Octombrie 2009 16:50  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

paellia valenciana...ingrediente..pui(sau in loc de pui ratza) iepure si costitza de porc...ulei de masline ardei gras fasole verde, fasole boabe(mari)usturoi rosii rase sau bulion orez sare si safran( batrani din comunitatea valenciana pun melci si alcarciofa si mazare.)se prepara intr.o tigaie speciala....este o mancare complexa si f greu de preparat...acestea sunt ingredientele pt o paellie valenciana.....sa nu ma contrazica nimeni pt ca nu are cum... va rog nu mai trimitetzi retzete eronate sau incomplete
 

kitty  acum 4 ani 10 Noiembrie 2009 13:07  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

paella valenciana se spune in comunitatea valenciana ca nu trebuie sa contina ardei rosu si verde si multe alte lucruri.timpul de fierbere este de 15 min pe foc si 5 min in cuptor.asa ca fiecare are cate o reteta si niciodata nu o sa gasesti 2 la fel.va spun eu ca am avut 3 bucatari spanioli de la care am invatat sa fac paella si fiecare avea reteta lui.eram zapacita de cap.asa ca imaginati-va faptul ca nici spaniolii nu fac paella la fel.oricum e foarte buna si reteta ioanei.felicitari.
 

maria  acum 4 ani 30 Noiembrie 2009 14:06  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

bravo Ioana ! esti super
 

Donuttsi Dorina  acum 4 ani 10 Decembrie 2009 16:34  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

eu am o super reteta din Barcelona acolo am invatat sa o prepar de la o sefa de restaurant e total diferita fata de ce am citit la voi
 

cristina  acum 4 ani 18 Decembrie 2009 14:48  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Da-mi voie sa iti atrag atentia ca paella valenciana traditionala e cu pui intr-adevar ..dar se pun in plus si fructe de mare...Reteta de aici sunt convinsa ca e delicioasa..dar e doar un pilaf cu pui..
 

Ioana  acum 4 ani 18 Decembrie 2009 15:38  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

aceea e Paella de marisco (doar cu fructe de mare) sau Paella mixta.
Paella valenciana are doar diferite tipuri de carne (pui, iepure...) nu si fructe de mare.
Paella mixta combina intr-adevar si carne si fructe de mare
 

andreea  acum 4 ani 16 Ianuarie 2010 17:19  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

euam numai 14 ani si stiu ffr bn sa prepar paellea imi place ffr mult
 

MAGDA  acum 4 ani 9 Martie 2010 10:47  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

IN NICIUN CAZ INTERESANTA...INCERCATI BORSUL ROMANESC CU FASOLE DE CAND EMIGREAZA ROMANII AU UITAT RETETELE CU CARE AU CRESCUT......VORBESC IN CUNOSTINTA DE CAUZA..ACEASTA PAELLA ARE UN GUST DE BLEAHHHHHHHHHHHHHHH NU MAI EXPORTATI RETETE DE 2 LEI (PARDON DE 2 E)
 

erika pintilie  acum 4 ani 28 Martie 2010 12:53  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

maiiiiiiiii sa fie care mai de care va dati mari ca una in Spania a mancat nu stiu cum si nu stiu ce ,ca alta in Italia a vazut ca asa se face ca nu e cum scrie asa ,aici vorbim de mancare nu ne laudam care pe unde suntem prin ce tari umblam sau ce mancam, eu sunt cocinera adica bucatareasa intr-un restaurant din VALENCIA si fac tot felul de paella in schimb eu cand fac pentru mine acasa si eu mai adaug tot felul de mirodenii in ea care e problema ......mai terminati cu atatea laude ca romanul prost cand ajunge in tari straine deja are figuri in cap
 

Monica Mihaly  acum 4 ani 28 Martie 2010 15:51  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

bine i ai zis erika sunt totala de acord cu tine, si apoi daca mancarea noastra e asa de tare de ce nu e asa cunoscuta ca si paella lor valenciana.
si ca sa stii magda ca la noi in ardeal borsul nu se mananca asa ca nu avem ce sa uitam ca nu l am incercat niciodata
 

magda  acum 4 ani 12 Aprilie 2010 15:39  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

de sarmalele romanesti ai auzit draga...cei din afara vin aici sa le manance cu drag.si multe altele voi cu ce acriti ciorba,cu miere de albine... iar intradevar retetele de obicei se mai modifica pt ca nu toti avem aceleasi gusturi...
 

Laura  acum 4 ani 21 Aprilie 2010 19:01  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Am gatit-o aseara si a iesit minunata. Multumesc Ioana!
 

miki  acum 4 ani 30 Aprilie 2010 12:47  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

este super buna si chiar se pune 2 sau chiar 3 catei de usturoi cu coaja eu as manca toata ziua chiar acum o sa dau fuga sa imi cumpar o portie
 

mada  acum 4 ani 25 Mai 2010 15:59  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

da,care au aere,sa le aiba.eu sunt in spania de 2 ani si recunosc ca am mancat paella doar la niste prieteni.in restaurante sau in barurile lor nu am mancat niciodata.gatesc romaneste si-mi place mancarea noastradar am sa fac si eu reteta doar ca,am sa pun piept de pui.arata f. bine.sotul meu a mancat mancare specific mediteraneeana si-i place.din curiozitate am sa incerc si eu
 

me gusta   acum 3 ani 26 Septembrie 2010 21:52  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

nici una no sabeis acer la paella
 

Monica Mihaly  acum 3 ani 28 Septembrie 2010 08:27  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

pues tienes razon
esta no es una paella de verdad
 

misu  acum 3 ani 7 Octombrie 2010 05:04  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

CE SA SPUN!?
MANCAREA ASTA E UN FEL DE PILAF MAI PILAF.
PANA SA EMIGREZE ROMANII IN SPANIA NU AUZISE NIMENI DE PAELLA ASTA.SI SE MANANCA DOAR LA EI.IN FRANTA NU, NICI IN GERMANIA SAU LA NOI.
DPDV AL MANCARURILOR, CEA MAI BUNA PAELLA E CEAFA DE PORC LA GRATAR..
 

magda  acum 3 ani 11 Octombrie 2010 23:09  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

CHIAR ASA..........LA NOI SE CHEAMA OREZ CU PUI.........CU FRUCTE DE MARE........SI CU ALTE ALEA...........DA NA ACUM SE CHEAMA PAELLA...............NOI NU VORBESTE ROMANESTE SI SE FACE DE CAND LUMEA.........MAI CITITI CARTI DE BUCATE NU SANDRA BROWN........SE CHEAMA SANDRA MARIN...........BUCATARESELOR
 

mario  acum 3 ani 17 Octombrie 2010 17:04  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

e adevarat ca e foarte buna dar tu nu te pricepi. paellea originala nu are usturoi si ardei
 

silviu  acum 3 ani 28 Octombrie 2010 13:59  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Azi am facut pt prima data paella, insa pe langa pui,am pus scoici,marisco,calamares si a iesit de puta madre POFTA BUNA!
 

ISPAS ANDREEA  acum 3 ani 29 Octombrie 2010 16:04  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Deci, paella este originara din Valencia...mai precis zona Pego-Santa Maria.
In paella se pune usturoi in ceea ce se cheama sofrito...adica se frige la inceput cu rosii razalite si ulei de masline. De fapt sofrito este baza la majoritatea mancarurilor spaniole si se face din rosi ulei de masline si USTUROI.
Ardeiul rosu este pur ornamental si se pune in paella deasupra cand este gata, asta dupa ce a fost prajit si secat de ulei in prealabil. In paella valenciana nu se pune insa rozmarin...de fapt nu se pune nici un fel de ierburi aromatice.
Varianta fara usturoi si ardei si cu rozmarin este cataluna si deci nu este cea autentica...catalunezii mai fac paella si cu naut si alte si alte insa autentica este cea cu sofrito, fasole verde, garofon, pui si iepure .
In orice caz paella cunoaste multe variante si chiar si spaniolii se cearta pe tema asta insa adevarul este acesta si poate fi regasit cu putina munca de investigatie...
 

corina  acum 3 ani 20 Ianuarie 2011 06:15  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

arata frumos, nu am papat niciodata paella insa o a incerc sa o fac singurica.
doar o mentiune, de curand am auzit de la prietenii mei botanisti ca sofranu este txic.

La inceput am fost dubioasa si nu voiam sa ii cred doar ca mi-am amintit ca o data am vopsit o buza de matase cu sofran si cu tifon iar in timp ce vopseam mi se facea rau si trebuia sa iau pauze mari la aer sa imi revin.
De atunci nu mai vreau sa aud de staminele de sofran mai ales ca e doar un colorant!
 

Ioana  acum 3 ani 20 Ianuarie 2011 09:01  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

sofranul reprezinta intr-adevar staminele unei branduse si in cantitati mari sunt otravitoare. dar daca nu pui mult, si folosesti doar continutul unui pliculet, nu se intampla nimic. daca ti-e frica, poti sa-l inlocuiesti cu turmenic/curcuma, da aceeasi culoarea frumoasa mancarurilor si e si sanatos.
 

ritaionika@yahoo.es  acum 3 ani 26 Ianuarie 2011 20:18  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

CE USOR PUTEM CRITICA. Eu lucrez la o bucatarie an spaña de 5 ani si fac palla valenciana, cu pui sau de marisco si o fac, cu orez larg,fara ceapa, cu usturoi, pisat numai o lingurita la 5 kl de orez, si an rest asa cum e an prima reteta. multumesc.
 

ela  acum 3 ani 27 Ianuarie 2011 15:12  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

eu nu am facut,dar am vazut si vreau sa zic ca ma tenteaza foarte tare sa o fac .cred ca am sa incerc chiar maine sa o fac.sper sa-mi iasa buna .
 

ilonadima  acum 3 ani 13 Februarie 2011 18:11  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

da este adevarat ca paellia este f buna dar numa ptr cine a probato nu strica sa incercati sa o faceti . .dar tot mai buna este mancarea romaneasca eu gatesc mancare romaneasca dar si spaniola.ori ce mancare este buna daca este bine gatita.
 

adriana  acum 3 ani 24 August 2011 14:22  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

am lucrat si eu bucatareasa in spania si pot sa va spun ca fiecare bucatarie are secretele ei si obiceiurile ei in functie de seful bucatar si zona.in zona madridului cea mai cautata paella e cea mixta cu pui si fructe de mare iar la sofrito se pune usturoi dar si ardei tocat foarte marunt.in ce priveste usturoiul se zice ca jumatate de spanie e pro si cealalta contra asa ca in functie de gusturi.pofta buna
 

cristina  acum 2 ani 12 Noiembrie 2011 20:32  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

foarte buna
 

catalin  acum 2 ani 20 Noiembrie 2011 17:00  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

buna tuturor... poate nu as fi scris nimic de data asta dar..am simtit un ton oarecum acut din partea unei doamne sau domnisoare ,ce o fi....referitor la faptul daca punem sau nu punem usturoi in paella.pentru cei care stau in dubii,pt acele gospodine care nu stiu in ce parte sa se incline,va spun cu siguranta se pune usturoi.nu stiu eu de rozmarin sau de ardei taiati in lung.......suc de tomate si toate astea.sunt de ani buni chiar aici unde este la ea acasa paella.adica in comunidad valenciana.si credeti-ma ca nu trec doua saptamani fara sa fac eu acasa sau sa mananc pe undeva.nu este nimic deosebit dar ...nici nu trebuie sa arunci aiurea toate intr-o tigaie ...si gata.importanta are pana si tigaia in care "executi" aceasta mancare.ca nu degeaba au scos spaniolii tigaia asta numita paelliera.nu se pune doar carne de pui.......este ideal sa poti pune carne de pasare,iepure.miel,costita de porc.se pun si fasole verde si acea fasole lata cum spun unii de aici.numita de spanioli...garrofon. in fine..nu incerc sa corectez pe nimeni insa observ uneori acel ton superior din partea unor persoane care pur si simplu nu au de a face cu astfel de retete,mancaruri,........ daca doreste cineva reteta pt paella ,gasiti un raspuns sigur aici katu_02_76@yahoo.com
 

ralu  acum 2 ani 24 Noiembrie 2011 19:40  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Nu inteleg de ce va tot certati aiurea pe blogul Ioanei,pentru cei traditionalisti :nu mai jicniti pe nimeni doar pentru ca voua va place borsul si sarmalele NUMAI!Serios acuma ne-am nascut cu dreptul de a alege de aceea fiecare poate sa manance ce ii place iar cine doreste poate sa ramana conservator!Despre paella,Ioana sunt foarte multe variante si dupa cum multi au specificat nici spaniolii nu se mentin la o sg reteta totusi tin sa mentionez ceeea ce romanii din "comunidad valenciana" au omis,SE SERVESTE CU LAMAIE( concret se stoarce zeama la lamaie peste in functie de gust) .O paella valenciana delicioasa nu tine cont de orez (forma lui) ci de experienta si daruirea cu care o gatesti la fel ca orice mancare.Nu se pune RATA! un gurmand adevarat ar trebui sa faca diferenta intre aroma oferita de tipurile de carne!
Oricum te felicit nu ptr k esti gospodina (cum au facut altii)ci in primul rand k in pofida unor comentarii uracioase totusi ai puterea de a posta retete in continuare si iti multumesc ca ne oferi parte din timpul tau! Spor in continuare!
 

Ioana  acum 2 ani 25 Noiembrie 2011 10:23  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

merci ralu daca ne-am lua dupa gura lumii nu am realiza niciodata nimic. important e ca eu sa fiu multumita cu ce postez si sa stiu ca am facut tot ce am putut mai bine in momentul respectiv.
abia astept sa fac o paella cu fructe de mare si sa storc si o lamaie deasupra deja imi ploua in gura...
 

Corina  acum 2 ani 18 Decembrie 2011 20:35  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Bravo,draga mea! Sa nu pui la suflet rautatile...am citit comentariile,in ideea de a afla cat mai multe informatii,dar mi s-a facut rau...atata rautate!!! Doamne,romanii pot sa ajunga in cele mai minunate locuri din lume,insa caracterul mizerabil ii insoteste pretutindeni.Suntem un popor de oamenii rai si majoritatea isi merita soarta! FRATILOR,NE AFLAM AICI PENTRU A SCHIMBA PARERI CONSTRUCTIVE,PENTRU A NE DA O MANA DE AJUTOR!
Ioana,iti multumesc ca mi-ai readus aminte de aceasta minunata reteta,nu am mai mancat de un an si ceva...imi ploua in gura! Multumesc!
 

Ioana  acum 2 ani 19 Decembrie 2011 11:51  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

da, am observat ca pe blogurile romanesti atmosfera este muuult mai tensionata decat pe blogurile din exterior pe care le mai citesc. pana la ora asta nu mi-am dat seama care este motivul. numai ca acestia sunt vizitatorii pasageri, in timp ce vizitatorii constanti sunt deschisi la minte si la experimente, vin cu un feedback realist pe care-l exprima civilizat si pana la urma pentru ei este acest blog.
 

Diana  acum 2 ani 19 Ianuarie 2012 14:36  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Ioana am o problema, vreau sa fac reteta aceasta insa 1gr de sofran este aproximativ 20 lei, cu ce as putea inlocui sofranul? ms!
 

Ioana  acum 2 ani 19 Ianuarie 2012 14:39  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

cu turmenic (curcuma).
 

Constantin  acum 2 ani 26 Ianuarie 2012 00:01  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Nu am facut pana acum aceasta reteta. Mi-a placut.

Privitor la utilizarea usturoiului zic: este f bine sa fie folosit. Pentru cei care nu suporta gustul sau puternic acesta poate fi diminuat prin fierberea lui in abur (nefiind luata coaja).
 

cris3231  acum 2 ani 7 Februarie 2012 23:32  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

buna,eu stiu ca se pune orez cu bob rotund,si mai putina supa si fasole bob mare,asa se face in spania
 

cris3231  acum 2 ani 7 Februarie 2012 23:34  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

oricum felicitari pt efort si ai multe retete bune























 

liliana  acum 2 ani 20 Februarie 2012 14:39  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

e bun dar prefer paella cu gambasi ( chear a incercato e foarte buna )
 

daniela  acum 2 ani 16 Martie 2012 15:31  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Eu momentan sunt in spania si am probat toate mancarurile lor.dar niciuna din toate nu intrece o paellea este delicioasa faceti si probati.pofta buna!
 

Coman Ioana Alexandra  acum 2 ani 16 Martie 2012 18:15  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Buna ...
reteta pare foarte interesanta...as avea o intrebare...de unde ai achizitionat tigaia de paella?si cam cat costa?mersi mult...
 

Adrian  acum 2 ani 8 Aprilie 2012 21:29  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Tot pentru Anca care a cerut retete cu orez si nu numai pentru ea as dori daca se poate citeva retete pe baza de urzici. Urzici cu pilaf etc.
 

BIJU  acum 2 ani 10 Aprilie 2012 20:14  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Buna Ioana,

Tocmai am gatit aceasta superba mancare si tot ce pot sa-ti spun este MULTUMESC pt situl tau care are atatea bunatati, este delicioasa PAELLA valenciana , urmatoarea incercare va fi PRAJITURA PRAJITURILOR.
 

Ioana  acum 2 ani 11 Aprilie 2012 08:53  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

cu placere, biju. spor in continuare!
 

andreea  acum 2 ani 11 Aprilie 2012 16:29  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

o sa-mi fac si eu chiar azi,e super ca nu contine gluten asa ca pot manca si eu multumesc e iee
 

Mariana  acum 2 ani 12 Aprilie 2012 14:48  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Mesaj adresat Paulei...in paella se pune usturoi,ardei si tot ce vrei,depinde de gustul la care vrei sa ajungi.Sunt in Spania de 7 ani...Felicitari ptr retete!!!
 

teo  acum 2 ani 29 Aprilie 2012 22:36  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

si eu sunt in spania de aproape 8 ani, chiar in comunitatea valenciana, si sunt
deja o experta in paella valenciana (cel putin asa zice sotu care e spaniol) daca vrei sa faci paella atunci se poate pune tot ce vrei, sunt o gramada de variente,cu fructe de mare, vegetariana, etc.dar paella valenciana e numai una, e ce numesc aici spaniolii ''denominación de origen'' si are 10 ingrediente: pui, iepure, ulei de masline(foarte important sa fie de masline), rosii,fasole verde lata, fasole uscata de bob mare (eu in romania nu am vazut niciodata) sofran, orez sare si apa.eu de obicei prajesc prima data niste creveti si ii scot apoi adug carnea. usturoi pun vreo 4, 5 catei dar intregi cand pun carnea la prajit si nu-i curat ca asa nu se ard.
asa ca da varianta ta e o paella dar nu valenciana...
felicitari pt retete !!
 

mind  acum un an 20 Octombrie 2012 13:58  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Cu tot respectul, draga mea Ioana, turmeNic este gresit. E "turmeRic" cu "R". Iar romaneste e curcuma, ori neologismul, neoficial ACAD, turmeric. Mai multe detalii google-ul.
 

Ioana  acum un an 22 Octombrie 2012 11:09  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

asa e! ani intregi am citit gresit eticheta condimentului, nici nu-mi dau seama cum tot timpul am vazut n in loc de r.
 

Geta  acum un an 20 Noiembrie 2012 14:21  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Cate bordee atatea obiceie..chiar si la bucatarii spanioli.Am avut in vizita o nepoata care locuieste in Granada si a invatat acest fel de mancare de la un bucatar de acolo. Ea a pus bucati de piept de pui,morcov, ardei de trei culori (putin din fiecare ) mazare , ceapa si orez...a fost foarte gustoasa !!!
 

calin  acum un an 15 Decembrie 2012 15:51  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

super acceptabila reteta dar nu este paella valenciana. cum zice teo usturoiul se pune cu coaja. geta in granada au sunci(jamon) bune, paella adevarata se face la valencia. am mancat pizza in aproape toate capitalele europene dar pizza mai buna decat cea din napoli nu am mancat nicaieri.frumos site ioana, bravo.
 

danut  acum un an 8 Februarie 2013 15:13  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

eu locuiesc in spania de 7 ani,si lucrez in restaurant,dar nu se pune usturoi,in rest reteta e ok si e foarte gustoasa .o puteti insoti de sos alioli-smantana cu usturoi-,asa se mananca in zona murciei
 

Florin  acum un an 1 Martie 2013 23:47  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Foarte multi experti aici... Ca se pune sau nu usturoi... asta depinde de fiecare dar se face categoric cu orez cu bob rotund daca e PAELLA VALENCIANA si nu (PAELLIA) cum spun expertii!!! Buna reteta!!! Si fiecare pune ce crede in ea, dar atunci nu mai este paella valenciana
 

camelia  acum un an 20 Martie 2013 10:30  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Pentru cei din Spania.NU VA MAI CONTRAZICETI,MAI BINE CUMPARATI O PAELLA VALENCIANA CONGELATA DIN MERCADONA,LIDL,CARREFOUR,AHORRA MAS SI VETI VEDEA CE INGREDIENTE CONTINE
 

Ioana  acum un an 20 Martie 2013 10:38  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

nu cred ca o paella congelata din supermarket e standardul pe care-l dorim.
 

camelia  acum un an 20 Martie 2013 18:57  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

spuneam de ingrediente,nu de calitatea ei
 

vasi  acum 10 luni 5 Octombrie 2013 12:34  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

ciudat inca nu am auzit sa se folosesca FASOLE IN PAELLA . locuiesc de ceva timp in sp .
 

Ioana  acum 10 luni 5 Octombrie 2013 20:59  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

se foloseste fasole lata in paella, dar eu am folosit ce am gasit la indemana in RO. uite zice un vizitator ca acea fasole se numeste garrofon in spania, poate asa iti este mai cunoscuta.
 

Cris  acum 10 ore 26 August 2014 21:54  

Re: Paella valenciana (Orez cu pui)

Bună!

Rețeta ta este foarte bună. Am făcut-o de câteva ori și a ieșit perfect. Chiar seamănă cu ceea ce am mâncat pe meleaguri iberice (C. Valenciană mai precis). Este păcat că ai noștri conaționali știu doar să critice.Felicitările mele pentru rețetă!
 

 

Adauga comentariu

 
nu va fi facut public


zambet
zambet
zambet
pofta
trist
greata

 

 

 

 

 

 

 

Retete de sezon

Vezi toate retetele de sezon

 

 

 

Ca sa primesti cele mai noi retete prin email:

 

 

Constructii si amenajari interioare Cluj www.casamicon.ro
Noi am amenajat bucataria e-Retete!
Click aici ca sa vezi rezultatul

 

 

 

 

 
 

 

 

Ultimele Retete RSS

Ultimele Comentarii RSS