Retete Culinare : e-Retete

 

Carnati de casa

Categorii: Retete de mancaruri cu carne, Retete cu carne de porc, Retete de Craciun, Retete romanesti

 
Carnati de casa. Imagini pas cu pas pentru carnati de casa

Sambata am fost la taiatul porcului. Toata lumea a muncit de zor si treaba a mers repede, dar eu am fost de data asta doar fotograf. Am incercat sa surprind cat mai bine fiecare etapa din prepararea carnatilor si sa ma fac cat mai invizibila astfel incat sa nu incurc lumea care robotea de zor. Dar am promis ca anul viitor cand nu mai trebuie sa fac poze voi participa activ la acest moment.

Am calculat ingredientele pentru 3 kg carne ca sa va fie mai usor sa multiplicati pentru cantitatea din care veti prepara carnatii, dar ce vedeti in poze sunt aprox. 30 kg carne, a iesit o vana plina de carnati, cat sa ajunga la 5 familii pentru un an... vedeti, noi suntem multi si desi nu toti au participat la taiatul porcului, toti vor dori partea lor

Ingrediente pentru Carnati de casa

3 kg carne tocata de porc (s-a tocat pulpa)
100 gr usturoi
1 mana sare mare
20 gr boia
15-20 gr piper
sare de lamaie, bicarbonat si putin otet pentru curatat intestine

Carnati de casa - Preparare

  1. Carnea tocata trebuie sa aiba destula grasime, nu tocati doar carne macra, cam 2/3 carne si 1/3 grasime sa fie in compozitie.
  2. Intestinele folosite sunt cele subtiri de la porc sau puteti folosi intestine gata cumparate. Cele de la porc se rad bine cu dosul lamei cutitului pana se elimina tot continutul si apoi se spala cu apa fierbinte. Indiferent daca folositi intestine cumparate sau curatate de voi pasul urmator e sa le puneti in apa calda cu un pliculete de sare de lamaie, bicarbonat si putin otet ca sa se dezinfecteze bine si sa se albeasca.
  3. Se strivesc cateii de usturoi si se pun peste carnea tocata impreuna cu sarea. Se framanta bine cu mainile si apoi se lasa cam 15 minute sa se topeasca sarea.
  4. Se adauga boiaua si piperul si se mai framanta pana la omogenizare.
  5. Acum se gusta compozitia: se ia o bucatica de carne tocata si puneti limba pe ea ca sa simtiti cat e de condimentata. In functie de propriul gust mai adaugati sare si piper. Dar nu boia, prea multa boia va face carnatii amari!
  6. Pregatiti masina de facut carnati punand in capat tubul special de umplut carnati.
  7. Luati un intestin si-l trageti pe tub pana in capat. Daca merge greu, suflati in el!
  8. Faceti un nod sanatos la capat. Puneti carne in masina si dati incet la manivela sa umpleti intestinele. E bine ca cineva sa umple continuu masina si sa invarta la manivela si cineva sa tina carnatul in timp ce se formeaza sa nu se rupa. In timp ce se formeaza carnatul rulati-l sub forma de melc ca sa fie mai usor de mutat la sfarsit.
  9. Cand ati ajuns la captul intestinului va opriti din dat la manivela si faceti un nod sanatos si la capatul final. Si gata primul carnat!
    * in cazul in care intestinul are gauri si vedeti ca iese compozitia afara, va opritit in acel punct si faceti nod, chiar daca carnatul iese scurt; reluati cu alt intestin
  10. Repetati pana terminati carnea.
  11. Carnatii se pot cosuma asa proaspeti prajiti sau se pot pune la afumat.

 
Click pe imagini pentru a mari

Albim intestinele
Albim intestinele
Carnea tocata
Carnea tocata
Framantam carnea cu sare si usturoi
Framantam carnea cu sare si usturoi
Adaugam piper...
Adaugam piper...
Si apoi boia...
Si apoi boia...
Si framantam bine carnea cu condimentele
Si framantam bine carnea cu condimentele
Punem tubul special de facut carnati la masina
Punem tubul special de facut carnati la masina
Tragem intestinul pe tub
Tragem intestinul pe tub
Facem nod la capat
Facem nod la capat
Umplem incet intestinul cu carnea pregatita
Umplem incet intestinul cu carnea pregatita
Rulam carnatul sub forma de melc
Rulam carnatul sub forma de melc
Facem nod si la capatul final
Facem nod si la capatul final
Carnati de casa
Carnati de casa
Carnati de casa
Carnati de casa
Si bunica a coordonat totul
Si bunica a coordonat totul

 

5 271

 

 

Retete similare 

Carnati condimentati
Carnati condimentati  

Conecteaza-te cu contul tau de Facebook folosind link-ul din dreapta sus si fii prima persoana care incarca o fotografie cu "Carnati de casa" »

 

Comentarii

maria  acum 5 ani 16 Decembrie 2008 10:23  

Re: Carnati de casa

ce buni sant!!!!!!vreau si eu!
 

paula  acum 5 ani 16 Decembrie 2008 11:22  

Re: Carnati de casa

ioana mai lipsea sa faci poza in afumatoare si chiar ca te luam la alergat .Ne-ai facut sa ne lase gura apa rau de tot!
 

Ioana  acum 5 ani 16 Decembrie 2008 11:40  

Re: Carnati de casa

maria, acum ai reteta, te poti apuca de lucru, din pacate eu n-am cum sa te servesc decat virtual cu ei

paula, am mare noroc, bunica nu i-a pus la afumat decat dupa ce am plecat noi, ca altfel faceam o poza. Abia astept sa se afume, mie imi plac super-afumati, sa fie tari de abia sa-i poti rupe si ii manac doar cu mustar si paine... acum mi-am facut si eu pofta
 

maria  acum 5 ani 16 Decembrie 2008 11:46  

Re: Carnati de casa

chiar daca doar virtual eu te bat!ce buni sant asa afumati sa-i tai feliute subtiri si sa-i mananci cu mustar!eu imi pun pofta-n cui si anul asta!
 

Ioana  acum 5 ani 16 Decembrie 2008 11:52  

Re: Carnati de casa

ar fi cazul sa ma ascund o vreme
 

angela  acum 5 ani 16 Decembrie 2008 15:27  

Re: Carnati de casa

in primul rand multumiri bunicii tale pentru organizarea ,muncii la taiataul porcului.e tare simpatica in poza! vad ca trebuia sa fuga dupa voi cu lingura de lemn sa o ajutati nu sa stati si sa faceti poze!
in al doialea rand ma asociez si eu cu Paula si Maria si te fugarim!
 

Ioana  acum 5 ani 16 Decembrie 2008 16:22  

Re: Carnati de casa

pai cred ca o sa intru in vacanta mai devreme, plec acum daca ma mai fugariti mult

cred ca ai dreptate, si bunica-mea tot pe mine ma fugarea, ca oriunde se intorcea se lovea de mine si aparatul meu si mai imi si bagam nasul in oale sa vad ce are pe acolo... asta dupa ce am ajuns mai tarziu ca n-am vrut sa vad momentul macelaririi porcului
 

dyana  acum 5 ani 19 Decembrie 2008 00:12  

Re: Carnati de casa

e faina reteta e f buna
 

Ella  acum 5 ani 21 Decembrie 2008 23:20  

Re: Carnati de casa

salivez ,salivez pe tastiera!!!!
 

cristian  acum 4 ani 24 Martie 2009 08:11  

Re: Carnati de casa

salut Ioana!nu ma prea pricep la carnati,din ce zona e reteta ta?Oare e de ajuns sa multiplic pentru cantitatzi mai mari?(100,200 kg).
 

Ioana  acum 4 ani 24 Martie 2009 10:11  

Re: Carnati de casa

se poate multiplica, normal. dupa cum am scris, noi am preparat 30 kg carne. bunica mea e din Salaj, cea la care am preparat carnatii. dar daca vrei sa faci asa cantitate mare, mai bine prepari o portie mica in prima faza sa vezi daca-ti plac (vreo 3 kg ca nu-i mare paguba) si apoi faci restul. noi majoritatea ii afumam pana se usca bine, asa imi plac cel mai tare
 

iulia  acum 4 ani 16 Iulie 2009 13:05  

Re: Carnati de casa

ce buni par!.....
Vreau sa stiu daca acesti cirnati se pot coace si pe gratar?
 

Ioana  acum 4 ani 16 Iulie 2009 14:15  

Re: Carnati de casa

se pot coace :0 dar daca poti sa-i afumi un pic, atunci sa vezi ce buni sunt prajiti.
cand ii bagi in mat poti sa faci bucatele mici, adica bagi carne in tub si rasucesti la distante mici... sa iasa ca si carnaciorii aia mici de bere.
 

Mara  acum 4 ani 17 Iulie 2009 10:38  

Re: Carnati de casa

m-ai trimis cu gandul la copilarie, si la bunica.....
 

razvan  acum 4 ani 4 Octombrie 2009 19:22  

Re: Carnati de casa

 

ildi  acum 4 ani 5 Octombrie 2009 06:13  

Re: Carnati de casa

deci acum stiu dc imi place blogul asa de mult, bunica foarte simpatica din salaj, exact de unde e si bunica mea, iar carnatii mau terminat...
anu asta nu ajung la taierea porcului, dar carnati tot am sa cer prin posta
 

Ioana  acum 4 ani 5 Octombrie 2009 10:48  

Re: Carnati de casa

deci esti salajanca pe jumatate! din ce zona? incep sa fiu si eu mandra de judetul in care am crescut, intotdeauna mi-a parut mai saracut si nici orase prea mari si dezvoltate nu are, credeam ca numai tuica buna se face la noi... dar mai nou am descoperit ferma de capre Ghiurutan, producatori de miere, am intanit o familie din Hida care prepara o silvoita extrem de buna dupa metoda veche (clujenii au fost lesinati dupa ea, pacat ca nu era de vanzare, doar am degustat)...
 

ildi  acum 4 ani 5 Octombrie 2009 11:07  

Re: Carnati de casa

pai amandoi parintii sunt din salaj, mama din Pericei, iar tata din alta comuna, undeva pe langa maramures, doar ca sau mutat in anii 50 la oras, asa ca pe acolo nam fost.
oricum pt mine acasa e casa lu bunica din salaj, acolo ma simt eu bine, sa dorm vara in gradina sau in sopru, iar iarna sa coc cartofi pe soba...mmm...
multe retete de aici au similaritati cu bucataria maghiara, asa ca la un moment dat mam intrebat daca nu cumva esti unguroaica. dar acu am explicatia.

p.s. colega mea de apt e din slovakia, ei is cu slivovita, dar inca nam gustat...hi hi

oricum ai un site pe cinste, ma bucur mult ca lam gasit ! felicitari
 

Ioana  acum 4 ani 5 Octombrie 2009 11:21  

Re: Carnati de casa

nu sunt unguroaica, dar orasul in care am crescut era majoritar maghiar, asa se explica influentele puternice.
 

Adrian  acum 4 ani 27 Noiembrie 2009 17:13  

Re: Carnati de casa

Foarte buna reteta, dar as dori sa fac o completare. Usturoiul nu se pune in compozitie pentru ca peste un timp se inverzeste si nu stiu cui i va face placere sa vada o pata verde in feliuta din farfuria sa. Acesta se toaca marunt (chiar si prin masina de tocat carne) si se pune untr-un vas cu apa si sare. Pantru cantitati se iau cele scrise de autoare. Se lasa 24 ore si se strecoara doar zeama in compozitie. Nu se va folosi usturoi din magazin import china, este tratat impotriva incoltirii pe raft si se inverzeste imediat dupa 1 ora. Succes si pofta buna !!
 

Ioana  acum 4 ani 27 Noiembrie 2009 17:41  

Re: Carnati de casa

da, am observat si eu ca cel importat se face verde.
sigur bunica-mea pune din cel cultivat de ea si n-am vazut pete verzi desi il pune asa cum am scris in reteta. merci pentru solutia oferita de tine!
 

ionel 74  acum 4 ani 29 Noiembrie 2009 14:17  

Re: Carnati de casa

as dori sa adaug ceva la reteta ta daca nu te superi si anume peste usturoiul pisat , se pune apa fierbinte pana devine ca o pasta si dupa aceea se pune peste carnea tocata , acest lucru se face deoarece poti pune mai mult usturoi decat in retete asa masurate si cu apa firbinte isi mai scade din iutime si putina apa dar doar in acest amestec cu usturoiul este ideal la framantat.

si o mica constatare , din ce stiu eu de la o multime de "macelari" nu se face nod la matul de carnat , el trebuie sa stea la zvantat si trebuie sa poata avea posibilitatea de a curge din el un fel de zeama care are si sange si apa in exces , etc.

in rest ce sa zic arata foarte bine , abia astept sa ma apuc de facut carnat de casa ca acum vine vreamea .

 

marinela  acum 4 ani 2 Decembrie 2009 16:46  

Re: Carnati de casa

salut eu sunt din jud BN ,felicitari pt reteta este ardeleneasca si se face la fel si in zona noastra la cuptor sunt deliciosi.Mancare sanatoasa si fara eeuri SALUTARI
 

TANTA  acum 4 ani 13 Decembrie 2009 11:16  

Re: Carnati de casa

foarte bun eshti tare sa ma faci in 2010
 

Ioana  acum 4 ani 13 Decembrie 2009 14:37  

Re: Carnati de casa

am facut chiar ieri un porc de 250 kg s-a sacrificat pentru acesti minunati carnati. abia astept sa se afume
 

mariana  acum 4 ani 18 Decembrie 2009 11:10  

Re: Carnati de casa

maine ma apuc de facut carnati,nu am facut in viata mea abia astept sa vad ce iese sper sa-mi iasa .ce stiu de la parinti ,ce am luate si de pe net sper sa fie bine sarbatori fericite la toata lumea si un an bogat
 

vasile  acum 4 ani 20 Decembrie 2009 10:32  

Re: Carnati de casa

d-na mariana sa ne spuneti cum v au iesit cirnatii
 

Rodica  acum 4 ani 20 Decembrie 2009 22:33  

Re: Carnati de casa

minunata reteta,maine o fac si eu.Sarbatori fericite!
 

MIOMAR  acum 4 ani 21 Decembrie 2009 08:08  

Re: Carnati de casa

Poate sa-mi spuna cineva de ce nu reusesc sa umplu matele cu carne ?Bag carnea in masina,invirt,dar nu trece carnea prin tub (tulumba ).Multumesc !
 

Ioana  acum 4 ani 21 Decembrie 2009 11:33  

Re: Carnati de casa

ai mai folosit masina cu tubul respectiv? e instalat bine?
 

ramisimion  acum 4 ani 21 Decembrie 2009 11:36  

Re: Carnati de casa

Ioana, super carnatii! Am facut si noi in weekend. Cei mai buni carnati care i-am facut vreodata. Multumim de reteta!
 

Ioana  acum 4 ani 21 Decembrie 2009 15:19  

Re: Carnati de casa

rami, o sa-i transmit mamei mele si bunicii, ca ele sunt specialistele in carnati.
eu credeam ca am fost tare harnica in weekend, dar m-ai intrecut, carnati nu am facut. i-am primit de-a gata weekendul trecut cand am taiat porcul. acum mi-am facut doar curatenie (e super casa mea ) si ceva mancarica sa avem pana joi, cand plecam si noi in vacanta.
 

ramisimion  acum 4 ani 21 Decembrie 2009 15:36  

Re: Carnati de casa

Ioana, toate cele bune intregii tale familii si vacanta minunata! O meriti din plin!
 

logan  acum 4 ani 24 Decembrie 2009 20:08  

Re: Carnati de casa

ñam ñam ce buniiiiii
 

elena  acum 4 ani 12 Ianuarie 2010 13:29  

Re: Carnati de casa

tocmai am luat reteta si ma duc sa prepar carnati sunt in italia si am pofta,,,de fapt sotul a venit cu ideea nu eu ........... sa vedem ce va iesi..........
 

Ioana  acum 4 ani 12 Ianuarie 2010 13:31  

Re: Carnati de casa

spor!
 

amarascu dana  acum 4 ani 15 Februarie 2010 22:26  

Re: Carnati de casa

ieu pun in cirnati cimbru usturoi sare dupa gust un pic de boia dulce si piper dupa gust apoi se pun la zvintat si la urma la fum sint foarte buni o reteta
dela rm vilcea
 

Samuel Pintilie  acum 4 ani 1 Martie 2010 10:07  

Re: Carnati de casa

Locuiesc in Chicago USA de 22 de ani si in sfirsit am gasit o reteta foarte buna si reusita de carnati, desi magazinele sunt pline de carne, traditia mea este tot romaneasca sa tai porc. Multumesc frumos celui ce a pus reteta aceasta pe internet
 

Roxana  acum 3 ani 19 Octombrie 2010 11:11  

Re: Carnati de casa

Buna ziua,

As dori un sfat de la tine. Vreau sa-mi iau un aparat de umplut carnatii si nu stiu de care sa-mi cumpar, am gasit varianta electrica cu capacitate de 5 kg, iar unul este manual.
Oare se poate umple si caltabosul si lebarul cu el ?

Astept un sfat si multumesc mult.

Roxana Anca
 

ion  acum 3 ani 6 Noiembrie 2010 15:54  

Re: Carnati de casa

Faceti, fratilor si surorilor, carnati !
De aia sunteti cu colesterolul peste limita.
Ca si mine de altfel,dar se poate sa nu mancam
niste carnati excelenti macar cele 5-6 luni cat
tine iarna ?
Cu un vinars - palinca - horilca si ceva carnati ne vom descurca si anul asta.
Tuturora va urez sa aveti parte de asa ceva.
 

fane  acum 3 ani 14 Noiembrie 2010 13:34  

Re: Carnati de casa

foarte putina boia .Nu boiaua da gustul amar daca este de calitate.Sarea nu se pune cu pumnul, pumni sunt de marimi diferite.Pt. canatii facuti sa fie prajiti se pune 65 g sare iar pentrucei ce se dau la fum 75 g sare la 3 kg carne .
 

florin  acum 3 ani 20 Noiembrie 2010 17:40  

Re: Carnati de casa

boiaua amaraste daca se afuma carnatii si stau mai mult timp
 

Ioana  acum 3 ani 20 Noiembrie 2010 19:55  

Re: Carnati de casa

se poate ca afumatul sa fie problema cu boiaua, cert e ca noi afumam bine de tot carnatii (eu nici nu concep altfel, am o slabiciune pentru tot ce e afumat bine) si din experienta bunica-mea a observat ca o cantitate mai mica de boia e mai ok. fiindca calitatea ei iese din discutie, sigur nu ea ii face amari, noi folosim doar boia ungureasca de Szeged.
 

roxana  acum 3 ani 23 Noiembrie 2010 18:44  

Re: Carnati de casa

bine este asa reteta dar eu cred ca e mai bine sa renuntam la bicarbonat si eu stiu ca se pune si putina carne de vita .
 

Ioana  acum 3 ani 23 Noiembrie 2010 19:11  

Re: Carnati de casa

bicarbonatul este un bun dezinfectant si absoarbe mirosurile, mai ales daca intestinele nu sunt cumparate si le cureti acasa este bine sa iei toate masurile de igiena posibile.
 

Cami  acum 3 ani 28 Noiembrie 2010 12:05  

Re: Carnati de casa

uhuhuh...ca pe vremea cand eram copil la bunici !!! Atunci amestecam carnea in copaia de lemn si faceam la carnati de ne saturam......multumesc mult pentru ca m-ai facut sa imi reamintesc !
 

tina.galos  acum 3 ani 4 Decembrie 2010 13:00  

Re: Carnati de casa

Eu todeauna am vrut sa stiu cu ce se afuma carnatul de casa ,sa aiba o aroma placuta de fum si procedeul de afumare.Daca cineva stie rog sa i-mi spuna si mie.
 

Robert  acum 3 ani 4 Decembrie 2010 15:28  

Re: Carnati de casa

Cel mai buni ies cu fum rezultat din rumegusul de fag,si cateva bucati din lemn de mar (uscate).Nu folositi rumegus din lemn de brad! alimentele afumate vor avea un gust iute.Succes!
 

Padrello  acum 3 ani 9 Decembrie 2010 12:00  

Re: Carnati de casa

In timpul umplerii in mate, "ajutorul" macelarului va da cu un ac de cusut gauri in locurile unde se acumuleaza bule de aer....(altfel dupa uscare carnatii se vor zbarci, plus ca acel aer poate provoca si mucegaire... In rest, Pofta buna! si Sarbatori Fericite !!!
 

Simona-Adina Hotea  acum 3 ani 9 Decembrie 2010 12:30  

Re: Carnati de casa

Extrem de important amanuntul cu acul ! E drept ca intreaga "operatiune" cu carnatii necesita rabdare si e mai greu prima data; a doua oara pare ceva mai usor, a treia si mai usor, s.a.m.d.
E chestie de exercitiu, da' merita ! Si, cel mai fain e ca nici un carnat nu ti se va parea mai bun ca ala facut de tine !
 

Anda  acum 3 ani 9 Decembrie 2010 21:48  

Re: Carnati de casa

Faza cu carnatii mi-s adus aminte de vremurile copilariei, cand stateam si ne uitam cum se faceau carnatii si caltabosii. Chiar in weekend ne taiem si noi un porc si ne aducem acasa carnati, caltabosi, toba, soric si multe altele. De abia astept, caci si mie imi plac carnatii, mai ales daca ii mananc cu mustar. Mie imi mai place sa ii amestec cu branza telemea sau de oaie, este foarte bun asa.. De abia astept!!
 

andreea  acum 3 ani 10 Decembrie 2010 12:30  

Re: Carnati de casa

foarte frumos exacta ca acei carnati facuti de ..nu spun bunica ptr ca la noi se zice"mamaie",sunt ani de zile de cand nam mai mancat un carnat de casa cu mustar sau niste sunca fumata...dar anul asta voi face macar carnati..suntem la mare departare de casa dar incercam catusi de putin sa respectam traditia asa ca maine la treaba..umplem carnatii ..multumim p reteta SARBATORI FERICITE tuturor
 

Ioana  acum 3 ani 13 Decembrie 2010 12:18  

Re: Carnati de casa

Padrello, poate pentru afumare aceasta tehnica este mai sigura, desi nou nu ni s-au stricat/mucegait fara gaurele. insa gaurile duc la pierderea suculentei carnatilor cand sunt consumati proaspeti, pierd prea multa umezeala prin acele gaurele.
 

Mihai  acum 3 ani 14 Decembrie 2010 15:22  

Re: Carnati de casa

Salut.Am si eu o intrebare.Am auzit ca in loc de apa se poate pune vin rosu sec in compozitie.Cica ar da un gust deosebit carnatilor.Ati auzit de asa ceva?
 

Ioana  acum 3 ani 14 Decembrie 2010 15:33  

Re: Carnati de casa

da, se poate pune si chiar saptamana asta o sa pregatesc o reteta de carnati condimentati, inclusiv cu vin, asa ca ramai pe "frecventa"
 

vali  acum 3 ani 15 Decembrie 2010 11:19  

Re: Carnati de casa

Cam cati carnati ies din cantitatile astea? de fapt problema mea e cam cate intestine sa iau... in metri
 

Ioana  acum 3 ani 15 Decembrie 2010 13:19  

Re: Carnati de casa

cam 3-4 m iti ajung
 

Miha  acum 3 ani 17 Decembrie 2010 20:26  

Re: Carnati de casa

Sa-ti traiasca bunica ...e super fotografia...Ce dor imi e si mie de bunica mea...
 

Florin Gall  acum 3 ani 18 Decembrie 2010 15:24  

Re: Carnati de casa

Arata ffffff. bine si cred ca sunt si gustosi mai ales cei cu vin rosu, am auzit ca se pune si cimbru dar nu sunt sigur,uni zic ca da unii nu, apropo poate ne dai si o reteta de preparare a slanei (clisa) astea ardelenesti sunt delicioase, si eu sunt de acolo dar nu mai am rude pe cine sa intrebte rog daca poti sa-mi trimiti pe mail.... (florin.gall2000@yahoo.com),Salutari bunici tale, si voua la toti un an nou mai bun. Ciau sau Servus.
 

sorinaa  acum 3 ani 18 Decembrie 2010 23:56  

Re: Carnati de casa

arata foarte bine merita ancercat
 

corys  acum 3 ani 19 Decembrie 2010 10:23  

Re: Carnati de casa

Azi fac si eu!!Sper sa-mi iasa asa ca-n poza.Arata super!!
 

cristinapavel17  acum 3 ani 19 Decembrie 2010 22:05  

Re: Carnati de casa

reteta pare ok! o voi incerca si eu. in compozitie se pune si apa ?
 

ioana 23  acum 3 ani 26 Decembrie 2010 18:06  

Re: Carnati de casa

eu iubesc sa faac carnati de casa! am facut unii chiar azi
 

vulcu daniel  acum 3 ani 5 Ianuarie 2011 14:11  

Re: Carnati de casa

mi-au afumat carnatii prea tare si au un gust acru,se mai pot "repara" cumva?
 

Ioana  acum 3 ani 5 Ianuarie 2011 14:44  

Re: Carnati de casa

acru de la fum? ori trebuiau sa aiba gust de fum foarte puternic ori gust amarui de la condimente... dar acru oare de la ce sa fie?
 

mary  acum 3 ani 15 Februarie 2011 21:00  

Re: Carnati de casa

eu am alta metoda de a incerca daca sunt destui de condimentati;fac o chitea(dupa ce au fost framintati si lasat in repaus cam 30 min)si o prajesc in ulei.e o metoda mai sigura.nu puneti din prima multe condimente.exista zicala:;de pus mai poti pune ,dar de luat ba"
 

Victor popa  acum 3 ani 2 Martie 2011 10:01  

Re: Carnati de casa

Mea facut placere sa citesk despre prepararea carnatilor inaite de Craciun in Romania .Am citit cu deosebita atentie de felul in care ati pregatit si preparat .Miam adus aminte de vremurile cind trayam in rominia de acest proces manual de preparare a cirnatilor de casa si mea venit Apa in gura siii simteam gusrul Locuiesk la margine pamintui in Australia de 27 de ani si acuma de un an in insulele filipine aici nu se face asa ceva deaceia im citit cu deosbita atentie Daca cunoasteti reteta de cirnati plescoi so publicati ca sincer va spun va urmaresc Ati facut ceva deosebit pentru cei ce au uitat de aceste pregatiri si produse traditionale RominestiVictor Popa Santiago Quirino Filipine
 

Sati  acum 3 ani 12 Martie 2011 10:45  

Re: Carnati de casa

Mie-mi place poza cu Bunica Meserie Mersi si de reteta
 

MACOVEI CRISTI  acum 2 ani 11 Mai 2011 14:26  

Re: Carnati de casa

Daca ai o boia de ardei de calitate poti pune cata vrei ca nu-i amaraste din contra ies kobalzs!!!
 

gogu  acum 2 ani 21 August 2011 18:34  

Re: Carnati de casa

cea mai buna boia este cea bulgareasca,amestecata cu schinduf.cea ardeleneasca,pe langa asta bulgareasca e apa de ploaie!!!
 

gabriel  acum 2 ani 22 Octombrie 2011 14:34  

Re: Carnati de casa

si eu vreau. si bunica cred ca stie ce face. .eu mai maninc cirnatii un pic fierti si apoi un pic prajiti....iese o nebunie.
cu mustar


POFTA BUNA!!1si incercati
 

carnati de casa  acum 2 ani 23 Octombrie 2011 10:07  

Re: Carnati de casa

mi se pare cam multe ingrediente daca multiplic ingredientele!.Te rog frumos dami si mie reteta la 20kg carne
 

nici un nume  acum 2 ani 26 Noiembrie 2011 23:50  

Re: Carnati de casa

da mamaia s-a spalat pe maini ?? inainte sau dupa ce era cu shomoiogul acela in mana ? cam primitiv mediul in care s-a desfasurat activitatea
 

Ioana  acum 2 ani 27 Noiembrie 2011 13:32  

Re: Carnati de casa

bunica-mea ti-ar spune ca manierele tale sunt mult mai primitive decat casa ei. dar eu banuiesc ca tu stiai asta deja, altfel ti-ai fi trecut numele cand ai scris mesajul.
 

Corina Lia Bugariu  acum 2 ani 4 Decembrie 2011 16:50  

Re: Carnati de casa

domnisoara care a comentat despre bunica ta, numind-o " mamaia" este dintr-o zona (Bucuresti & Co.) unde manierele sunt cum stim...adica "lipsesc cu desavarsire"
 

nelu  acum 2 ani 5 Decembrie 2011 19:09  

Re: Carnati de casa

individa care a comentat despre cirnatii facuti o face de ris pe bunica. la cirnatii de casa nu se pune sare de lamiie si bicarbonat. ambele ingrediente sunt periculoase pentru stomac. data viitoare sa fie mai atenta la ingrediente
 

Ioana  acum 2 ani 5 Decembrie 2011 19:17  

Re: Carnati de casa

nu se pune bicarbonat si sare de lamaie in carnati, doar se spala intestinele cu acestea. pentru dezinfectare. fiindca bunica-mea foloseste intestinele din porcul pe care-l taie, nu le cumpara gata dezinfectate.

si din cate stiu eu bicarbonatul se foloseste la arsurile stomacale, ca remediu. informeaza-te inainte de a scrie.
 

remus  acum 2 ani 7 Decembrie 2011 08:08  

Re: Carnati de casa

bai fratilor toti povestiti aici si mie imi lasa gura apa, de pomana nu dati bv voua super retete
 

romeo  acum 2 ani 10 Decembrie 2011 21:00  

Re: Carnati de casa

bvo bvo bvo bvo foarte buni ,sunt cei mai buni carnati pe care i-am mankat inafara de alui tata ,dar multumesc k miati dat alti karnati sa-i manank orikm mersi de data asta tot tata ii face km stie el dar ms mult
 

Gabriel  acum 2 ani 11 Decembrie 2011 15:31  

Re: Carnati de casa

Aaa..., e clar! Esti ardeleanca! D-aia nu gasesc retete de peste pe blogul tau! Ecelenta reteta de carnati.
 

Matache  acum 2 ani 11 Decembrie 2011 20:48  

Re: Carnati de casa

Corina, se vede treaba ca tu esti nascuta chiar in centrul localitatii la care faci referire, ca prea le stii asa de bine
Incearca sa gandesti de mai multe ori (daca poti face asta) inainte de a face o afirmatie.

Inapoi la oile...pardon, carnatii nostrii.
Tentanta reteta, dar eu as pune CIMBRU.
Carnatii fara cimbru, parca le lipseste ceva
 

Vicky  acum 2 ani 12 Decembrie 2011 10:38  

Re: Carnati de casa

Felicitari & multumim pentru reteta si bunele sfaturi !
Bunicii nostri sunt minunati indiferent de zonele tarii; ei ne transmit o parte din bunele obiceiuri de care unii s-au indepartat .
Pentru persoana rautacioasa care face aluzie la igiena bunicii ... poate ar tebui sa observe ca in imagine "bunica"este cu o lingura de lemn nu cu un MOP !!!

TRAIASCA BUNICA !

 

viorica  acum 2 ani 14 Decembrie 2011 14:43  

Re: Carnati de casa

Foarte buna reteta de carnati! Si eu sunt o bunica si prepar pentru copii si nepoti carnati cam dupa aceeasi RETETA. in zona noastra nu se prea intrebuinteaza boiaua , in schimb se pune cimbru care le da o aroma specifica. noi punem sare , cimbru , usturoi si piper dupa gust . II CONSUMAM LA FEL PROASPETI SAU AFUMATI.PE CEI PROASPETI II PUTETI PUNE IN APA CLOCOTITA SI II SCOATETI FARA SA-I FIERBETI. ASA FIERBINTI II DATI PRIN FAINA SI-I PRAJITI . ASA NU LE MAI PLESNESTE MEMBRANA. PROCEDATI ASA NUMAI CU CEI PE CARE II CONSUMATI O SINGURA DATA, NU CU TOTI
.TUTUROR ,,SARBATORI FERICITE!,,
 

camelia  acum 2 ani 16 Decembrie 2011 10:29  

Re: Carnati de casa

Sa va fie sanatoase toate bunicile si bunicii!
Maine taiem si noi purcelul si vom face si noi carnati. Eu pun sare, usturoi, cimbru si piper rosu. Sunt excelenti! Si merg si un pic afumati.

Si inca ceva, fara legatura cu carnatii - Sa stiti ca nu toti din Bucuresti sunt lipsiti de maniere.

Sarbatori Fericite! si spor la treaba ca avem multa, multa
 

Dan  acum 2 ani 16 Decembrie 2011 13:08  

Re: Carnati de casa


varianta cu zeama de usturoi e ok,dar cu usturoi de Copalau{botosani}va iesi o bunatate de carnati,chir acum ma apuc sa i fac
 

dorel  acum 2 ani 17 Decembrie 2011 04:38  

Re: Carnati de casa

sa traiesti ioana ai facut milioane de romani fericiti cu reteta ta sarbatori fericite si la cat mai multe retete postate pa
 

erie  acum 2 ani 24 Decembrie 2011 19:24  

Re: Carnati de casa

matele se spala cu ceapa , azi si io fac carnati sper sa iasa buni , io fac cei mai buni carnati ( cred io ) din comunitatea romaneasca din detroit .
 

Maria  acum 2 ani 24 Decembrie 2011 20:15  

Re: Carnati de casa

anul asta am facut si eu ptr. prima oara carnati de casa .Ii am pe balcon , sa-i zvante aerul. Mi-ar fi placut sa-i si afum.Dar din aceste comentarii am invatat cum sa-mi fac si afumatoare ,cand sa-i afum si cat sa-i tin .Interesant treaba cu intepatul unde carnatul are bule. Am mers afara si i-am intepat in vreo 3 locuri. Eu i-am facut di carne de porc amestecata cu carne de vaca .Sunt cam fara grasime , tin regim sa ma pastrez in greutate normala. As vrea sa-i afum ,sa-i usuc tare , ca sa fie ca un fel de salam uscat.Ca de alea din comert m-am cam saturat .Sarate ,cu tot felul d euri si zgarciuri
 

Ani  acum 2 ani 2 Ianuarie 2012 14:04  

Re: Carnati de casa

Reteta ta ma ajutat foarte mult, asa am reusit sa readuc mirosul casei parntesti la mii de Km distanta.
LA multi ani IOANA
 

calin  acum un an 10 Septembrie 2012 18:39  

Re: Carnati de casa

Nu mai expuneti pe site-uri retete proaste. In primul rand intreaba orice macelar ca sa se usuce carnatul are nevoie carne de vita ceea ce in reteta ta nu exista
 

Ioana  acum un an 10 Septembrie 2012 18:45  

Re: Carnati de casa

macelar roman? multi nu stiu nici sa transeze carnea corect. sau stiu, dar nu vor sa arate respect fata de clienti. iar ceea ce spui e o prostie.
 

calin  acum un an 12 Septembrie 2012 12:48  

Re: Carnati de casa

am ani de macelarie cat n-ai tu de viata! Mai documenteaza-te te rog si vino cu afirmatii viabile in sprijinul tau nu cu "este o prostie". Explica-mi de ce este o prostie ceea ce am spus prin argumente, nu asa in limbaj de "parlamentar".
 

Ioana  acum un an 12 Septembrie 2012 13:00  

Re: Carnati de casa

tu esti cel care a deschis subiectul si nu ti-ai argumentat ideea pe care o consider in continuare o prostie.
 

calin  acum un an 14 Septembrie 2012 14:30  

Re: Carnati de casa

Mda n-am cu cine, vb sa ne aflam in treaba. Eu am argumentat ca daca adaugi carne de vita se usuca mai bine si poti sa-l pastrezi mai mult timp (ma refer peste iarna pana aproape de pasti), ceea ce cu un carnat format numai din carne de porc il ti la congelator sa nu se strice. Asa ca eu am documentat de ce reteta ta e dupa ureche, mai invata.
 

Ioana  acum un an 14 Septembrie 2012 14:42  

Re: Carnati de casa

asta nu e argumentare, e doar un enunt pe care vrei sa-l luam de bun doar pentru ca ai zis tu.
 

Dani  acum un an 16 Noiembrie 2012 18:09  

Re: Carnati de casa

Buna Ioana. Stii cumva cum as putea sa fac carnatii de casa sa iasa mai zemosi. Mereu ies uscati cu aceiasi reteta ca mai sus. Sa pun ulei? Sa pun vin rosu, poate il fragezeste? Cei din comert cum de sunt asa... spongiosi, zemosi? Multumesc.
 

Ioana  acum un an 16 Noiembrie 2012 21:04  

Re: Carnati de casa

poti face asa: amesteci carnea (fara grasime/slanina) doar cu sare intr-o camera rece, cu mainile reci sa nu incalzesti grasimea. apoi lasi amestecul la rece (intr-o camara) pentru 24 ore. dupa care adaugi condimentele dorite si apa (la fiecare kg de carne undeva in jur de 50-100 ml apa). framanti bine pana apa este absorbita (tot cu mainile reci, la rece), adaugi apoi slanina (sau carnea grasa). umpli intestinele si afumi. ideea e ca nu stiu daca adaugand apa ar trebui sa pui si ceva conservant in ei (adica nu stiu daca apa ii face mai putin rezistenti). eu aplic tehnicile astea pentru carne suculenta cum vrei tu, dar niciodata pe ceva ce se pastreaza mult timp si nu stiu cat sunt de perisabili.
 

Dani  acum un an 16 Noiembrie 2012 21:29  

Re: Carnati de casa

Multumec!
 

Lidia  acum un an 24 Noiembrie 2012 21:31  

Re: Carnati de casa

Buna,Ioana!
Azi am preparat 10 kg de carnati dupa reteta ta.Am facut cateva parjolute din umplutura ca sa vad gustul si mi se par f.buni.Am insa o nelamurire privind zvantatul lor inainte de a-i pune la afumat.Eu stau la bloc,i-am pus la zvantat in balcon si am deschis geamurile in fata si pe lateral(balconul fiind inchis)ca sa se faca curent.Peste 2 zile ma gandeam sa-i duc la afumat la un unchi.Acesta zice insa,ca ar trebui sa-i tina o noapte la zvantat pe o culme in bucatarie unde este cald.Mi-e teama ca se altereaza daca ii tii la caldura ca sa se zvante.Tu ce parere ai?Trebuiesc tinuti la vant sau la caldura pentru a se zvanta.Tare bine ar fi daca mi-ai vedea mesajul la timp ca sa stiu ce sa fac.
Multumesc!
 

Ioana  acum un an 25 Noiembrie 2012 11:29  

Re: Carnati de casa

ai procedat foarte bine cum ai zvantat carnatii. se zvanta la racoare, nu la caldura. aceasta reteta nu contine niciun conservant, asadar sa-i pui in casa nu e ok, decat daca temp. din casa e sub 10C. in plus, la temp. mari grasimea se topeste si nu e ok pentru textura si gustl final.
 

VASIU LUCIA  acum un an 25 Noiembrie 2012 14:25  

Re: Carnati de casa

Draga IOANA,exact reteta aceasta de carnati o folosim noi din neam in neam si este cea mai ORIGINALA si cea mai buna reteta,iti doresc sanatate si salutari la bunica ta
 

Lidia  acum un an 25 Noiembrie 2012 18:33  

Re: Carnati de casa

Multumesc foarte mult!
 

Monica  acum un an 28 Noiembrie 2012 13:48  

Re: Carnati de casa

Eu sare pun la gust. Pun mai putin si apoi mai pun daca mai trebuie. Boia pun putina ca si in reteta, usturoi se pune in cantitati tot dupa gust, in zona mea se pune mai multa- si nu am vazut nici o culoare verde, nu se pune apa, si nici bicarbonat, iar la uscat se pune in bucatarie, unde e cald pentru ca sa se usuce matul si sa se scurga lichidul in exces- de la carne, se tine pana dimineata- la umplere se inteapa cu acul- pentru eliminarea aerului care va face ca carnatii sa plesneasca la prajit, se afuma cu rumegus de fag sau prun- in metoda afumare uscata, max 3 zile-eu sunt din Supur deci pe aproape de Ioana.
 

mario  acum un an 8 Decembrie 2012 14:17  

Re: Carnati de casa

Carnatii de casa sunt facuti ne noi fiecare in bucataria noastra fara sa cerem sfaturi sau idei sau pareri nimanui. Este clar ca un carnat de casa trebuie sa contina carne, sare, condimente dupa gustul fiecaruia. Comentariile de genul ''eu am ani de macelarie''..... sau laudele unuia sau altuia nu dau bine deloc pt ca bucataria nu este matematica (adica o materie exacta) bucataria la noi acasa face parte din imaginatia fiecaruia si gustul fiecarui GASTRONOM care incepe sa prepare ceva cu gust de bucatarie. Asadar preparati cum va trece prin minte tinand cont un pic si de reteta mama iar daca la sfarsit se poate si manca este minunat si va puteti numi un maestru bucatar
 

robitu nicolae  acum un an 10 Decembrie 2012 12:55  

carnati de casa

Ioana ati multumesc pentru reteta pe care ai publicato este o reteta traditionala romaneasca sa fi sanatoasa si tu si bunica ta ....sarbatori fericite si la multi ani .... 2013
 

arici  acum un an 14 Decembrie 2012 20:28  

Re: Carnati de casa

Eheeee! La romani exista o vorba: cite bordeie atitea obicee. Adica cirnatii de casa ii face fiecare asa cum ii place. Reteta expusa de fata asta e cea clasica. Asa se faceau si acum 200 de ani. In functie de zona fiecare adauga ceva in plus dupa gust sau elimina din reteta initiala. Eu o sa va dau citeva date despre cum puteti face niste cirnati care sa nu aiba in continut foarte multa grasime. E drept grasimea le da fragezimea insa tinind cont ca carnea de porc contine oricum o cantitate imensa de colesterol iata solutia de a minca cirnati fragezi fara prea multa grasime. De la porcul taiat se iau citeva oase intre care o bucatica de ureche si o frintura de la un adidas, ce au ramas in urma transarii si se face o supa de carne care dupa ce scade trebuie sa reprezinte cam 1/3 din totalul tocaturii. Separat se face un mujdei care se amesteca cu supa dupa racirea acesteia. Mujdeiul nu trebuie sa contina foarte multa sare deoarece in tocatura se pune sare grunjoasa cca 5 linguri/kg de tocatura(cea mai groazva este cea gema care se sfarima) si se lasa la macerat cca 12 ore. In acest timp veti constata ca supa s-a transformat in gelatina. Ei bine, amestcati aceasta gelatina cu carnea ce a stat la macerat.Puteti scurge singele lasat de carne pentru ca la fum cald coaguleaza . Daca faceti acesta operatiune puteti inoda cirnatii fara grije .Framintati bine pina tocatura se omogenizeaza si se fluidizeaza. Acesta este momentul proprice de umple matele si totodata de a adauga in functie de preferinte diferite mirodenii pisate : cimbru, maghiran, boia dulce sau iute, coriandru etc. Atentie ,mirodeniile se adauga in cantitai infime pentru a nu afecta calitatea cirnatilor. Inainte se gaseau miroase de cirnati facute din mirodenii romanesti care in momentul in careprajeai un cirnat te dadeau afara din casa ..de placere!. Cele de azi sint imporate si sint o porcarie , ex cimbru nemaifiind cimbru.. Dupa umplerea matelor cirnatii se aseaza la zvintat 2-3 zile. Daca aveti noroc de un vint mai tare pot fi zvintati si in 24 de ore. E necesar ca in momentul in care ii bagati la fum cirnatii sa nu fie umezi. La fum caldut se tin doar citeva ore avind grije ca cirnatii sa nu fie prea aproape de jar. Apoi se etanseaza gaurile de aerisire de la afumatoare si se pot tine la fum rece citeva zile. Acest lucru va face ca cirnatii sa fie si mai gustosi dar si cu o perioada de "garantie" mai mare. Insa retineti reteta clasica ( insa fara boia) este cea prezentata de Ioana. Eu am descoperit-0 intr-un almanah interbelic. Cine vrea sa aiba cirnati foarte uscati poate amesteca carnea de porc cu cea de vita in proportii egale si cu doar jumatate din acntitatea de gelatina. De asemenea pot fi combinatii si cu carne de oaie sau numai oaie. Acestia se trag in mate mai subtiri (de oaie). In final un ultim sfat: nu folositi silitra! Si pentru ca se apropie taiatul porcilor va urez pofta buna!
PS. Pentru romanii de peste ocean .Incercati sa "va uniti" citeva familii si sa cumparati porcul de la fermier. Carnea din magazine nu este prea grozava deoarece in crescatorii se folosesc tehnologiile de crestere intesiva iar carnea nu are gustul scontat. Afumatoarea o puteti face dintr-un cos de gunoi din tabla galvanizata ce poate fi achizitionat de la magazine de profil (cca 20-25 dolari). Sarbatori fericite la toata lumea iar domnisoarei Ioana felicitari pentru blog!
 

Valentin  acum un an 15 Decembrie 2012 11:09  

CIRNATI DE CASA

sinteti sigura ca din cauza la boia se amarasc cirnati ? Mai vreau si eu vreo rt mai noua
 

marius  acum un an 17 Decembrie 2012 18:43  

Re: Carnati de casa

Salutare tuturor!
Felicitari Ioana pt. blog.Eu am cateva intrebari pt. ARICI, daca mai e pe faza. Esti sigur de cantitatea de sare in raport cu cea de carne? Daca da, inteleg ca nu pui sare la fiertura de carne. As incerca reteta descrisa de tine,dar am acest mare dubiu.
Maine merg "la tara" sa taiem porcu'
Ioana, poate imi spui tu o parere? Oricum ai mai multa experienta decat mine.
SARBATORI FERICITE si belsug in noul an!!!!!
 

Ioana  acum un an 17 Decembrie 2012 19:22  

Re: Carnati de casa

e cam mult 5 linguri la kilogramul de carne, chiar daca sarea e grunjoasa. eu pun cam 15-20 gr sare la 1 kg carne.
 

MARIANA PREDA  acum un an 18 Decembrie 2012 03:06  

Re: Carnati de casa

sint plecata de f mult timp din tara ,si nici atunci cind locuiam acolo ,acesti cirnati de casa ii primeam gata facuti de la socrii mei...ce sa spun ca aici duci dorul la tot ce este cu gust deRO,se gasesc de cumparat pe la diferiti oameni care ii pregatesc la comanda ta data ,dar totusi vreau sa-i fac eu,sa fiu in bucataria mea .voi tine cont de reteta ta ,si cred ca este f simpla ,si exact numai cu condimente usor de gasit .am tot ce imi trebuieste ,asa ca incep facutul cirnatului de casa.daca ies gustosi,am sa o distribui si la alte familii RO.....eu cred ca vor iesi gustosi . Sarbatori FERICITE!!!!!!!!!!!! MARIANA PREDA
 

adrian  acum un an 18 Decembrie 2012 13:29  

Re: Carnati de casa

nu sunt buni acesti carnati
 

aurel  acum un an 20 Decembrie 2012 16:42  

Re: Carnati de casa

cu 5 linguri de sare ? iese saramura , nu va sfatuies ,,sory!!
 

marian  acum un an 3 Februarie 2013 05:55  

Re: Carnati de casa

citeam comentariile si ma gandeam ca trebuie sa incerc reteta
locuiesc in sua arizona si cu siguranta voi prepara aceasta reteta
sunt deliciosi in poza sa vedem cum iese in realitate
multumesc frumos
o zi buna
 

steluta  acum 5 luni 8 Octombrie 2013 19:38  

Re: Carnati de casa

draga mea anul acesta o sa fac dupa reteta ta sper sa fie super buni.oricum am vazut mai multe retete si am sa le pun in aplicare
 

doru  acum 5 luni 26 Octombrie 2013 10:02  

Carnati de casa

ah ce bune sunt sasischili
 

Gabi  acum 4 luni 3 Noiembrie 2013 20:05  

Re: Carnati de casa

Buna Ioana,
Imi poti spune te rog , trebuie binen zvintati inainte sai congelez , ptr ca nu ii afum sau nu trebuie zvintati cai vreau mai zemosi la prajit ? Iar daca nui afum este aceeasi reteta chiar si la sare ptr 3 kg de tocatura ?

Multumesc
 

Gabi  acum 4 luni 3 Noiembrie 2013 20:16  

Re: Carnati de casa

Buna Ioana,
Am uitat boia iute sau dulce se pune ?

Multumesc
 

Ioana  acum 5 luni 4 Noiembrie 2013 08:28  

Re: Carnati de casa

eu ii las o noapte la frigider pe cei care urmeaza sa-i congelez. in acest caz poti adauga sare cata doresti, dupa care prajesti o bucatica din amestec si vezi daca-ti place sau mai trebuie sa adaugi sare.
 

Ioana  acum 5 luni 4 Noiembrie 2013 08:28  

Re: Carnati de casa

boia dulce, dar poti strecura si putina iute daca-i doresti picanti.
 

Gabi  acum 4 luni 5 Noiembrie 2013 11:54  

Re: Carnati de casa

Mersi ptr ambele raspunsuri , Ok o sai fac inanite de Craciun , sperind sa fie gustosi .
 

Alvaro  acum 4 luni 19 Noiembrie 2013 19:35  

Re: Carnati de casa

Traditional, adica mostenita si testata de mult si de multi. Multumesc mult pentru reteta, si raspunsurile. Sunt de mare inteleptiunea. O se prepara si de curand.
 

Daniel  acum 3 luni 3 Decembrie 2013 10:09  

Re: Carnati de casa

De ce se foloseste bicarbonat?....care este rolul lui ?...
 

Ioana  acum 3 luni 3 Decembrie 2013 10:20  

Re: Carnati de casa

bicarbonatul dezinfecteaza foarte bine si ia mirosurile intestinelor.
 

carnatar  acum 3 luni 5 Decembrie 2013 22:09  

Re: Carnati de casa

Nu se leaga carnatii la capete
 

Ioana  acum 4 luni 6 Decembrie 2013 09:02  

Re: Carnati de casa

de ce nu-i legi?
 

cristina  acum 3 luni 8 Decembrie 2013 16:36  

Re: Carnati de casa

debia astept sa pregatesc carnatii de craciun ,foarte buna aceasta reteta.
 

VIORICA  acum 3 luni 10 Decembrie 2013 20:13  

Re: Carnati de casa

pentru MIOMAR........CRED CA N-AI PUS VALUL LA MASINA DE TOCAT .FARA VAL N-AI CUM SA UMPLI MATELE .
 

sann  acum 3 luni 11 Decembrie 2013 11:37  

Re: Carnati de casa

la o reteta de 2 lei , bineinteles comentarii de 2 lei
 

bogdan  acum 3 luni 16 Decembrie 2013 11:05  

Re: Carnati de casa

Super site ioana si foarte practica reteta
 

Gogu  acum 4 luni 21 Decembrie 2013 07:40  

Re: Carnati de casa

Eu sunt din Braila si este la fel si la noi.Asa am vazut ca o pregatea ,bunica si mama mea,e o reteta simpla, dar in schimb foarte gustoasa.Aici in zona nu se prea afuma se dau la rece pentru zvantat.Sunt foate buni facuti pe gratar la jar,gata ajunge ca imi lasa gura apa.,,La multi ani,,sarbatori fericite si pofta buna la porcariii.......
 

Alexandru  acum 3 luni 22 Decembrie 2013 14:08  

Re: Carnati de casa

Retetele gustoase, de pe vremea bunicii, sunt, in general, putin sanatoase.
Afumatul este o metoda primitifa, iar usturoiul devine toxic in timpul pregatirii pe gratar sau in cratita.
Sanatos este sa faceti carnatii fara usturoi si nu atat de sarati, cinci linguri de sare la 1 kg de carne este extrem de nocivi.
Mai lasati bunicile in pace si retetele de pe internet, daca vreti sa mancati ceva mai sanatos !
 

petru  acum 3 luni 30 Decembrie 2013 19:49  

Re: Carnati de casa

reteta asta de pe vremea bunicii nu e buna
 

Gica  acum 2 luni 11 Ianuarie 2014 14:45  

Re: Carnati de casa

Am citit tot ce s-a scris aici. Pareri bune si mai putin bune. Ioana, te rog sa le spui la toti acesti interlocutori care nu impartasesc aceasta reteta, ca ce ai postat tu este o reteta care poate fi imbunatatita, dar esential in aceasta reteta este carnea dintr-un porc crescut natural cu produse din gospodaria bunicii si nu concentrate. Condimentele sa fie cele din gradina bunicii si nu din tari straine. Cit despre cit sunt de sanatosi? Imi spunea mie odata un medic: mai bine manica clisa afumata din porcul crescut de tine decit mezeluri din magazin. Se poate extinde si la cirnati.
Cu deosebit respect si felicitari.
 

Ion  acum 19 minute 21 Martie 2014 08:46  

Re: Carnati de casa

Multumesc mult pentru tot ce am invatat legat de pregatirea cirnatilor de casa afumati sau ne afumati.
Desi locuiesc in California, curind, am sa incerc aceasta reteta in conditiile climaterice specifice aceste regiuni.
Pentru ca nu am conditiile necesare uscarii lor la vint, in aer liber, m-am gindit sa folosesc un racitor electric (cooler), care are un ventilator mic in interior.
Merita incercat... Imi lasa gura apa numai gindind la ei.
 

 

Adauga comentariu

 
nu va fi facut public


zambet
zambet
zambet
pofta
trist
greata

 

 

 

 

 

 

 

Retete de sezon

Vezi toate retetele de sezon

 

 

 

Ca sa primesti cele mai noi retete prin email:

 

 

Constructii si amenajari interioare Cluj www.casamicon.ro
Noi am amenajat bucataria e-Retete!
Click aici ca sa vezi rezultatul

 

 

 

 

 
 

 

 

Ultimele Retete RSS

Ultimele Comentarii RSS