Retete Culinare : e-Retete

 

Ragu

Categorii: Retete din Italia, Retete cu carne de porc, Retete de Sosuri si Salsa, Retete cu carne de vitel sau vita

 

Ragu. Imagini pas cu pas pentru ragu

Desi fiecare zona din Italia are propria varianta de ragu, aceasta reteta este a celui mai cunoscut ragu, ragu alla bolognese. Prepararea lui dureaza in jur de 3 ore, dar numai asa veti obtine un sos cu un gust intens, gustul pentru care acest sos a devenit atat de cunoscut.

In mod normal se foloseste carne de vita, dar cine doreste poate folosi si amestec de carne de vita si porc, cum dealtfel am facut si eu. Si daca va intrebati ce cauta laptele in aceasta mancare, reteta originala chiar cere asa ceva, fiindca are dublu rol: fragezeste carnea in timpul fierberii, iar daca folositi doar carne de vita acest lucru chiar e necesar si in al doilea rand elimina aciditatea sosului de rosii, accentuand dulceata carnii. De asemenea, observati ca proportia de rosii folosita in sos este mica, a nu se confunda ragu alla bolognese cu ragu alla napoletana (alt ragu faimos), in care, intr-adevar, se foloseste o cantitate mult mai mare de rosii.

Sosul de carne poate fi servit peste paste (tagliatelle sau spaghetti) sau pentru lasagne.

Ingrediente pentru Ragu

600 gr carne tocata de vita (sau amestec vita si porc;ideal ar fi ca in carnea tocata de vita sa adaugati piept de vita fiindca are gustul cel mai bun)
1 ceapa medie
1 morcov mare
3 tulpini telina
50 gr pancetta (sunca uscata dar neafumata)
50 gr carnati de casa (optional)
50 ml vin alb sec
1 varf cutit scortisoara
1 varf cutit nucsoara
1 lingurita rasa piper
1 cana passata (sau 2 linguri pasta de rosii dizolvate intr-o cana cu apa)
2 cani supa pui sau vita
1 cana lapte
1 lingurita rasa sare
2 linguri unt
2 linguri ulei masline

Ragu - Preparare

  1. Taiem ceapa, morcovul si telina cubulete mici. Le adaugam peste untul cu ulei puse la incins si le calim cam 10 minute, la foc mai mic, pana se inmoaie bine. Facem astfel, ceea ce italienii numesc soffritto.
  2. Adaugam carnea tocata si pancetta cubulete si o calim pana sucul pe care-l lasa se evepora, cca 5 minute la foc mediu. Daca dorim, adaugam acum carnatii tocati marunt sau zdrobiti cu furculita si calim in continuare pana carnea incepe sa se rumeneasca, cca 15 minute. Stingem cu vin alb si lasam pana se evapora.
  3. Condimentam amestecul cu scortisoara, nucsoara si piper, apoi turnam passata si 2 cani cu supa de pui/vita. Amestecam bine si lasam la fiert pe foc mic (cat sa bolboroseasca usor amestecul) 1 ora. Amestecam tot la 15-20 minute.
    * in acest moment amestecul va parea destul de lichid, dar e ok, va scadea suficient in orele de fiert care urmeaza
  4. Adaugam laptele si sarea, amestecam bine si lasam sa fiarba in continuare inca 1 1/2 ore, tot la foc mic. Nu uitati sa amestecati tot la 15-20 minute, mai ales dupa ce scade ragu, pentru a nu se lipi de fundul oalei.

 
Click pe imagini pentru a mari

Legumele cubulete
Legumele cubulete
Calim legumele
Calim legumele
Adaugam passata...
Adaugam passata...
si supa peste carne
si supa peste carne
Dupa o ora adaugam laptele
Dupa o ora adaugam laptele
Ragu
Ragu

 

5 50

 

 

Retete similare 

Ragu de rata cu polenta
Ragu de rata cu polenta  

Conecteaza-te cu contul tau de Facebook folosind link-ul din dreapta sus si fii prima persoana care incarca o fotografie cu "Ragu"

 

Comentarii

adry  acum 4 ani 21 Septembrie 2009 16:38  

Re: Ragu

Ioana, draga mea ai facut reteta ca la carte cum se zice !
Asta este si baza de la care am pornit eu!!!!
Am eliminat sunca. carnatul (dar pun putina carne macinata de porc si e cam acelasi lucru!) si supa (pun apa in cazul in care n-am supa de casa; nu-mi prea place sa folosesc pastile si evit pe cat pot)
In rest ca tine
 

Ioana  acum 4 ani 22 Septembrie 2009 10:46  

Re: Ragu

adry, multumesc ca mi-ai confirmat, e bine sa stiu cat de aproape sunt de varianta originala de la cineva care cunoaste aceste mancaruri direct de la "sursa".
 

Ardelean Ancutza  acum 4 ani 23 Septembrie 2009 15:15  

Re: Ragu

Este excelent sosul ragu , te scoate din multe "incurcaturi". Eu fac vreo 2 portii odata si il congelez in mai multe cutii. Folosesc sosul asta la placinta taraneasca si mai nou si la enchiladas, plus lasagna si paste...
 

Anca.S  acum 4 ani 29 Septembrie 2009 11:36  

Re: Ragu

Si eu il fac aproximativ la fel , nu pun mirodenii insa,si il fac in cuptor, la foc mic, unde uit de el vreo 5-6 ore.
Am o reteta de Rag Napoletano, nu stiu daca e ca si in cartile de specialitate, insa am vazut la Napoli cum se prepara, am facut-o si eu aici, in general o fac o data pe an.
Reteta, ochiometric:
Carne de porc: coaste, pulpa, muschiulet,+ sorici de porc proaspat, taiat in felii de 25/10 cm aproximativ.
Ceapa tocata marunt
Rosii proaspete, curatate de pielita si samburi, macinate.
Usturoi
Parmezan razuit sau taiat in feliute foarte subtiri
Patrunjel verde
Oregano
Ulei de masline E.V.
Sare +piper dupa gust
1. Din sorici de porc se fac rulouri umplute cu parmezan+patrunjel tocat+feliute de usturoi, se ruleaza strans si se leaga rulourile cu sfoara cu care pe vremuri legam borcanele de muraturi.
2 Se rumenesc bine bucatile de carne in ulei de masline.
3.Se scot din ulei si in cel ramas se caleste bine ceapa, pana se inmoaie si prinde culoare aurie.
4. Se pune carnea dinainte prajita peste ceapa calita, se adauga rulourile din sorici de porc ,se acopera( 4-5 cm peste carne) cu sosul de rosii proaspete , se adauga sare si piper si se lasa la foc mic, pe plita, 24 de ore.
Inainte de cu 5 minute de a-l retrage de la foc se adauga oregano ( in principiu, proapat , sau putin din cel uscat pt ca cel uscat da un gust usor amarui sosului)
Se serveste cu paste fierte al dente, (eliminand sfoara de pe rulouri si cu Grana Padano sau Parmegiano Regiano razuit.
 

Ioana  acum 4 ani 29 Septembrie 2009 11:42  

Re: Ragu

interesanta reteta de ragu napoletano, mai ales faza cu soricii.
 

Anca.S  acum 4 ani 29 Septembrie 2009 17:06  

Re: Ragu

Eu aici nu gasesc sorici de porc proaspat , fac 80 km ca sa-l procur, asadar ...cum asta se intampla in general de Paste sau de Craciun, atunci se manaca rag napoletano in casa.
Dupa gustul meu, soricii fiind deliciosi, as face Rag doar cu sorici.
Gustul e deosebit de bun dar greu de definit.
Banuiesc ca in Romania, cu sorici proaspeti si parjoliti " como Dios manda",cu paie , gustul e mult mai bun.
 

Iulian  acum 4 ani 16 Octombrie 2009 22:01  

Re: Ragu

Sincer sosul ragu Napoletan e mult mai simplu si e super k . Nu cred ca asta e reteta originala a tipului de ragu prezentat pana ajunge la o alta persoana se mai modifica cate putin ca na zice lumea ca e mai bun dar ce legatura are supa de pui cu sosul ragu nu stiu . Bine de retinut : maestri pastelor sunt napoletanii
 

Ioana  acum 4 ani 19 Octombrie 2009 10:35  

Re: Ragu

iulian, trebuie sa te mai documentezi asupra diferentelor dintre ragu alla bolognese si cel alla napoletana. supa de pui sau vita este indicata sa se adauge in general la orice sos de genul acesta sau tocanite fiindca iese mai gustos. dar e doar o chestie de finete culinara
 

roxana  acum 3 ani 7 Februarie 2010 19:51  

Re: Ragu

sincera sa fiu...am rămas uimită, eu am lucrat n bucătărie la Ravenna, şi adevăratul ragu bolognez nu e att de complicat, n plus laptele nu-şi are locul n reţetă: carne măcinată mixtă porc şi vită, unt, morcov, tulpini de ţelină, ceapă, vin roşu şi passata de roşii....gătit la foc mic şi cu asta basta!
 

Ioana  acum 3 ani 8 Februarie 2010 12:16  

Re: Ragu

ingredientele folosite depind de calitatea restaurantului si a bucatarului sef. cei care vor sa reduca costurile e evident ca nu vor pune lapte sau supa cand pot pune apa, nu? daca chiar faceau "adevaratul ragu" la acel restaurant foloseau doar carne de vita si adaugau pancetta pentru savoare, nu carne tocata de porc care e mai ieftina. oricum, nu vreau eu sa te conving de nimic, dar din curiozitate da un search pe blogurile italiene dupa ragu cu lapte si ai sa vezi ca exista asa ceva.
 

Marina  acum 3 ani 20 Februarie 2010 18:05  

Re: Ragu

eu am facut numai cu carne de porc...a esit o minunatie...fffffbun
 

radu lacramioara  acum 3 ani 22 Martie 2010 11:46  

Re: Ragu

Stiu ca e bun ca eu am stat in italia aproape 2 ani
sunt multe sortimente
vreau retete din italia dar de la restaurant SI MAI VREAU SI RETETA DE RAGU ALLA NAPOLETANA.
 

nitza_yo  acum 3 ani 5 Mai 2010 15:47  

Re: Ragu

Scuze ca interb dar la ce pas se adauga in reteta pancetta?
Din pozae cred ca la primul pas dar as dori sa fiu sigur...
 

Ioana  acum 3 ani 5 Mai 2010 15:53  

Re: Ragu

la pasul 2, cand pui carnea tocata. am completat si in reteta.
 

nicoletta  acum 3 ani 9 August 2010 16:48  

Re: Ragu

Am preparat ragu dupa aceasta reteta !exceptional de nemaipomenit!! a fost o masa copioasa merita incercati si voi nu veti regreta.
 

Miky  acum 3 ani 28 August 2010 01:48  

Re: Ragu

Nu inteleg de ce modificati retetele originale si nu va documentati inainte sa scrieti ceva, puteţi spune sos ragu reteta personală dar in nici un caz traditionala, lapte in sos ragu??? Eu chiar lucrez in restaurant in Italia, este diferită reteta
 

Simona-Adina Hotea  acum 3 ani 28 August 2010 10:56  

Re: Ragu

Miky, nu intelegi nimic din site-ul asta, vezi-ti de treaba la restaurantul tau , e mai usor ! BINE-AI VENIT si ADIO !
 

Ildi  acum 3 ani 26 Septembrie 2010 16:05  

Re: Ragu

Abea astept sa-l incerc
 

Ioana Timis  acum 2 ani 6 Martie 2011 18:35  

Re: Ragu

Draga Ioana, eu sunt noua pe acest site si incepatoare in ale bucatariei. Vreau sa stii ca mi-am facut un caiet cu retetele tale si toate care le-am incercat mi-au iesit f. delicioase. Multumim pt retetele tale si pt faptul ca toate retele tale sunt scrise in detaliu!Mai un fan in plus pe blogul tau.
 

cristina  acum 2 ani 20 Septembrie 2011 17:11  

Re: Ragu

[link]
 

doddo  acum 2 ani 2 Octombrie 2011 23:21  

Re: Ragu

mda.-..in primu rand,,,seara buna,sau neatza,sau cand citesti..ce o fi..:D apoi...ioana...lasa te de scris retete..dupa cap)) iar ceilalti....lasati va mah de treaba...ioana,pancetta,in romana e jambon..sau sunca,sa i zicem pe taraneste,da o draqu de carne) v ati italienizat toti?...pff,am 15 ani de cand sunt in it.dar sincer...tot jambon ii zic,si tot suc de rosii,nu ...passata:-j sa trecem,peste aceste....italienizari...desi....faceti retete romanesti din retete italiene....cum sa pui lapte mah,in ragu?=)))) roxana,aia e reteta,ragu alla bolognese.se cunoaste ca ai lucrat in restaurant...ioana,nu e finete culinara,sau ce ai mai zis tu,dak pui nush ce alte ingrediente...aia se cheama schhimbarea retetei,si nu o sa mai se cheme..in cazul nostru,ragu alla bolognese..o sa se cheme....ragu alla ioana))...oricum,frumoasa incercare...de obicei,cand faci ragu,rezista la rece,cam 2,3 zile...dak pui lapte..oare a doua zi..o mai fi asa bun?:-"ciao all,italienilor)))
 

Ioana  acum 2 ani 3 Octombrie 2011 10:33  

Re: Ragu

pai daca tu dupa 15 ani in italia nu te-ai adaptat si nici macar nu vorbesti aceeasi limba cu ei (cel putin in termeni culinari), imi rezerv dreptul de a pune la indoiala cunostintele tale referitoare la un ragu adevarat.
 

carmen  acum 2 ani 14 Octombrie 2011 19:29  

Re: Ragu

am gasit si eu un link italienesc unde se spunea ca in reteta originara mergea lapte tn ragu dar si eu am stat cam tot 15 ani pe acolo si am anvatat sa fac ragu ,lasagna, cannelloni,de la italieni si de cele mai multe ori si ei faceau cu ce aveau prin casa dar baza tuturor sosurilor este ceapa cozi de telina, morcov(putin nu 1kg din fiecare)si usturoi dupa care adaugi carne tocata de 7 feluri daca ai daca nu ...ce ainoi oricum adaptam toate retetele din lume dopa gustul nostu .Credeti ca pizza o facem la fel ca italieni cu (Kechup) hai sa fim serosi si sa nu ne mai certam. Va plac retetele Ioanei foarte bine POFTA BUNA
 

catalin  acum 2 ani 4 Noiembrie 2011 00:43  

Re: Ragu

ciao! noi, romanii, in general, suntem "a-toate-stiutori". cred k aceasta reteta este una gustoasa, dar este cale lunga pana a o eticheta ca fiind originala. mai degraba este una personalizata, daca alegem sa punem carnati. nu m-ar mira sa vad in viitor ragu cu sarmale sau caltabosh, sau poate lebar. chiar si italienii se joaca cu ingredientele si cantitatile dupa propriul gust si propria creativitate. buona salute per tutti!
 

Ioana  acum 2 ani 4 Noiembrie 2011 10:40  

Re: Ragu

italienii folosesc des compozitia din carnati (proaspeti sau usor uscati) la sosurile pentru paste.
 

Gabi  acum 2 ani 19 Noiembrie 2011 16:37  

Re: Ragu

Nu stiu cat de originala este reteta de Ragu, intradevar romanii adapteaza toate retele, dar este o reteta de nota 10 (am testata-o). Felicitari Ioana!
 

dana  acum 2 ani 23 Noiembrie 2011 11:21  

Re: Ragu

eu cand fac ragu , fac dintr-o cantitate mai mare de carne cca 2 kg. Cand e gata il pun in borcane f fierbinte
(oala inca mai fierbe pe foc), inchid bine cu capacele si le las sa se raceasca invelite intr-o patura. E mult mai bine decat sa-l congelezi pentru ca atunci cand ai nevoie doar deschizi borcanul si-l folosesti, nu e nevoie sa astepti sa se dezghete. inainte il congelam si eu dar mi se parea ca i se schimba gustul
 

anca  acum 2 ani 9 Decembrie 2011 11:21  

Re: Ragu

Mancarea ar trebui sa aduca bucurie, placere nu atatea dispute inversunate. Mie mi se intampla deseori sa improvizez in bucatarie, poate pentru ca nu am un ingredient, sau vreau sa folosesc doar ce am in frigider, sau pur si simplu pentru ca unui membru al familiei nu-i place un anumit ingredient si nu stiu daca e normal sa renunti complet la un fel de mancare doar pentru asta. Retetele de pe acest blog sunt interesante si mi se intampla deseori sa-mi verific cunostintele si sa accept "variatiuni" din multe motive. Si este foarte adevarat ca originea, calitatea ingredientelor si de ce nu talentul bucatarului si calitatea restaurantului (daca mancam in oras)schimba foarte mult produsul final. Si ma repet, mancarea e placere nu motiv de razboi , fiti mai constructivi si mai indulgenti, si nu mai faceti caz de experiente, altii poate au fost in zeci de tari si au mancat in sute de restaurante dar iau lucrurile ca atare si se bucura de fiecare experienta culinara, fara sa ia o reteta drept lege de neancalcat. Sarbatori ... gustoase si fericite!
 

Antal Agnesa  acum un an 28 Februarie 2012 11:47  

Re: Ragu

ragu este bun oricum facut important e cat lasam pastele la fiert
 

laura  acum un an 14 Aprilie 2012 15:55  

Re: Ragu

cred ca este un sos gustos o sa il incerc si eu
 

Adina G.  acum un an 19 Aprilie 2012 19:56  

Re: Ragu

prin intermediul sosului asta am ajuns eu la tine ce ma bucur ca am gatit lasagna in seara aia ...
 

Madalina  acum un an 22 Aprilie 2012 14:33  

Re: Ragu

Buna,am incercat cateva dintre retetele tale,respectiv coastele cu bere,puiul vindaloo si rata la cuptor si au iesit super,imi place rigurozitatea cu care prezinti ingredientele si modul de preparare.. Locuiesc in Germania si aici gasesc toate ingredientele ceea ce e extraordinar.Doar ca eu gatesc doar pentru 2,de cele mai multe ori ma ajuta si el si vroiam sa te intreb daca e ok sa reduc toate masurile la jumatate,adica pentru mai putine portii pastrez aceleasi proportii,pot sa impart fiecare gramaj la 2? E valabil pentru orice reteta? Mersi si nota 10 pt tot,e super.
 

Ioana  acum un an 23 Aprilie 2012 11:29  

Re: Ragu

da, e ok ca si regula generala sa imparti totul la jumatate. Insa sa ai grija cu timpii de preparare (fierbere, coacere), nu intotdeauna se reduc si ei proportional. Uneori se reduc, alteori sunt aceeasi timpi, indiferent de cantitatea preparata.
 

paula  acum un an 10 Iulie 2012 14:15  

Re: Ragu

Buna ziua, sunt neplacut surprinsa de modul in care insista unii sa si dea aere. daca lucrati in italia la spalat de vase si stiu tot despre bucataria italiana;Eu am mancat in multe tari si multe restaurante si tot ce vad aici e cu o exactitate deosebita si doamna Ioana a dat dovada de cultura pt ca multe ingrediente sunt descrise exact asa cum sunt. Cine nu a auzit de lapte in ragu inseamna ca e moldovean unde fiertura se cheama papa bun.
 

paulica  acum un an 23 Iulie 2012 11:14  

Re: Ragu

"Cine nu a auzit de lapte in ragu inseamna ca e moldovean unde fiertura se cheama papa bun. " Degeaba a fost dna Paula in mai multe tari, citatul nu o arata cu o cultura imbogatita, doar cu o fudulie inzestrita.
 

lala anna  acum un an 25 August 2012 22:12  

Re: Ragu

Bravo Ioana imi place ce raspuns i-ai dat persoanei ce scria ca sta de 15 ani in Italia si el tot jambon si sos de rosi zice...bravo i-ai raspuns bine dupa atatia ani nu s-a adaptat iti dai seama ...
Eu sunt sigura ca tu inainte de a posta retele de informezi bine inainte, asa ca ma incred in ceea ce scrii.Tine-o tot asa , e- retete.ro ramane site-ul meu preferat.
 

Koncsag Mirabela  acum un an 25 Octombrie 2012 11:56  

Re: Ragu

Buna Ioana urmaresc retetele tale cu placere aseara am facut paste cu somon afumat . Era de vis ...extraordinar. La ragu vroiam sa adaug o lingurita de zahar (acum depinde si de cantit. sosului)care i mai taie din aciditatea passatei de rosii. Daca incerci spune mi cum a iesit.Eu asa l fac. Toate cele bune din Genova.
 

tatiana  acum un an 12 Noiembrie 2012 13:30  

Re: Ragu

sosul il fierbi cu capac sau fara?
 

Szaszka Elena  acum un an 7 Decembrie 2012 12:46  

Re: Ragu

Buna Ioana,reteta este super,eu am invatat-o in Italia,doar ca pun si coaste de porc,ii dau un gust minunat iar intre foile de lasagna pun cubulete mici de mozzarella,e de vis...!
 

Nicoleta  acum un an 11 Decembrie 2012 20:55  

Re: Ragu

Iti multumesc pentru retetele minunate pe care le postezi
 

rodica  acum 11 luni 26 Ianuarie 2013 12:33  

Re: Ragu

Am sa incerc reteta, sunt curioasa cum va iesi!!!
 

Raluca Dumitrescu  acum 11 luni 6 Februarie 2013 18:15  

Re: Ragu

Ioana,

Nu stiu daca am norocul sa vezi mesajul meu pe cat de repede am nevoie...

Am citit gresit retea, in loc de tulpina de telina, am cumparat radacina. Merita sa o fac asa, sau merg sa cumpar tulpina?

Multumesc.
 

Ioana  acum 11 luni 6 Februarie 2013 18:20  

Re: Ragu

daca ai pe aproape de unde sa cumperi tulpina ar fi ideal. daca nu, nu pune telina deloc.
 

Crina  acum 7 luni 21 Iunie 2013 19:34  

Re: Ragu

Buna, Ioana. Am o intrebare: as putea sa inlocuiesc cu ceva vinul care trebuie adaugat in sos? Multumesc anticipat.
 

Ioana  acum 7 luni 24 Iunie 2013 11:26  

Re: Ragu

nu, doar il omiti.
 

Delia  acum 5 luni 25 August 2013 14:20  

Re: Ragu

Ioana, nu vreau ca inventatorul acestui sos sa se rascoleasca in mormant sau sa intrig pe cineva :D.. dar daca vreau sa utilizez carne tocata de pui ar trebui sa micsorez timpul de gatire? Multumesc!
 

Ioana  acum 4 luni 2 Septembrie 2013 09:50  

Re: Ragu

da, va trebui sa reduci timpul de gatire pentru carnea de pui, deci si cantitatea de lichid trebuie sa fie mai mica.
 

Lia  acum 4 luni 5 Septembrie 2013 11:24  

Re: Ragu

Precum comentam la lasagna, l-am facut si pe acest sos.

Am folosit carne tocata de manzat. Nu stiu ce manzat a fost asta, cu siguranta si carnea a fost de vina dar s-a ridicat multa grasime si mi s-a parut un sos foarte greu in conditiile in care nu am pus carnati si in loc de pancetta un muschiulet de vita afumat. Asta a fost alta greseala din partea mea pt ca ai spus sa nu fie afumat si nu a mers deloc. Deci fara afumatura. Buna ea dar nu la ragu.

Deci cei care fac cu carnea in amestec vita cu porc, daca mai pun si sunca, este extraordinar de mult sa mai puna si doua linguri de unt + 2 linguri de ulei. Ca sa nu mai vorbim ca si carnati pe deasupra daca mai adauga lasa grasime si aia ca la balamuc. Foarte greu de mancat.

La Lasagna, cred ca trebuie redus si untul din Bechamel pt ca una peste alta, mi s-a parut foarte grasa si grea, ma asteptam sa iasa mai uscata dar pe fund se formase un sos de un deget grasos. N-am mancat decat putin, sotului insa i-a placut.

De obicei luam carne de la o macelarie arabeasca si ne-o toaca in fata. Acum am luat de la piata ca mi-era aproape dar cred ca am luat teapa cu carnea desi nu se vedea alb prin ea.

Mai am foi si alta data voi gati cu ele nefierte iar la sos insist sa se ia o carne aleasa tocata in fata, piept cum ai zis poate...

Multumesc!
 

Ioana  acum 4 luni 5 Septembrie 2013 11:36  

Re: Ragu

partea cu grasimea e usor de remediat cand nimeresti astfel de carne. cand s-a ridicat grasimea la suprafata (la finalul pasului 2 trebuie sa se vada deja) o iei cu o lingura. astfel vei avea sos degresat. cata grasime aduni depinde de tine, de cat de grasa iti place mancarea, o poti aduna pe toata.
chiar daca nu te prinzi de la pasul 2 ca e super gras, poti remedia situatia si la final. dupa ce pui sosul la frigider, grasimea se va intari la suprafata si poti lua pojghita usor.
 

amalia  acum o luna 6 Decembrie 2013 21:18  

Re: Ragu

buna Ioana,

desi citisem ca sosul de carne pt bolognese trebuie sa fiarba mult recunosc, de fiecare data , nu aveam rabdarea sa stau atit in bucatarie pe linga cratita , dar rezultatul era nesatisfacator, era, cum sa spun "crud" , neterminat si de multe ori renuntam sa fac spaghetti bolognese.
Acum, m-am decis sa urmez reteta ta si sunt uimita cum evolueaza aromele in timpul fierberii de cel putin 3 ore. Eu am avut carne de vita si am adaugat un cirnat afumat , la inceput mirosul de cirnat era predominat, pe urma am adaugat condimentele, scortisoara si mirosea asa de puternic a scortisoara incit incepusem sa regret ca am pus, spre final final dupa ce am adaugat laptele a inceput sa miroasa a carne vita si de fiecare data cind mestecam cu lingura si adulemcam simteam noi arome bogate , chiar nu se mai simtea mirosul de scortisoara ci de mincare bogata si foarte complexa.
Anyway,multumesc pentru ce faci pentru noi cei care te urmarim
 

ice  acum o luna 17 Decembrie 2013 19:45  

Re: Ragu

Felicitari,Ioana!

Nu incercasem reteta cu nucsoara si scortisoara(puneam o frunza verde de busuioc)in rest,identic(cateodata,folosesc sotilllette,in loc de lapte).

Cat despre bravii "bucatari" romani,din restaurantele in care lucreaza,intrebati ,un italian din Emilia-Romagna,cum isi gateste ragu.. acasa si veti observa uimiti,ca reteta Ioanei,e a dracu' de fidela ,originalului din regiunea cu pricina.
 

Arghir Jenica  acum 2 luni 21 Decembrie 2013 01:32  

Re: Ragu

buna Ioana
as dori sa-ti spun, atat tie cat si celorlati, ca ai dreptate laptele este foarte important in sosul ragu
am trait in Italia 8 ani si confirm ca asa se face
am mancat, de curiozitate, la noi in restaorant lasagna si vreau sa va spun ca este o bataie de joc, o porcarie de lasagna, doar o mica precizare laptele inainte de a se adauga este fiert si racit
am vazut multe retete de ragu dar a ta este cea mai fidela felicitari
 

lia  acum o ora 25 Ianuarie 2014 06:16  

Re: Ragu

este un sos extraordinar care prin ingrediente si timp de preparare ii confera o savoare deos ebita.as vrea sa primesc mail cu toate retetele pe care postezi pentru ca sunt foarte explicite.mersi
 

 

Adauga comentariu

 
nu va fi facut public


zambet
zambet
zambet
pofta
trist
greata

 

 

 

 

 

 

 

Retete de sezon

Vezi toate retetele de sezon

 

 

 

Ca sa primesti cele mai noi retete prin email:

 

 

Constructii si amenajari interioare Cluj www.casamicon.ro
Noi am amenajat bucataria e-Retete!
Click aici ca sa vezi rezultatul

 

 

 

 

 
 

 

 

Ultimele Retete RSS

Ultimele Comentarii RSS