Litoralul romanesc 2013

8 Iulie 2013

vezi toate evenimentele

Litoralul romanesc. Vesti rele urmate de vesti bune. Chiar avem potential, era acolo, l-am intrezarit, dar nu l-am putut atinge.

Aspecte negative

1. Domina mancarea slaba calitativ (de exemplu hamsiile de pe plaja, foarte ""fishy", nu aveau niciodata lamaie la ele, doar helas; clatitele erau invariabil fara gust, cu umpluturi "sintetice" si culmea am vazut clatite "cu de toate", in sensul ca puneau gem, nutela, fructe intr-o singura clatia si la final o garniseau cu sticksuri de napolitane).
    Mai erau locurile cu ingrediente poaspete dar gatite fara imaginatie, slab de tot. Astfel am fost la Popasul Pescarilor, langa Olimp, care are o pozitionare de invidiat, parca ajungi in rai cand intri pe plaja lor. Dar apoi iti dai seama ca esti in romania cand calcanul facut pe plita e unsuros si fara gust, fara condimente, nimic, zero... si apoi iti vine nota de plata de 250 lei. Si inteleg ca calcanul e la mare pret, dar daca era gatit bine eram fericita sa platesc acel pret, altfel m-am simtit furata. De fapt ceva se intampla la acea cherhana de permit unui tip sa stea in parcarea pretinsa gratuita si sa spuna ca el e cel care "pazeste" masinile (parcarea e in camp!) si ia bani de la clienti, exact cum am vazut ca se poarta in parcarile din Bucuresti. Recomand acest loc doar pentru locatie si daca va limitati la meniul de aperitive (hamsii proaspete prajite, fara gust "fishy", la 20 lei portia, icre, midii) si la o bere sau un vin (au o selectie buna de vinuri: Sole de la Recas, Vinarte). O locatie cu potential, dar la preparearea pestelui si la servicii mai au de lucru. Chiar mi-ar place sa ma reintorc acolo daca ar rezolva problema cu retetele si cu "prietenul" din parcare.
  2. Seara, restaurantele din statiuni au muzica data la maxim. N-am putut intra in niciunul sa vedem ce mancare ofera. Pacat! Sunetul valurilor ar fi "muzica" ideala cand iei cina. Poate mediteaza la asta managerii de restaurant.
  3. Muzica pe plaja doar din cea "buntzi-buntzi". Ar putea sa mai varieze, daca chiar nu putem scapa de ea.
  4. Prea mult kitsch la gherete, plastic si maruntisuri de prost gust. Doar In Vama veche mi-au placut tarabele, ofereau haine si bijuterii handmade foarte dragute. Si muzica era data mai incet si mai varianta.
  5. Multi caini vagabonzi.
  6. Vama Veche arata ingrozitor. Parca e plina de grajduri de animale transformate in restaurante. Si mie im plac chestiile rustice, care arata ca incropite pe loc, dar astea erau infioratoare. N-am putu manca acolo, nici macar la Soni. Sorry. Pur si simplu am avut o senzatie de murdarie de cum am intrat in zona restaurantelor. Plaja in schimb cred ca era draguta pe vremuri, apa foarte albastra si curata chiar si acum...
  7. Nici la bulgari nu e mai bine, nu va faceti probleme. Am fost la ferma de midii Dalboka http://www.dalboka.com/Dalboka/RO/ . Pozitionare foarte frumoasa, decor rustic placut. Si atat! Au mari probleme la capitolul curatenie (farfurii cu mancare intarita, paharul de apa plin de amprente lipicioase, o musca moarta in decorul aperitivului). Chelneri deloc placuti, grabiti sa te expedieze ca sa vina urmatorii, nu iti explica meniul. Nu ne-a adus restul decat dupa ce l-am cerut a doua oara si atunci s-a enervat si a trantit banii pe masa (desi ii spusesem sa-si ia 10% bacsis, el voia tot, adica 20% bacsis, ceea ce nu intra in discutie). Mancarea mai bine condimentata decat la noi, meniul are potential, dar... nu stiu sa gateasca midiile. Intr-un loc vestit pentru midii, e cam nasol sa nu stii sa le prepari. Eu am luat midii a la Burgas (cu orez), condimentate excelent, orezul destul de bine facut. Dar midiile, unde erau midiile???? Le-au fiert pana la dezintegrare, erau mici si stafidite in cochiliile lor. Nu se simtea gustul de midie deloc. Practic am mancat orez cu verdeturi. Mixul de verdeturi era foarte fain (chiar m-a inspirat si pentru el am vrut sa las bacsis), dar era pus neglijent si arata ca si cum farfuria mea era plina de scrum de tigara. Radu a luat midii italienesti, pe care nu le recomad, erau un ciorcio-morcio fara sens si la fel, fara gust de midie (si nu ma refer la fishy stuff, ci la gustul de apa sarata).

Aspecte pozitive

1. Oameni frumosi si relaxati: intalnirea cu Mari Ana, in Constanta, la o limonada, un chec cu lamaie si pepene galben. Ne-a repus pe picioare dupa drumul de 8 ore pana acolo. Intentionam sa stam o jumatate de ora, dar ne-am intins 2 ore la povesti in gradina ei relaxanta si frumos amenajata. Multumim pentru primire! Mai venim!
  2. Apa curata, fara alge; putinele alge ce se adunau noaptea pe plaja, erau curatate; nisipul era curat si greblat; am vazut si un tractoras trecand pe acolo dimineata.
  3. Briza foarte placuta, nu simti caldura
  4. Plajele lungi, se poate alerga dimineata sau seara cand plajele sunt goale; la 7 dimineata am vazut multa lume facandu-si alergarea de dimineata. bravo, nu ma asteptam sa fie atatia.
  5. Locuri de cazare de toate felurile; de la decente la foarte elegante, pentru toate buzunarele. Dintre cele mai dragutze, mi-a atras atentia Safir http://www.clubsafirlitoral.ro/ , un hotel cu apartamente si un penthouse deasupra. Am vrut sa ne cazam acolo, dar nu aveau locuri. Ne-am cazat langa, la 3 stele, cu balcon spre plaja si personal foarte prietenos.
  6. Restaurante dragute in acea zona, pozitionate bine (Carul cu scoci mi-a atras atentia, arata fain, cu mese albastre intr-o gradina bogata, greek style). Spun ca aratau bine,erau pozitionate bine, dar nu am incercat mancarea. De ce? Din cauza muzicii la maxim. In zona Esplanada Venus, mai era o kebabarie si un fast-food de peste prajit chiar foarte ingrijite si curate, cu oferta decenta pentru tipul de mancare oferit. Si o patiserie cu niste placinte dobrogene excelente.
  7. Multa verdeata in statiuni.
  8. Porumb fiert, bun, la discretie
  9. Drumul intre statiuni foarte bun

In concluzie, vestile sunt bune, avem locatii, avem zone frumoase, avem potential, exista cateva "zvacniri" in directia buna, dar serviciile si mancarea trebuie imbunatatite. Nu cred ca din punct de vedere financiar ar costa foarte mult treaba asta, dar cred ca mai greu e cu mentalitatea oamenilor (si cei care accepta mizeriile si cei care le ofera).

krisztina  acum 6 ani - 8 Iulie 2013 23:00

Re: Litoralul romanesc 2013

buna Ioana.mi a placut la nebunie sa citesc articolul tau legat de litoralul romanesc.noi traim foarte departe de tara si suntem din ardeal din Romania,asa ca de fiecare data cand mergem in tara,adica o data pe an,parca ni se pare un effort mult prea mare sa mergem la noi la mare,asa ca nu am vizitat litoralul romanesc de aproape 10 ani.articolul tau m a linistit intr o oarecare masura ca nu pierd chiar asa mare lucru.mi ar placea totusi ca n cativa ani sa citesc totusi mai multe lucruri positive..si tin sa precizez ca cel mai tare imi place ca acest "review" vine din partea ta,o cunoscatoare a celor culinare..si inca ceva zilnic intru aici pe blog.imi plac retetele tale,nu stiu mi se par asa curate,usoare dar si sophisticate unele in acelasi timp.

Ioana  acum 6 ani - 9 Iulie 2013 09:50

nici eu n-am fost pe litoralul nostru de 10 ani si ma asteptam sa fie mai dezamagitor. din punct de vedere culinar a fost dezamagitor, dar am putut vedea cateva lucruri bune in rest, insa intr-adevar nimic din ceea ce alt litoral nu-ti poate oferi. pentru romanii cu minim de pretentii, vacantele in afara sunt inca optiunea potrivita.

vali  acum 6 ani - 9 Iulie 2013 11:09

Re: Litoralul romanesc 2013

Frumos spus, pacat de ce se intampla la noi. Putem mai mult.

Ioana  acum 6 ani - 9 Iulie 2013 11:22

clar putem mai mult! vezi Clujul, cat s-a aschimbat in ultimii ani, e o placere sa locuiesti aici. Imi place si Brasovul, merita vizitat. Doua orase care pot reprezenta un model pentru restul romaniei.

D  acum 6 ani - 9 Iulie 2013 15:32

Si Aradul si Sibiu...

Ioana  acum 6 ani - 9 Iulie 2013 16:28

da, si Sibiul. La Arad n-am fost demult. Timisoara din pacate nu a evoluat, am fost anul trecut.

alice  acum 6 ani - 9 Iulie 2013 17:57

Re: Litoralul romanesc 2013

nici eu nu am mai fost la noi la mare din 2006 si uitasem cum e, cu muzica la maxim si chelnerii neprietenosi si acum, daca spui ca nu s-a schimbat nimic, nici nu-s curioasa sa mai dau pe-acolo prea curand. noi ne-am intors nu de mult din sicilia, la ei nimeni nu stie cum sa fie mai amabil, mai ales daca ai copii (mici). sotul meu nu e roman si nu a fost niciodata la marea neagra, probabil ar fi o experienta nu foarte placuta, si e asa de pacat fiindca marea e frumoasa, si plajele lungi superbe, daca e sa le compar cu ce-am vazut in croatia, grecia sau sicilia. ultima oara am mancat in venus o ciroba de peste delicioasa cum facea mamaia mea din buc.

josephinnejose  acum 6 ani - 9 Iulie 2013 19:36

draga mea, ce curaj ati avut sa va aventurati pe maretul litoral romanesc vesel

roxana  acum 6 ani - 10 Iulie 2013 16:24

Re: Litoralul romanesc 2013

Buna Ioana. Iti multumesc pentru review-ul referitor la ferma de midii. Aveam mari indoieli ca ar merita timp si bani investiti sa merg pana acolo, acum clar nu ma duc. Eu iti recomand cu MULTA caldura, cand vei mai ajunge la mare, sa treci pe la On Plonge in portul Tomis, Constanta (sub nicio forma sa nu treci pe la on Plonge din mamaia, are preturi duble, de statiune). Iti recomand saramura, midiile prajite, ICRELE cu paine prajita, de fapt iti recomand aproape orice de-acolo. este un local decent, nu iese-n evidenta as putea spune, insa mancarea si servirea sunt de exceptie. Iar preturile sunt pe sufletul oricui. Eu sunt "fan" Mamaia, chiar daca are reputatia de a fi o statiune scumpa, de fite. Nu este asa, gasesti si-acolo si urme de civilizatie si urme de indaratncie, ca peste tot. Eu sunt manda, per total, de Romania noastra, prefer sa o laud cat pot si sa subliniez doar subtil neajunsurile. Suntem pe-un drum(anevoios) bun vesel Te pup.

Cristina  acum 6 ani - 10 Iulie 2013 20:56

Buna tuturor! Ca tot vorbim de vacanta/concediu, vara asta as vrea sa ajung prin Delta. Nu am mai fost si as vrea sa va cer o parere: unde as putea sa ma duc? Caut sa fie decent ca pret si conditii, daca are si putina plaja e si mai bine vesel Va pup!

Ioana  acum 6 ani - 11 Iulie 2013 11:06

Re: Litoralul romanesc 2013

josephinnejose, am avut doar vinerea libera si ne-am gandit ca o cura de aerosoli ne prinde bine.

Ioana  acum 6 ani - 11 Iulie 2013 11:08

multumesc roxana! trebuia sa intreb aici inainte de a ma apuca eu sa fac pe detectivul de restaurante la mare. timpul a fost prea scurt...

Mari Ana  acum 6 ani - 13 Iulie 2013 10:58

Re: Litoralul romanesc 2013

Ioana, daca e sa punem la un loc bune si rele, cred ca in final nu v-a parut rau ca ati ajuns in celalalt capat de tara. vesel Si noi am fost saptamana asta, de luni pana vineri, la Predeal, am ajuns si in Brasov si Poaiana Brasov, frumos, mai civilizat si mai relaxat ca la mare. Dar recunosc ca nu as da marea pe munte, nu as putea explica de ce. vesel Mancarea a fost buna, am mers pe recomandari, am invatat de la tine, si nu am avut prea multe dezamagiri. Nu era deloc aglomerat, liniste si vreme taman potrivita de plimbare. Imi pare rau ca ferma de midii a fost un esec, prietenii mei se tot duc acolo si au fost multumiti, nu stiu cum se intampla asta. Si imi pare rau si ca ati avut o vacanta scurta si nu v-am avut musafiri decat atat de putin. Data viitoare, daca veti mai avea curajul sa veniti, sper sa stati mai mult. Pana atunci, vacanta frumoasa in august. Va imbratisez, si pe tine si pe Radu. vesel

Ioana  acum 6 ani - 15 Iulie 2013 14:14

MariAna, nu ne-a parut rau, mai venim, aerul de mare ne face bine. si noua ne place mai mult la mare decat la munte.
deci v-a placut si voua Brasovul vesel ati mancat prajitura la Coffee Back German Bakery in Brasov? asta e o recomandare prea tarzie, nu stiam ca ajungeti acolo.

Mari Ana  acum 6 ani - 15 Iulie 2013 18:35

Re: Litoralul romanesc 2013

La Brasov am mancat la Sergiana, restaurant cu specific romanesc si un meniu scris foarte haios (ex:clatite care gem de gem, spetialitaturi tomnite pentru cete rasarite :-)). Eu am baut si o palinca de prune, ca sa nu zic ca nu am fost la munte.
Va astept oricand. Chiar si iarna. vesel

Mari Ana  acum 6 ani - 17 Iulie 2013 14:50

Re: Litoralul romanesc 2013

Pentru Cristina: un prieten are vila in Delta, informatii gasesti pe turisminfo.ro, vila Trident. Daca ai nevoie de informatii mai detaliate, scrie-mi si iti trimit numarul de telefon. vesel

Iulia  acum 6 ani - 19 Iulie 2013 17:54

Buna Ioana,
O sa fiu putin off topic: mi-a placut foarte mult cum ai comentat aspectele legate de prepararea mancarurilor, ambianta etc.
Eu sunt din Sibiu, nu de mult aici s-a deschis un restaurant, Trattoria Ciao Italia, mancarea foarte buna, dupa parerea mea,serviciul cam lasa de dorit, dar na, suntom totusi acasa. De ce spun asta: daca ai face o sectiune dedicata restaurantelor - din orasele tarisoarei noastre iubite - cu plusuri si minusuri, ar fi minunat. Ai un talent extraordinar.
Anyway, cand ajungi prin Sibiu (daca!!!), da o fugasi la restaurantul mai sus numit, mi-ar placea sa-ti stiu parerea.

Cu bine,
Iulia

p.s: inca o data imi cer scuze pt off topic

Ioana  acum 6 ani - 21 Iulie 2013 12:09

Re: Litoralul romanesc 2013

Ok, Iulia. Am notata restaurantul, daca trecem pe acolo iti spun cu mi s-a parut.

Anca  acum 6 ani - 22 Iulie 2013 10:50

Intentionez sa vizitez Sibiul in luna august, ce reasturante,pensiuni imi puteti recomanda?

Ioana  acum 6 ani - 22 Iulie 2013 14:12

Re: Litoralul romanesc 2013

Anca, cand am vizitat Sibiul acum 2 ani, noi am stat la pensiunea Belvedere din Cisnadioara (10 km de Sibiu), tocmai se deschisese: [link] pensiunea e foarte frumoasa, cu o gradina cu foisor superba, camerele curate. in acea perioada nu ofereau mancare (inca nu aveau toate autorizatiile). mi-a ramas gandul la ea, insa azi, cand am vrut sa ti-o recomand, pe tripadvisor (poti citi aici reviewurile: [link]) am inteles ca ceva nu este in regula cu preturile pe care le percep pentru mancare trist
nu stiu daca este doar o coincidenta, dar mai stiu un loc foarte frumos amenajat (in judetul Mures [link]), tot de un neamt, in care preturile sunt halucinant de mari si din pacate nu sunt sustinute de calitatea preparatelor si depasesc preturile de Romania. Dar macar preturile la acest restaurnat sunt afisate si clientul stie cat va plati la final.
chiar imi doresc sa merg inca o data la aceasta pensiune sa vad care e situatia, fiindca acum sunt contrariata.

daca tot suntem la review-uri, ce sigur nu recomand este pensiunea Cisnadioara din Cisnadioara... personal nepoliticos.

astept si eu alte recomandari de restauante f bune din Sibiu si imprejurimi.

Anca  acum 6 ani - 22 Iulie 2013 14:20

Re: Litoralul romanesc 2013

Multumesc Ioana, deja am deschis link urile pt a imi face o idee.

Ca sa primesti cele mai noi retete prin email