Retete Culinare : e-Retete

 

Ciorba de burta

Categorii: Retete romanesti, Retete de supe si ciorbe, Retete cu carne de vitel sau vita

 
Ciorba de burta. Imagini pas cu pas pentru ciorba de burta

Sunt in intarziere azi cu reteta zilei, dar chiar acum am terminat ciorba de burta. Prima mea ciorba de burta! V-am spus ca n-am mancat ciorba de burta pana de curand, si n-am vrut sa o pregatesc pana nu devin o "cunoscatoare", ca urmare am mancat pe la toate restaurantele, si buna si rea, pana mi-am format gustul pentru ea. Sper sa considerati si voi ca a meritat asteptarea, eu am ras deja o farfurie, e buna, zau

Ingrediente pentru Ciorba de burta

1.2 kg burta vita prefiarta
1 os vita
1 1/2 morcovi
1 gulie
2 radacini patrunjel
1 fir telina
1 lingura piper boabe
2 foi dafin
1/2 ardei rosu
1 ardei iute
400 gr smantana
6 catei mari usturoi
4 linguri sare mare
2 linguri ulei
7 linguri otet (pentru spalat burta)

Portii: 10

Ciorba de burta - Preparare

  1. Prima data am taiat burta bucatele mai mici decat vine ambalata in punga, astfel incat sa fie usor de luat cu lingura. Apoi am spalat-o in 5 ape in care am adaugat cate o lingura de otet. Am mutat-o intr-o strecuratoare pusa in chiuveta, am adaugat 2 linguri sare de mare si am frecat-o bine intre palme. Am spalat-o apoi sub jet de apa sa mearga sarea. Am mutat-o iar intr-un bol si am acoperit-o cu apa rece si 2 linguri de otet. Am lasat-o sa stea asa 1 ora, sa-i dispara mirosul de clor(?... asa mirosea).
  2. In acest timp am pus 4 litri de apa rece intr-o oala mare, am adaugat zarzavatul (gulia, patrunjelul, 1 morcov si telina) taiat bucati mari, dafinul, piperul si osul de vita. Am adus la fierbere, apoi am fiert la foc mediu spre mic cca 1 ora. Am spumat din cand in cand.
  3. Am strecurat supa obtinuta si am spalat oala in care a fiert.
  4. Am incins 2 linguri ulei in oala si am adaugat restul de 1/2 morcov razuit si 1/2 ardei rosu tot razuit. Le-am calit pana s-au inmuiat, cca 5 minute.
  5. Am turnat peste ele supa strecurata si 2 linguri sare mare. Am adaugat apoi burta scursa bine si ardeiul iute taiat rondele. Am lasat la fiert, la foc mediu, pentru 40 minute (potrivit instructiunilor de pe pachet). Am verificat burta sa fie fiarta si am dat focul pe minim, astfel incat ciorba sa nu ma clocoteasca.
  6. Am turnat smantana intr-un bol si am dizolvat-o cu 5 polonice ciorba fierbinte. Am turnat-o apoi incet in oala cu ciorba, amestecand cu polonicul in acest timp, astfel incat sa nu se branzeasca ciorba.
  7. Cateii de usturoi striviti i-am frecat cu putina sare si am turnat un polonic de ciorba peste ei. Am turnat mujdeiul obtinut in oala cu ciorba printr-o strecuratoare deasa (cea de ceai), pe care am si scufundat-o apoi putin in ciorba si am mai frecat usturoiul sa-si lase toata aroma.
  8. Verificati acum de sare si mujdei si daca mai trebuie mai adaugati.
  9. Am mai lasat 5 minute pe foc (tot foc mic) si apoi am pus capacul si am lasat sa se raceasca.
  10. Se serveste calda cu extra ardei iute si eventual otet pentru cei care doresc sa o acreasca.

 
Click pe imagini pentru a mari

Supa pe oase si legume
Supa pe oase si legume
Supa strecurata cu morcov si ardei caliti
Supa strecurata cu morcov si ardei caliti
Adaugam burta si ardeiul iute
Adaugam burta si ardeiul iute
Dreasa cu smanatan si mujdei
Dreasa cu smanatan si mujdei

 

4 381

 

 

Retete similare 

Lucicos Ciorba de loboda
Lucicos Ciorba de loboda
Ciorba de legume Ciorba de macris
Ciorba de legume Ciorba de macris

O persoana a incarcat o fotografie cu "Ciorba de burta". Vezi fotografia »

 

Comentarii

Armenica  acum 4 ani 19 Iulie 2009 11:51  

Re: Ciorba de burta

Buna ! Arata impecabil de bine ciorba felicitari !
 

Laura  acum 4 ani 21 Iulie 2009 04:09  

Re: Ciorba de burta

Cand o faci tu pare asa de simpla! Minunat arata. Sa fiu sincera prefer sa o mananc la restaurantul romanesc ca mie nu-mi iasa asa de buna ca lor.
 

Ioana  acum 4 ani 21 Iulie 2009 10:43  

Re: Ciorba de burta

cu burta prefiarta nu e greu, fierbe repede, altfel cred ca trebuia sa fierb cateva ore pe ea si am auzit ca si mirosul e pe masura
 

Georgiana  acum 4 ani 30 Iulie 2009 23:11  

Re: Ciorba de burta

Gulia si radacinile de patrunjel sunt obligatorii?:D
 

Ioana  acum 4 ani 31 Iulie 2009 09:39  

Re: Ciorba de burta

ca si la orice supa e bine sa pui cat mai mult zarzavat, e mai gustoasa.
 

GH  acum 4 ani 9 August 2009 22:24  

Re: Ciorba de burta

Primul meu gatit de anul asta - daca excludem omleta de acum o luna.
Vreau sa spun ca a iesit bestial, mai bun ca la restaurant, si nu ca sa ma laud. Chiar si Lucia, care nu manancat niciodata ciorba de burta, a gustat si nu s-a mai putut opri.....

Singura problemuta am avut-o la punctul 5. Cand sa pun ardeiul iute cumparat special pentru ocazia asta, am constatat ca l-am uitat evident la Cluj. Noroc ca am depistat niste chestii neelucidate verzui pe fundul unui borcan din frigider(expirat la sfarsitul lui 2008), care aduceau oarecum a ardei iuti murati, si am salvat in ultimul moment situatia. De unde se vede ca nu e bine sa te pripesti cu aruncatul
Bineinteles Luciei nu i-am spus provenienta ardeilor, altfel nu ma lasa sa-i dau ciorbica si lu' ala micu.
 

Ioana  acum 4 ani 10 August 2009 11:06  

Re: Ciorba de burta

felicitarile mele, e un pic de munca la ciorba asta! Si Radu care zicea sa nu-i mai stresez prietenii cu povestile mele culinare... ha, acum vede si el ca nu vorbesc in zadar. Cat despre Lucia, nu am cuvinte, chiar a mancat burta?
pe cand mai veniti la cluj mergem la foisor (e deja amenajat in totalitate) sa facem un gulyas la ceaun.
 

Laci  acum 4 ani 29 August 2009 21:13  

Re: Ciorba de burta

reteta este buna dar ar mai fi de adaugat ceva, pe linga smantana mai trebuie si faina dupa parerea mea
 

ALINA  acum 4 ani 2 Septembrie 2009 23:36  

Re: Ciorba de burta

felicitari doamana IOANA si multumesc pt. reteta. eu aunt in itala astzi am facut CIORBA DE BURTA. este extraordinara. multumesc din suflet.
 

aurica   acum 4 ani 2 Noiembrie 2009 14:51  

Re: Ciorba de burta

intradevar este fb ciorba de burta dar e si de munca dar cand iti doresti cu adevarat sa mananci ceva atat de bun parca merge mai usor si la sf nerabdatoare sa vezi cum a iesit.felicitarile mele.
 

doina  acum 4 ani 2 Noiembrie 2009 23:39  

Re: Ciorba de burta

Maine incerc reteta asta sper sa imi iasa si mie la fel de buna ca si voua,,va informez dupa experiment
 

rammona_cosy  acum 4 ani 5 Noiembrie 2009 10:43  

Re: Ciorba de burta

super buna ciorba de burta este unicata asta chiar mia placut
 

gabriela  acum 4 ani 6 Noiembrie 2009 20:53  

Re: Ciorba de burta

astazi am facut ciorba de burta,eu nu pun ardei usturat si gukie in ea .Ardeiul usturat il mananc odata cu ciorba
 

geo  acum 4 ani 12 Noiembrie 2009 22:08  

Re: Ciorba de burta

nu stiu ce sa spun ,eu deabia acum probez reteta asta.dar o sa revin cu amanunte..........
 

Ramona Roatis  acum 4 ani 13 Noiembrie 2009 06:01  

Re: Ciorba de burta

Am incercat si eu reteta ta astazi si e delicioasa!!! Am omis gulia din supa si radacina de patrunjel, pt ca nu am avut. Am pus in loc pastarnac si o ceapa mare. Am folosit si mai multe oase, destul de carnoase.
La noi nu este burta prefiarta (SUA) asa ca am folosit cruda. Se fierbe mai mult, e drept- vreo 4 ore- dar merita. Mirosul nu e rau de loc. Am fiert-o separat si am adaugat boabe de piper, sare, foi de dafin si cativa catei de usturoi .
In rest, am respectat reteta si sunt foarte multumita. O recomand tuturor!! Multumesc pt retata.
 

George  acum 4 ani 16 Noiembrie 2009 20:26  

Re: Ciorba de burta

Am citit reteta pentru Ciorba de burta pe toate site-urile gasite pe google, si dintre toate variantele, a ta mi se pare cea mai buna si m-a facut sa am incredere.
Momentan sunt la faza de spalare a burtei si ma bucur ca ai insistat sa spalam burta in 5 ape, cu otet si sare, caci altfel nu cred ca mi-ar fi venit sa mai mananc din ciorba dupa tot ce am vazut.
 

puiu  acum 4 ani 18 Noiembrie 2009 20:50  

Re: Ciorba de burta

burta prefiarta nu e asa gustoasa...am luat burta din hale...curatata 1,5kg si chiar maine o sa o prepar...merg la socri si o sa o fac acolo...chiar am sa incerc varianta asta fara patrunjel.....pofta buna la toti...

 

ale  acum 4 ani 24 Noiembrie 2009 20:16  

Re: Ciorba de burta

"e buna"
 

Beth  acum 4 ani 27 Noiembrie 2009 16:27  

Re: Ciorba de burta

acum fac dupa reteta ta ciorba de burta si a mea miroase a sapun de rufe din acela ce e facut de casa ...naspa....sper sa functioneze operatiunea inmuiat in apa si otet! :D
 

Ioana  acum 4 ani 27 Noiembrie 2009 16:32  

Re: Ciorba de burta

mie mi s-a parut ca miroase a clor :D ... dar asa e ea, cea prefiarta are mirosul acesta neplacut. spal-o cum am scris si se va duce mirosul
 

tibanu  acum 4 ani 27 Noiembrie 2009 18:05  

Re: Ciorba de burta

va spun eu un mic secret. un cub de vita aruncat in apa in care fierbe burta da un gust si mai bun. in rest e ok reteta...
 

Constantin  acum 4 ani 3 Decembrie 2009 17:26  

Re: Ciorba de burta

Am facut impreuna cu fata mea cea mai buna ciorba de burta pe care am mancat-o vreodata.Multumesc pt reteta
 

Ioana  acum 4 ani 3 Decembrie 2009 18:17  

Re: Ciorba de burta

sa va fie de bine, dragii mei! sper sa mai gasiti retete pe aici care sa va faca cu ochiul
 

cati  acum 4 ani 5 Decembrie 2009 17:13  

Re: Ciorba de burta

se pun oua la ciorba de burta
cam 10 oua ,la aceasta cantitate.Se bat impreuna cu smantana apoi le dizolvi cu supa
 

Lara  acum 4 ani 5 Decembrie 2009 20:58  

Re: Ciorba de burta

10 oua!?.. parca muuult prea mult. Mie oricum nu-mi place cu ou ciorba de burta, devine prea grea. Si asa este extrem de satioasa, daca mai pui si ou din trei linguri te-ai saturat
Reteta este grozava asa cum a facut-o si prezentat-o Ioana.
Multumim!
 

liliana  acum 4 ani 10 Decembrie 2009 12:22  

Re: Ciorba de burta

reteta este super, dar se pune si 1-2 galbenuse de ou care se omogenizeaza cu smantana, iar ardeiul iute nu se pune in ciorba!
 

Ioana  acum 4 ani 10 Decembrie 2009 12:27  

Re: Ciorba de burta

in zona noastra intotdeauna ciorba de burta are ardei iute in ea. oricum ideea cu ardeiul in ea mi se pare buna, fiindca o face picanta chiar si pentru cei care nu manaca ardei iute (sau ardei in general) cum sunt eu de exemplu... sau copiii, majoritatea nu agreeaza ardeiul iute. ii da doar un pic de iutime, iar cine doreste mai mult serveste, intr-adevar, cu extra ardei iute.
 

tibanu  acum 4 ani 13 Decembrie 2009 22:22  

Re: Ciorba de burta

sa nu puneti cub cu aroma de vita...am pus io la recomandarea unui prieten... si ii schimba prea mult gustul...
ps cat mai multe oua si smantana o fac mult mai delicioasa...
 

mari  acum 4 ani 14 Decembrie 2009 16:20  

Re: Ciorba de burta

ASTAZI O INCERC.....vroiam de mult sa fac dar aveam teama ca nu imi va iesi la fel de buna ca la restaurant.nu mi se pare greu de facut, dupa retela IOANEI.sper sa imi iasa buna....
 

liana  acum 4 ani 27 Decembrie 2009 17:07  

Re: Ciorba de burta

acum ma apuc si eu de aceasta reteta
 

bili  acum 4 ani 28 Decembrie 2009 23:49  

Re: Ciorba de burta

cu cat mai multe galbenusuri de ou este mai cremoasa si mai buna
 

Horia  acum 4 ani 29 Decembrie 2009 15:08  

Re: Ciorba de burta

Galbenusul de ou lipseste din reteta.. M-am apucat sa-mi fac o ciorba de burta dupa aceasta reteta. Am fost la Billa si am inceput sa car in cos: o gulie,2 morcovi etc, conform retetei. Am luat si un pachet cu oase de manzat..acuma nu sant carcotas dar nici nu gatesc :dar stiu ca "un os de vita" poate sa aiba chiar si 5 kilograme! Ce ma fac? Sun la cel cu reteta, sau pun un os de 300g? Varianta a 2-a! Si mai departe cu Billa..Dupa ce am luat si dafin,si usturoi, merg la congelatoarele unde tot timpul anului era plin de burta prefiarta! Azi nu! Doar peste! Am continuat cautarile in alt magazin(PLUS) unde am gasit burta nemteasca(de ..bere!) ,la 1 kg, cu 17 ron. Deocamdata am la fiert apa cu zarzavaturi..Revin dupa ce am mancat prima portie. La multi ani, la toata lumea!
 

geta  acum 4 ani 30 Decembrie 2009 12:30  

Re: Ciorba de burta

galbenusele de ou cu smantana o ingroasa pentru ca in ciorba de burta nu se pune faina (asa cum isi dadea cu parearea cineva ), galbenusele ii da gustul ciorii.
 

Sorina Soryana  acum 4 ani 30 Decembrie 2009 17:34  

Re: Ciorba de burta

este o reteta dupa gustul meu... chiar mi-a esit super buna... si maine am sa fac din nou un an nou fericit LA MULTI ANI
 

Laura  acum 4 ani 30 Decembrie 2009 18:38  

Re: Ciorba de burta

e prima data cand vreau sa fac ciorba de burta ,dar nu stiu daca aceasta este prefiarta sau nu ...cum aflu? am cumparat-o inghetata si pe ea scrie doar burta de vita portionata.
 

dan  acum 4 ani 31 Decembrie 2009 21:58  

Re: Ciorba de burta

am luat burta de vita dar nu e prefiarta e doar f bine curatata.am sa o fierb separat dar ce fac cu zeama care ramane o amestec cu zeama de la os si legume?multumesc
 

emy  acum 4 ani 2 Ianuarie 2010 21:05  

Re: Ciorba de burta




arata super!
 

Dana  acum 4 ani 3 Ianuarie 2010 16:31  

Re: Ciorba de burta

eu am mai gatit ciorba de burta.dar de unde pana unde gulie?si ouale lipsesc.oricum azi vreau sa fac ciorba de burta ca nu mai facusem de mult si sa mai vad daca o sa o incerc pe asta.oricum nici o reteta de pe net nu m-a atras pana acum
 

slake  acum 4 ani 3 Ianuarie 2010 19:10  

Re: Ciorba de burta

eu acum o prepar dar nu am pus patrunjel si gulie...k nu am avut am inlocuit cu ceapa si pastarnac.....sper sa iasa buna ...
va anut dupa cateva ore
 

ilfenomeno  acum 4 ani 3 Ianuarie 2010 20:28  

Re: Ciorba de burta

buna rau ciorba de burta ...dar sa fie pregatita de alt cineva si nu de mine!deci acum doar la cum se face ciorba de burta, mor de pofta pana o pregatesc ,gata hai sa lasam barfa si sa trecem la actiune,o sa va spun ce gust are dupa.. haidi pa
 

mariana  acum 4 ani 16 Ianuarie 2010 15:28  

Re: Ciorba de burta

cea mai buna ciorba la miercurea sibiului...
 

charonux  acum 4 ani 16 Ianuarie 2010 18:41  

Re: Ciorba de burta

Multumesc, a iesit.
 

meryy  acum 4 ani 22 Ianuarie 2010 18:06  

Re: Ciorba de burta

foarte buna reteta am facut ptr prima data si este super gustoasa dar cred ca este ffffffff buna fara aceea gulie parerea mea
 

vica  acum 4 ani 25 Ianuarie 2010 15:23  

Re: Ciorba de burta

imi place ffff,mult sa gatesc probez toate retetele ce le primesc ,am probato si pea voastra ,e super va multumesc
 

nadiane  acum 4 ani 29 Ianuarie 2010 13:29  

Re: Ciorba de burta

in primul rand nu am pus gulie ca nu am avut,dar cu ceapa si pastarnac am inlucuit.Eu am m-ai facut ciorba de burta dar de fiecare data invat ceva nou si pot sa zic ca imi place cum a explicat ioana.Mia super buna,extraordinar de buna.Eu am amestecat smantana intr-un bol inchis ermetic cu putina zeama fierbinte.Va multumesc. super gustoasa
 

gigi  acum 4 ani 1 Februarie 2010 19:07  

Re: Ciorba de burta


Scuzoaiele mele

Acum 30 de ani nu gaseai aceasta ciorba decat in Dobrogea...nu avea gogosari,ardei piscatori sau alte legume...in forma finita,daca ajungeai la 09:30-10:00 dimineata riscai sa ramai fara...iar la turci,in Istambul de exemplu nu se pune decat mujdei atunci cand o mananci(chiar si in zilele astea)si nu se fierbe cu nici o leguma....dar schimbare=progres..asa ca pofta mare tuturor...sub orice forma va place!
 

gigi  acum 4 ani 1 Februarie 2010 19:40  

Re: Ciorba de burta


...si iaca si o poveste bulgareasca...

...un imparat se plimba cu suita sa prin vastele paduri ale sale.La un moment dat,un miros imbietor
le atrase atentia,un firicel de fum se inalta spre cer din cosul singurei colibe ce se vedea intr-o poienita.
Atrasi de miros, batura la usa....un umil padurar le deschise usa si ai pofti inauntru sa se odihneasca.
Fura imbiati la masa si mancara una dintre cele mai gustoase ciorbe din viata lor-ciorba de burta.Reteta fu cu grija pastrata intr-una din tascutele de piele ale slujitorilor.
La castel ajunsi,imparatul dadu porunca a se gati ciorba intocmai retetei padurarului...dar alungati de miros bucatarii pusera in ceaun toate legumele stiute a fi puse in zemuri ce erau la indemana.
Nemultumire mare...gustul nu se potrivea...astfel ca ciobanul fu adus in fata imparatului:

-Cum se pregateste asta ciorba...tuna imparatul
-Temute imparat...iau burta dupa ce tai vitelul si o dau de 4-5 ori de stalpul portii,dupa care o pun in ceaun la fiert...si atat...
 

Ionescu Larisa  acum 4 ani 3 Februarie 2010 13:19  

Re: Ciorba de burta

Nu e buna ciorba de burta,asta chiar arata rau,mai si miroase
 

MONACO  acum 4 ani 6 Februarie 2010 21:26  

Re: Ciorba de burta

SANT PE POZITIE ...ASTEPT SA SE FACA CIORBA ,, AM TASTAT DEJA PE MOBIL 112 SI AM PUS SI UN BILET IN BUZUNAR IN CARE AM SCRIS CE AM MANCAT ////SPER SA SUPRAVIETUIESC //// DACA NU REVIN CU COM,,, AM DAT COLTUL....... SA VA FIE DE BINE TUTUROR !!!!!!! HAI PA!!
 

luna  acum 4 ani 14 Februarie 2010 13:36  

Re: Ciorba de burta

cate bordeie atatea obicee. de gulie n-am auzit in ciorba de burta dar fiecare poate sa puna dupa gustul lui .important e morcovul ras si calit la inceput pentru culoarea frumoasa galbuie si galbenusuri 4 cu smantana la final ,fara de care nu ar mai avea gustul delicios.eu nu pastrez apa in care a fiert carnea de burta iar oasele la fierb cu legumele.sa nu uitati ca atunci cand reancalziti ciorba trebuie amestecat incontinuu ,altfel se "branzeste"ciorba din cauza oualelor .pofta mare!
 

Andrei Florea  acum 4 ani 15 Februarie 2010 20:52  

Re: Ciorba de burta

mno ce sa zic .... v am citit pe toti si o sa mi spun si eu parerea . sa u mai bine zis parerile. Intai de toate trebe spus sa stie toata lumea ca cioba asta de burta e medicament . In lupta cu mahmureala , dupa o sfanta betie cu prietenii nimic nu tomneste mai bine ca o ciorba de burta facuta bine , densa si consistenta asprita cu ardei iute in otet si langa cu paine prajita usturoiata . La reteta am totusi de comentat urmatoarele .... 1 Cel mai bun pentru zama de baza este un genunchi sau o coada de vita . In lipsa , un rasol cu maduva e excelent 2. In zama asta nu se pune la fiert nimic in afara de oase si sare si doi trei catei de usturoi . Se spumuieste si atat .3. Burta prefiarta trebuie obligatoriu spalata in mai multe ape si fiarta separat cateva clocote pentru ca ea este albita si prespalata industrial cu Hipoclorit .!!!! - de acolo si mirosul . 4 Se razuieste pe razatoarea cea mai mica morcovul si usturoiul si se caleste in putin ulei ,dupa care zama strecurata si burta clatita ___ in apa calduta , taiata fideluta se adauga , se completeaza cu apa si se inchide kukta lasand la fiert pana ce burta este moale si digerabila de orice stomac sensibilizat de bautura .5 In parte finala a pregatirii se opereaza la dregerea ciobei cu galbenus de ou , smantana ( recomand Tnuva _ nu se branzeste ) una maxim doua linguri de faina , zama otetata de pe ardeii iuti eventual usturoi in completare ( dat marunt prin razatoare ). Smantana poti sa nu pui in ciorba de baza ca daca faci mai mult si nu trece intr o zi iti strica ciorba de pe o zi pe alta . Se poate adauga pe rand pe masura ce incalzesti si - ti vin la recuperare "bolnavii" de beutura . Cand servesti da le obligatoriu felii de paine prajita frecate cu un pic de usturoiu si tot obligatoriu da le sa bea o palinca in paharele cat un degetar
 

fanuta  acum 4 ani 19 Februarie 2010 10:48  

Re: Ciorba de burta

am sa va dau o reteta..perfecta de ciorba de bur1 kg de burta bine curatata,1 morcov.un pastarnac...500 gr de smantana.6 galbenusuri de oua,sare,delicat...si patrunjel tocat.Se pune burta la foc...intr-o oala de 8 kg..dupa ce ai spalato bine in apa rece..si otet ,se lasa sa fiarba cu morcovu,pastarnacu sarea si delicatu...apoi..se scoate si se taie fasai...se adauga apa in oala...si fasaile de burta....se sareaza dupa gust...se mai lasa la fiert aprox 40 de min.se stinge focul..si dupa 30 de min se drege cu smantana si galbenusurile de ou...se adauga si patrunjel tocat..dar in farfurie..niciodata ciorba de burta nu se incalzeste dandu-se in clocot..pt ca se branzeste smantana.se serveste cu usturoi..otet si smantana dupa gust.pofta buna..este o reteta super..eu o fac intodeauna si-mi iese perfect...va urez succes.
 

lavinia  acum 4 ani 19 Februarie 2010 19:33  

Re: Ciorba de burta

buna!
am pregatit ciorba de burta dupa numeroase retete. A ta mi se pare foarte interesanta. A s-o pregatesc in seara asta si revin cu comentariile.
 

ion  acum 4 ani 20 Februarie 2010 13:49  

Re: Ciorba de burta


buna ziua!
excelenta reteta! am pregatit-o azi desi e post pt.copii.
 

romeo  acum 4 ani 3 Martie 2010 18:28  

Re: Ciorba de burta

ciorba de burta fara galbenus de ou? nu exista
 

romeo  acum 4 ani 3 Martie 2010 18:28  

Re: Ciorba de burta

 

claudiu  acum 4 ani 11 Martie 2010 21:51  

Re: Ciorba de burta

nu se pune gulie in cirba de burta :D
 

Mari Ana  acum 4 ani 13 Martie 2010 11:42  

Re: Ciorba de burta

Nu am facut niciodata pana acum ciorba de burta si uite ca deja sunt la a doua tura, ca urmare a retetei aici de fata. Prima a fost putin criticata pentru ca a iesit cam iute, la a doua nu am mai pus deloc si a iesit suoer buna. Recunosc ca nu am pus gulie si nici oua, dar gustul este perfect si asa.
 

ioana  acum 4 ani 18 Martie 2010 11:00  

Re: Ciorba de burta

misto le place la ai mei sotului si fimei ma apuc de ea acuma cat despre parerea mea numi prea place )
 

yana  acum 4 ani 20 Martie 2010 17:05  

Re: Ciorba de burta

daca mai adaugi si cativa gogosari in otet va da un aspect mai fain
 

pave laura  acum 4 ani 7 Aprilie 2010 13:30  

Re: Ciorba de burta

nu imi place cioraba aceasta caci trebuie pus otet in ea
 

Ioana  acum 4 ani 7 Aprilie 2010 13:53  

Re: Ciorba de burta

poti pune suc de lamaie
 

alissa  acum 4 ani 13 Aprilie 2010 17:19  

Re: Ciorba de burta

acuma incerc sa o fac ciorba de burta si sper sami ese buna multumim pentru ajutor
 

sorin  acum 4 ani 17 Aprilie 2010 20:37  

Re: Ciorba de burta

trebuie neaparat sa fac si eu! am inceput sa mananc ciorba de burta de aproape un an, si e pria pe lista intotdeauna cand merg la un restaurant, aprox de 2 3 ori pe sapt. :D. eventual caut o prietena sa ma ajute cu prepararea ciorbei buna reteta, am doar o intrebare, daca maresc cantitatea de smantana e la fel? va rog sami rasp pe adresa de mess sau pe mail. multumesc!
 

paoolamc  acum 4 ani 21 Aprilie 2010 16:36  

Re: Ciorba de burta

un sfat: nu puneti usturoilul in cratita de ciorba daca vreti sa o mancati si a doua zi. nu mai este buna. la sfarsit ca sa fie si mai gustoasa, puteti sa o dregeti cu 3-4 galbenusuri de ou amestecate cu smantana. Eu asa fac. Iar in ceea ce priveste legumele, unii le paseaza dupa ce au fiert, altii le rad fin. E o ciorba destul de gustoasa, pe care am sa o prepar din nou, week-endul acesta cand am invitati la masa. prefer o mancare gustoasa, in locul clasicelor gratare si friptane.. Eu pun in ea in loc de un ardei iute verde, unul rosu, uscat si iute pe care il toc fin sau il dau prin masina de macinat.
 

Simona  acum 4 ani 22 Mai 2010 16:51  

Re: Ciorba de burta

 

Ion Bucataru`  acum 3 ani 17 Iunie 2010 19:51  

Re: Ciorba de burta

daca o speli in douajdemii de ape ce miros mai are? ciorba de burta tre sa puta a burta(nu sa miroasa) are mirosul ei unic
 

Adrian  acum 3 ani 27 Iunie 2010 20:33  

Re: Ciorba de burta

vreau sa mentionez si eu ceva, am vazut ca CIORBA DE BURTA este trecuta ca specific romanesc. Majoritatea tin sa creada ca este specific romanesc dar nu este asa.Mai documentativa putin. o zi minunata tuturor.
 

alexandra  acum 3 ani 3 Iulie 2010 16:31  

Re: Ciorba de burta

numi place ciorba de vita
 

LUCA TATIANA   acum 3 ani 25 Iulie 2010 13:56  

Re: Ciorba de burta

am incercat si eu reteta este super buna , cutot ca eu stiu sa fac ciorba de burta dar altfel de reteta ,adica fara sa undesc zarzavatul
 

Joe  acum 3 ani 4 August 2010 01:57  

Re: Ciorba de burta

Care dintre ingrediente da culoarea portocalie la ciorba?
 

Ioana  acum 3 ani 4 August 2010 09:37  

Re: Ciorba de burta

morcovul si ardeiul rosu razuite si calite in ulei lasa acea culoare portocalie (pasul 4. in reteta)
 

faraonu  acum 3 ani 5 Septembrie 2010 15:53  

Re: Ciorba de burta

felicitari reteta e buna dar eu prefer sa pun marcov si ceapa am facut ciorba de burta in scotia unde lucrez nu am gasit burta dar in schimb am gasit la un mag polonez burta prefiarta la cutie ,amluat o cutie cc500g am cumparat o coada si un os de vita leam pus la fiert morcovu si ceapa dupa ce au fiert am strecurat am adaugat burta prefiarta ceapa am scoso morcovu lam pasat intre timp am pregatit10 oua 1kg smantina si 30gr otet leam amestecat si cand a fost aproape gata am turnat compozitia incet in zeama sa nu se branzeasca ,va rog sa ma credeti a iesit o ciorba de burta nota 10 incercati si voi.
 

dan zlate  acum 3 ani 5 Septembrie 2010 21:07  

Re: Ciorba de burta

cind se lucreaza cu burta proaspataeste bine de tinut peste noapte in aparece care se schimba de citeva ori deoarece burta mai elimina inca toxine .nici o smintina nu se va taia oricit de fierbinte este ciorba daca in smintina stoarceti o jumatate de lamiie si o amestecati sa se dizolve impreuna cu zeama de la ciorba. gulie nu se pune ptr ca nu este ghiveci si nici faina ca nu este un sos nu se folosesc frunze de la legume sub nici o forma ci doar radacinile telina morcov patrujel etc, e de preferat sa nu puneti oua in dres ci doar smintana esrte mai usoara de digerat si te trezeste mai repede.culoarea se da cu morcov calit in ulei si nu prea mult deoarece in loc de culoarea placuta galbuie va fi rosie si nu uitatzi se strecoara uleiul in care ati calit morcovul si se pune la sfirsit dupa ce ati dres-o.dresul este bun numai daca consumati toata oala de ciorba o data daca insa mai micati si a doua zi este de preferat sa nu o dregeti si sa va puneti in farfurie smintana si mujdeiul .usturoiul adica citiva catei nu se decojesc cind se pun la fiert in oala si incercati sa nu puneti ceapa la fiert si veti vedea diferenta de culoare si gust.in rest reteta este ok
 

otilia  acum 3 ani 6 Septembrie 2010 14:44  

Re: Ciorba de burta

Foarte bine ca mai gatim si acasa.
Poate incerci data viitoare sa dizolvi in samnatana diluata cu supa si galbenusuri de oua.
Totodata nu doar os de vita ci si o bucata zdravana de rasol de vita se pune.
Si odata cu radacinoasele se pune si ceapa intreaga la fiert (se scoate apoi).
 

miki  acum 3 ani 8 Septembrie 2010 17:34  

Re: Ciorba de burta

secretul este osul de vita otetul si usturoiul
 

Sorina Soryana  acum 3 ani 9 Septembrie 2010 16:07  

Re: Ciorba de burta

ciorba este super buna mia iesit de cate ori am facut-o dupa reteta asta dar alegeti cu atentie BURTA este cea mai important-a pofta buna
 

Popescu Iuliana  acum 3 ani 10 Septembrie 2010 13:01  

Re: Ciorba de burta

Ideea cu usturoiu la fiert nu este cea mai buna...daca este de gradina in momeantul ferberii se inverzeste si a doua zii are un gust ciudat.
Usturoiu se pune la urma cand ciorba este aproape calduta.
Sosul se face cu smantana un pic de faina si 2 galbenusuri de ou batute bine...
...Reteta nu-mi place !!!
 

Mihaela  acum 3 ani 12 Septembrie 2010 10:35  

Re: Ciorba de burta

Am facut cea mai buna ciorba de burta , iti multumesc foare mult pt reteta
 

anna  acum 3 ani 15 Septembrie 2010 13:32  

Re: Ciorba de burta

tocmai am servit-o este buna dar eu am dres-o cu galbenus de ou si smintina este mai buna
 

miki  acum 3 ani 19 Septembrie 2010 11:45  

Re: Ciorba de burta

legumele sant ok ca la orice ciorba morcovi cruzi se dau pe razatoare si se calesc pana se schimba culoarea apoi usturoiul se pune lspre sfarsit sa nu amareasca ciorba
 

bogdan  acum 3 ani 19 Septembrie 2010 19:28  

Re: Ciorba de burta

Am facut si eu prima mea ciorba de burta in seara asta,dupa reteta ta ,doar ca nu am pus gulie si ardei iute. A iesit super
 

Viorel  acum 3 ani 21 Septembrie 2010 12:32  

Re: Ciorba de burta

Retete e f. buna Felicitari !!
Dar :
nu se pune ' ders-ul ' -smantana si usturoiul decat la servire, pt ca a doua zi are un gust ciudat !galbenusul merge dupa ce s-a stins focul.

La noi, in Dobrogea(ca de aici a plecat ciorba de burta)legumele se fierb intregi, si se scot se folosesc la altceva-un piure de ex.
nu se pune faina, ca nu facem ciulama !!!
daca zeama e prea subtire, se pot adauga 2-3 foi de gelatina
Daca nu aveti genunchi sau copita de vita, merg si 2-3 'adidasi'.
 

miki  acum 3 ani 25 Septembrie 2010 19:51  

Re: Ciorba de burta

cand fac ciorba de burta mai multa o congelez in pungi de o portie doua sau trei porti reteta este buna cu mici schimbari felicitari reteta e super buna
 

Violeta  acum 3 ani 26 Septembrie 2010 14:40  

Re: Ciorba de burta

Imi permit si eu sa fac un comentariu, AM APA IN GURA, Ioana cu ciorba ei de burta. Dar ce, eu nu fac... vroiam sa va spun, incercati sa folositi iaurt gras in loc de smantana, sa vedeti bunatate, nu mai este asa de grasa, am invatat si eu de la mama mea, care si ea facea pana anul acesta tot cu smntana. Puteti folosi iaurt, in mare parte si o lingura-doua de smantana, in reste, fiecare sa puna ce vrea in ea, cu toate aceste verdeturi este nemaipomenita, nu as mai putea-o manca fara, felicitari Ioana!
 

parau  acum 3 ani 28 Septembrie 2010 21:11  

Re: Ciorba de burta

incerc si eu acum sa vedem ceo iesi am ales reteta la intamplare
 

larry....  acum 3 ani 4 Octombrie 2010 19:27  

Re: Ciorba de burta

arata superrr!nu te lua dupa nimeni si fi in continoare o bukatareasa ssssuperr
 

eu   acum 3 ani 4 Octombrie 2010 19:27  

Re: Ciorba de burta

vreau si eu
 

oana  acum 3 ani 10 Octombrie 2010 14:32  

Re: Ciorba de burta

Buna,am si eu o intrebare:de ce se branzuieste ciorba de burta cand adaug smantana din cauza otetului?
 

Ioana  acum 3 ani 11 Octombrie 2010 09:48  

Re: Ciorba de burta

smantana se branzeste din cauza temparaturii foarte mari a ciorbei. de aceea inainte de a o adauga da focul la minim sub ciorba, iar pe aceasta o dizolvi incet cu ciorba si apoi o adaugi in ciorba in timp ce amesteci viguros in ciorbita. daca adaugi si putina faina in smantana scad si mai mult riscurile de a se branzi. dupa ce ai adaugat smantana, ciorba nu mai are voie sa clocoteasca, o lasi doar la foc mic.

dar toti acesti pasi sunt descrisi si in reteta.
 

petronela  acum 3 ani 12 Octombrie 2010 14:41  

Re: Ciorba de burta

buna!oau super tare arata...eu nu am decat 18 ani dar fac mancare.oare imi va reusi?:Dfelicitari
 

radu  acum 3 ani 16 Octombrie 2010 10:47  

Re: Ciorba de burta

Ciorba de burta din burta PREFIARTA nu este la fel de buna precum cea din burta de vita normala adica nefiarta!!!! Nu are acelasi gust!!!! de ce credeti ca va vinde burta prefiarta ? Ca sa va fie cumva mai usor voua la fiert ? Nicidecum!!!! E teapa! Luati burta normala nefiarta nu mai luati BURTA PREFIARTA!!!!!
octombrie 2010

 

DENISA SPANIA   acum 3 ani 27 Octombrie 2010 14:37  

Re: Ciorba de burta

MAMA MIA CE CIORBA BUNA MIA IESIT AU VENIT VREO 5 SPANIOLI PRIETENII SI AU MANCAT FIECARE CATE 2 FARFURII PLINE DE BURTA NU VA PUTETI IMAGINA CE BUNA MIA IESIT IAR SOTUL CAND AUDE DE CIORBA DE BURTA IMI ZICE IARASI AI FACUT CACAT DE BURTA? IAR DIN ASTA MA FELICITAT MIA SPUS CA MIA IESIT SUPER CA VREA SA REPETE ASA CA A MANCAT SI EL 2 FARFURII MUTUMESC PT RETETA
 

mariadelia  acum 3 ani 4 Noiembrie 2010 17:23  

Re: Ciorba de burta

eu nu am mancat si nu o sa mananc ciorba de burta,dar datorita tie ioana prima mea ciorba de bura a iesit excelenta,dupa vb sotului meu ce-a mai buna desi habr nu aveam ce gust tre sa aiba....mersi inca o data cea mai tare reteta
 

Ioana  acum 3 ani 5 Noiembrie 2010 09:10  

Re: Ciorba de burta

waw, felicitari!
nu stiu daca ai vazut reteta de cuburi concentrate de vita [link] , dar sunt destul de folositoare, daca le ai la indemana poti scurta timpul de preparare a acestei ciorbe sau poti doar accentua gustul de vita...
 

Dorian  acum 3 ani 6 Noiembrie 2010 12:08  

Re: Ciorba de burta


e buna ...
 

dana  acum 3 ani 8 Noiembrie 2010 14:37  

Re: Ciorba de burta

este buna .... imi place dar sa o faca altcineva ca eu nu am facut niciodata si nici nu imi place cum miroase imi fac scarba si nu mai mananc deasta prefer sa nu stau cand o face si nici nu invat
 

Corina  acum 3 ani 8 Noiembrie 2010 15:39  

Re: Ciorba de burta

Foarte buna ciorba, dar parca-i lipseste ceva...nu stiu ce...si mi-a iesit cam sarata, cred ca e mult 2 linguri de sare...sau poate ca asa e ca sunt la inceput cu gatitul, dar am urmat instructiunile intocmai.
 

Ioana  acum 3 ani 8 Noiembrie 2010 15:46  

Re: Ciorba de burta

sigur ai folosit sare mare (grunjoasa)?
 

danutza  acum 3 ani 8 Noiembrie 2010 17:23  

Re: Ciorba de burta

nu am facut niciodata ciorba de burta...asa ca am s aincerc sunt si incepatoare in ceea ce priveste bucateledar de cand m-am casatorit am incercat mai multe retete de pe acest site ...toate au iesit bune...
felicitari ioana pt modul in care explici pregatirea retetelor...(f usor de inteles)
 

ramo  acum 3 ani 9 Noiembrie 2010 23:55  

Re: Ciorba de burta

si eu am facut,din cate povestiti aici e ff buna sper sa-mi iasa si mie ...abia ast sa mank chiar daca este o ora tarzie...ms de reteta
 

Corina  acum 3 ani 10 Noiembrie 2010 09:19  

Re: Ciorba de burta

Inainte de fierbere, am pregatito cu sare de mare, asa zice reteta, apoi la fierbere am pus sare mare, cum se foloseste si la muraturi, adica mai mare decat cea extrafina, membrii familiei zic ca e ok si nu e sarata, m-a laudat si soacra, asa ca...daca te lauda soacra.....eu totusi cred ca ceva nu am facut bine, dar nu stiu ce....repet....sunt la inceputul ”carierei culinare”, caci retetele tale sunt delicioase!
 

Ioana  acum 3 ani 10 Noiembrie 2010 10:11  

Re: Ciorba de burta

inseamna ca tu manaci mai putin sarat decat mine sau familia ta, ceea ce e super ok.
sare in plus poti adauga in orice stadiu al mancarurilor, insa de scos e mai greu si atunci la retetele mele injumatateste cantitatea de sare indicata si la final o potrivesti dupa gustul tau. ceilalti din familia ta vor putea sa-si adauge in farfurie daca mai doresc.
 

Corina  acum 3 ani 10 Noiembrie 2010 10:22  

Re: Ciorba de burta

ok, mersi mult de tot, credeam ca am pus sarea gresit, dar m-am linistit, intr-adevar mananc mai putin sarat si mai ales acum imi pregatesc organismul pt. un bebel si apoi cred ca o sa te innebunesc cu intrebari pt. retete sanatoase de bebei.....totusi mai e pana atunci, undeva in 2012 daca ajuta Dumnezeu. Te pup!
 

Ioana  acum 3 ani 10 Noiembrie 2010 12:46  

Re: Ciorba de burta

corina, sunt sigura ca va iesi totul cum doresti
cand e vorba de sare dar si condimente picante mai bine pune mai putin la inceput si apoi gusti si vezi cum ti se pare. e cel mai sigur, mai ales ca esti la inceput, fiindca mancarea trebuie facuta dupa gustul tau. eu de fel manac destul de picant si putin mai sarat decat ar fi indicat...
 

paula  acum 3 ani 13 Noiembrie 2010 11:44  

Re: Ciorba de burta

foarte buna reteta ta..chiar daca am facut de multe ori...de fiecare data cand fac ciorba de burta,mai deschid un pic sa imi arunc un ochi pe reteta ta...e perfecta,dar eu amestec smantana si cu galbenusuri de ou...imi place ciorbita mai groasa. .multumim de retete,,
 

alex  acum 3 ani 13 Noiembrie 2010 14:47  

Re: Ciorba de burta

buna asta
 

Cristian  acum 3 ani 15 Noiembrie 2010 16:31  

Re: Ciorba de burta

Foarte gustoasa...
 

Florin   acum 3 ani 15 Noiembrie 2010 21:44  

Re: Ciorba de burta

Eu gatesc o reteta mai gustoasa de ciorba de burta, cu imbunatatiri de la mama. Mic truc: se lasa burta in apa cu otet cateva ore, apoi se pune in lapte, tot cateva ore devine moale si f. dulce mai pun zeama de gogosari si gogosari murati, apoi lamaiesti putin ardei iute si bineinteles smantana cu ou, dupa ce sta zece minute. Pofta Buna !
 

Ioana  acum 3 ani 16 Noiembrie 2010 09:29  

Re: Ciorba de burta

florin, merci de pontul cu laptele. ia mirosurile dar si fragezeste, excelenta idee!!!
 

alina  acum 3 ani 16 Noiembrie 2010 20:31  

Re: Ciorba de burta

tocmai am terminat ciorba, dupa reteta ta...a iesit geniala
 

Makka  acum 3 ani 27 Decembrie 2010 12:05  

Re: Ciorba de burta

Dupa ce am citit reteta si toate comentariile sunt convinsa ca o voi pregati si eu pentru revelion...sper sa imi iasa buna...revin cu vesti
 

marieta  acum 3 ani 30 Decembrie 2010 11:42  

Re: Ciorba de burta

fac asa ceva de cand ma stiu am anvatat de la mama la noi an familie se face de 6 7 ori pe an


 

raduta  acum 3 ani 30 Decembrie 2010 13:54  

Re: Ciorba de burta

ciorba de burta e foarte gustoasa si trebe preparata cu atentie am observat k tu nu ai pus oua an ciorba din cate stiu eu galbenusurile de oua acum depinde de cantitatea de ciorba pe care o faci se freaca cu smantana si zeama din ciorba si se pune treptat peste restul de ciorba .e super o sa o fac si eu de revelion
 

aaa  acum 3 ani 30 Decembrie 2010 14:13  

Re: Ciorba de burta

bravo!arata perfect..... imi faci pofta....pot sa vin si eu la masa?)
 

anca  acum 3 ani 30 Decembrie 2010 23:09  

Re: Ciorba de burta


e mortalaaaaaaaaaaaaaa
 

dani  acum 3 ani 31 Decembrie 2010 11:59  

Re: Ciorba de burta

Felicitarile mele, descrierile de la retetele tale sant mai mult decat complete, specifici detaliat fiecare amanunt in parte cea ce e foarte bn si de mare ajutor tine-o tot asa si succes in continuare
 

bic tiberiu  acum 3 ani 31 Decembrie 2010 16:24  

Re: Ciorba de burta

suuuuuuuuuuuuuuuuuuper buuuuuuuuuuna este cea mai tare ciorba pe care am facut-o Mersi mult si un AN NOU PLIN DE REALIZARI.TIBI
 

OFELIA  acum 3 ani 4 Ianuarie 2011 13:50  

Re: Ciorba de burta

ok! dar nu trebuie dreasa si cu galbenusuri de ou? Eu asa o fac.
 

ely  acum 3 ani 4 Ianuarie 2011 17:56  

Re: Ciorba de burta

tot am amanat,dar a sosit momentul s-o fac si eu,te voi anunta indata ce o voi gati...LA MULTI ANI
 

floryn  acum 3 ani 14 Ianuarie 2011 13:34  

Re: Ciorba de burta

azi pregatesc si eu ciorba de burta, sper sa-mi iasa
 

lea  acum 3 ani 18 Ianuarie 2011 10:08  

Re: Ciorba de burta

Merci, Ioana! Am pregatit-o aseara reteta ta si a iesit delicioasa, o recomand tuturor!!!!!
Impreuna cu sotul am petrecut o cina excelenta, un adevarat regal
Vive la Roumanie!
 

lizi  acum 3 ani 24 Ianuarie 2011 09:25  

Re: Ciorba de burta

Am si eu o rugaminte, daca cineva ma poate lamuri...Am cumparat ieri burta proaspata, partea numita "fagure". Vanzatoarea m-a asiugrat ca e proaspata, desi burta avea culoarea maronie...Am spalat-o in cateva ape, am frecat-o cu otet, am lasat-o in apa cu otet, etc. Am pus-o la fiert, si dupa cateva ore, cand era in sfarsit fiarta, am observat ca, culoarea burtii era absolut oribila, maro inchis...Nu am patit niciodata asa, am facut zeci de ciorbe de burta dar asa ceva nu mi s-a intamplat inca. Vreau sa ma duc cu burta fiarta si sa o arat vanzatoarei, daca aveam cum o dadeam spre verificare si unui servici veterinar. Ce poate fi? Poate e de la o vita bolnava Poate cineva ma poate lamuri, mie personal mi-e scarba sa o mananc....
 

Io  acum 3 ani 5 Februarie 2011 14:38  

Re: Ciorba de burta

Am tot citit la comentarii p-aci cum ca se pune ou si alte dracovenii in ciorba de burta, ca nu se pune gulie, ba ca una ba ca alta.
Am incercat sa fac aceasta reteta intocmai, fara ou, cu gulie, etc, dupa indicatii.. Ghiciti ce! Mi-a iesit mai buna decat la orice restaurant si decat alea cu ou si fac mereu si tuturor le place la nebunie. Asa ca va invit pe voi sa va puneti faini, oua, si alte prostii in ciorbele voastre de burta, eu o sa o fac intotdeauna dupa aceasta reteta.
 

Corina  acum 3 ani 9 Februarie 2011 09:21  

Re: Ciorba de burta

Buna Ioana, ajuta-ma te rog cu o reteta. Am cautat-o dar constat ca nu o ai.
Tortellini al forno se numeste si mai precis imi trebuie reteta apropiata de cea de la Kharma, daca ai mancat vreodata acolo, daca nu te invit la masa intr-o zi, sa vezi despre ce e vb.
E mancarea preferata a sotului meu si a cumparat vreo 7 caserole de tortellini de la Metro, dar nu am reusit sa fac rost de reteta, cu toate interventile de rigoare, sunt tare secretosi bucatarii de la anumite localuri.
Sincer de cate ori deschid frigiderul si le vad, mi se umple gura de apa, de el ce sa mai vb.
Multumesc mult, sper sa ma poti ajuta.
 

nora  acum 3 ani 10 Februarie 2011 16:52  

Re: Ciorba de burta

Buna Ioana!
O reteta grozava cu un aspect si gust pe masura.
Este a doua oara cand o fac,folosind reteta ta,cu mici imbunatatiri:zarzavat mai mult,galbenusuri de ou si smantana,iar sarea ATENTIE-nu va grabiti,puneti dupa gust.Cea facuta prima data
a primit laude!!!!!!!
BRAVO IOANA!
 

Mihaela  acum 3 ani 13 Februarie 2011 17:29  

Re: Ciorba de burta

Am preluat o mare parte din ideile tale si am mancat si eu pentru prima data ciorba de burta (bine, doar zeama, nu si burta ) pentru ca pana acum am gustat o lingura de vreo 2 ori si mi s-a parut scarboasa. Cum insa sotul meu iubeste ciorba de burta.... a trebuit sa invat sa o fac (cum ma pricepeam) chiar daca nici nu gustam din ea.
La sugestia ta am mirosit si eu burta prefiarta si am constatat ca ai dreptate: mirosea a hipoclorit. Drept pentru care am spalat-o cu otet si frecat-o cu sare si am tinut-o in apa cu otet si intr-adevar, la final, nici nu mai mirosea si nici nu mai era slinoasa cand am pus mana pe ea.
Am facut supa de legume (nu aveam si un os insa a mers si-asa), am fiert-o. Foarte buna si ideea de a nu pune usturoiul in ciorba ci doar zeama lui. Excelent. Cum sotul se stramba cand gasea urme de morcovi in ciorba am pus doar niste boia de ardei iute. Piperul l-am pus macinat ca iar se stramba cand il gaseste boabe prin mancare. Am amestecat intr-un castron 4 galbenusuri cu vreo 400 gr de smantana si am pus (la sugestia ta) cateva polonice de supa inglobate usor+o lingura de otet. Am dat supa la o parte si am inglobat usor smantana cu ouale in ciorba. A iesit dementiala. Usoara, placuta, potrivita (nici prea acra, nici prea iute, nici prea groasa, nici prea grea). Dupa cum spuneam am mancat chiar 2 farfurii de zeama d-asta si am avut curaj sa le dau si copiilor.
Multumesc.
 

Corins  acum 3 ani 13 Februarie 2011 17:30  

Re: Ciorba de burta

Buna Ioana, sper ca nu te-am jignit intrebandu-te de reteta de la Kharma, daca ai o alta varianta m-as bucura sa o primesc, dar stiam ca esti din Cluj, de aceea am indraznit sa te intreb de cea de la Kharma, multumesc mult!
 

Ioana  acum 3 ani 14 Februarie 2011 10:49  

Re: Ciorba de burta

mihaela, excelent! primul pas l-ai facut. data viitoare poate gusti si niste burta

corins, nu m-ai jignit cu nimic. dar am uitata sa-ti scriu ca nu am mancat la Karma decat o data (pizza), pe terasa si nu stiu cum sunt pastele al forno de care zici. nu stiu cand o sa am ocazia sa manac acolo, dar pana atunci poate imi descrii cum erau (cu sos alb sau de rosii, cu mozzarella...) daca ti-ai dat seama
 

Corina  acum 3 ani 15 Februarie 2011 16:23  

Re: Ciorba de burta

Te invit la o portie daca iti face placere...sunt delicioase...de ingrediente mi-am dat seama, dar un specialist, daca gusta stie cu siguranta secretul lor. Sunt tortellini umplute cu carne sau cascaval, sau ma rog dupa gust, se gasesc la Metro in ceva caserole, nu ai cum sa nu le observi ca iti lasa gura apa. Au in compozitie cascaval, ciuperci, ceva sunca sau kaizer, oregano cred, ma rog condimente care nu as stii sa ti le zic sigur, sosul e cu smantana, dar totusi putzin mai rosiatic, ca si cum ai pune putina boia, pt. culoare, dar cred totusi ca de altundeva ii vine culoarea, peste se presara parmezan si se baga la cuptor, in cazul de la Kharma pe vatra, pt.scoarta ce se formeaza deasupra. Sunt delicioase!
 

CATALIN APETROAE  acum 3 ani 19 Februarie 2011 09:31  

Re: Ciorba de burta

imi place la nebunie cine a creato il voi iubi.... e cea mai gustoasa din lume
 

aspazia setriuc  acum 3 ani 27 Februarie 2011 22:47  

Re: Ciorba de burta

am facut si eu ciorba dupa reteta asta a iesit foarte buna .va sfatuiesc sa faceti si voi .eu anainte nu mancam ciorba de burta si am facut la barbatu meu si am anceput sa mananc ie foarte buna
 

flory  acum 3 ani 3 Martie 2011 15:30  

Re: Ciorba de burta

foarte buna ciorba numai ca ii mai trebuie niste galbenusuri amestecate cu smantana
 

Marius Bahnean  acum 3 ani 10 Martie 2011 12:27  

Re: Ciorba de burta

Oameni buni burta prefiartaeste o porcarie
 

Ioana  acum 3 ani 10 Martie 2011 14:36  

Re: Ciorba de burta

da, nu-i chiar asa buna ca fiarta in casa, dar asta e valabil la multe semipreparate. insa nu e chiar de lepadat. e o varianta rapida care ne permite sa o preparam mai des.
 

dumitru maria  acum 3 ani 20 Aprilie 2011 23:34  

Re: Ciorba de burta

este excelenta,in mare parte o prepar si eu asa, doar ca nu pun usturoi,prefer sa fac separat mujdei cu usturoi sa-si puna fiecare cat are nevoiesi si mai am un artificiu la final,cu cinci min inainte de a opri focul adaug felii de gogosar in otet
 

cris  acum 3 ani 8 Mai 2011 23:40  

Re: Ciorba de burta

am vazut multe retete si multe comentarii dar niciuna nu e buna ca si reteta eu sant din cluj si am mincat ldes la rest in diferite orase dar cirba cum ziceti voi aici nu secface asa se face 1 o supa de vita de coada de os cu maduva in fine ce reti se pune sare morcovi si un pic de eapa nu gulie nu patrunjel burta se fierbe separat se taie fideluta apoi in functie de cant adica la 3 l de supa se pune 1.2 kg burta fiarta nu proaspata aia se pune vreo 2,5 kg la fiett apoi vreo 4oo g smantina 1ling jum de faina se freaca astea se adauga din supa calda peste faina si smintina se obtine acest amestec care se pune in oala la fiert cu un pic de otet cu un mujdei vreo 4 catei usturoi sau mai mult dupa gustul fiecaruia se pune si morcovii taiati si un pic ardei iute
se da un 5 minute in clocot apoi se da pe razoatoare vreo 3 morcovi se oteaza in ulei si api se pun in strecuratore si se amesteca cu un pic de ciorba sise lasa curga peste ciorba zema rosie de la morcovi pt culoare pt ca eu nu pun galbenus caii prea grasa api
deci ati inteles se tine strcuratorul deasupra oalei cu morcovii sotati si se apasa cu o lingura peste ei pina iese galbenu ala rosu asta ii ciorba adevarata de burta fara frunze de leustean fara patrunjel fara dafin pt ca ii gretoasa cu aceste ierbe incercatio
 

ika  acum 3 ani 11 Iunie 2011 07:41  

Re: Ciorba de burta

foarte gustoasa ! eu am facut-o cu coada de vaca si mia iesit grozav de buna si invitatilor mei le-au placut gustul .Congradulatoon pt reteta Be Blesst
 

tudor liliana  acum 2 ani 21 Iunie 2011 14:39  

Re: Ciorba de burta

m.am luat si eu dupa reteta ta dar am mai taiat din cateva idei care nu.mi plac.......sper sa.mi iasa buna inca nu am incercat (PS:nu am facut niciodata pana acum ciorba de burta)))).....am mai vazut si la altii cum se pregatesc ciorbele de burta....ba chiar am vazut la sfarsit cand se pune smantana ca o amesteca cu 2 galbenusuri de ou ca sa ia ciorba culoarea usor galbuie....interesant.. xcum ms pt idei sunt de principiul ca merita sa incerci ca nu ai nimic de pierdut...
 

radu gabriel hrisca  acum 2 ani 7 Iulie 2011 14:06  

Re: Ciorba de burta

reteta e f buna. dar fara coada de vita aia nu mai e ciorba de burta. e la fel de obligatorie ca si burta!
 

robert  acum 2 ani 8 Iulie 2011 12:38  

Re: Ciorba de burta

Eu nu am mancat niciodata deoarece in Germania nu se gaseste burta. Dar am incercat din pipota de curcan si a reusit delicios. Incercati sivoi

Robert
 

Marius  acum 2 ani 11 Iulie 2011 23:58  

Re: Ciorba de burta

Comentariul celui care a incercat cu adidasi si rasol de porc, multe oua, rezultind multi nervi

Secretul ciorbei de burta este genunchiul de vita sau "cheia de rasol", cum o numesc macelarii din piata Obor.
Daca nu gasiti aceasta articulatie, nu va apucati sa preparati ciorba de burta. Va trebuie o cheie de rasol pentru 5 kg de burta.

Burta de vita o cumpar tot de la macelari. Trebuie sa fie alba, fara pete si fara zone alterate.
Se aleg bucati de burta cit mai groase, pentru a ramine ceva din ele dupa fierbere.

Intr-o oala de 15 L se pun la fiert bucatile de burta si cheia de rasol. Cind tendoanele de pe cheia de rasol incep sa se desfaca de pe os, se da focul mic si se scot bucatile de burta pe o tava si se asteapta racirea lor. Cheia de rasol fierbe in continuare.
Acum se taie burta fideluta, dupa gustul fiecaruia. Eu tai bucati de 3-5 cm, late de 0,5 cm, pentru a fi usor de luat cu lingura. Burta cruda se taie foarte greu.

Deja "peticele" de burta s-au micsorat ca suprafata. Daca si burta ar fi subtire, ar ramine fideluta foarte subtire

Se pastreaza burta taiata intr-un vas.
Se ia o oala de 6-8 L si se strecoara lichidul in care au fiert cele doua componente de baza. In noua oala se aduga burta taiata si se continua fierberea pina cind fideluta devine moale si se poate mesteca usor.

Zeama are culoarea alb galbuie, cu pete specifice de grasime naturala, fara ajutorul oualelor, smintinei, legumelor calite, faina, etc.

Aceasta este baza unei ciorbe naturale, cu un gust si o consistenta pe care nu le-am intilnit la un restaurant.

Dupa gust, puteti pune legume la fiert, in prima faza, apoi le putei pasa, in a doua faza a fierberii, pentru uniformitatea lichidului.

Sarea, dupa gust. Pentru tinerele care nu au experienta, recomand a pune o lingura rasa de sare ( la cei 4-5 L finali ), iar dupa 5 minute sa guste ciorba. Daca au curaj, sa continue cu adaugatul sarii in cantitati mici, apoi gustat.
Daca nu, sa se opreasca si sa le dea mesenilor solnita.
Asa fac si cu smintina si mujdeiul

Cubuletzul de arome artificiale este absolut inutil

Succes!
 

Vlaicu Alle  acum 2 ani 23 Iulie 2011 14:53  

Re: Ciorba de burta

Ioana esti DIVINA, am facut dupa reteta ta prima mea ciorba de burta, a iesit mai mult decat MINUNATA, iti multumesc din suflet pt aceasta reteta !Succes in continuare in ceea ce faci, caci faci bine
 

nico  acum 2 ani 30 Iulie 2011 22:13  

Re: Ciorba de burta

Felicitari pentru reteta si multumesc pentru detalii,cam tot asa o faceam si eu dar acum mi/ai mai dat mici trucuri,multumesc!
 

Angela  acum 2 ani 9 August 2011 22:16  

Re: Ciorba de burta

Acuma am terminat ciorba si e PERFECTA! Multumesc pentru reteta.
 

Ioana  acum 2 ani 10 August 2011 09:58  

Re: Ciorba de burta

cu placere, angela.
 

Rebeca  acum 2 ani 12 August 2011 23:08  

Re: Ciorba de burta

Am facut-o si eu azi si e supeeer bunaaa! Nu am pus ardei iute in ea :D dar in rest a iesit mai buna ca si la restaurant :D
 

daniela mita  acum 2 ani 29 August 2011 12:34  

Re: Ciorba de burta

imi place ff mult aceasta ciorba,inca nu am facuto eu personal dar d fiecare data cand mergem undeva la restaorant mancam d fiacare data aceasta ciorba...e ff bunaaa...
 

cristi  acum 2 ani 1 Septembrie 2011 11:12  

Re: Ciorba de burta

foarte buna
 

MIMI  acum 2 ani 1 Septembrie 2011 14:28  

Re: Ciorba de burta

Nu are galbenus de ou !!!
 

Catalin  acum 2 ani 19 Septembrie 2011 15:45  

Re: Ciorba de burta

Desi nu am calificare,stiu sa gatesc,imi place sa fac mancare,dar am nevoie sa imi trimiteti o reteta pt ciorba de burta,mai simpla(am o burta de vaca in congelator si sant nerabdator sa o fac)!Ma intereseaza in mod deosebit curatarea ei...Cu respect,Cristian-Catalin Nitu.
 

florin  acum 2 ani 22 Septembrie 2011 19:37  

Re: Ciorba de burta

Cataline !Nici eu nu am calificare dar ciorba de burta o fac dupa cum ma taie capul pe mine,adica ma uit pe mai multe retete si imi fac o idee despre ce as putea pune in oala,cu respectarea indicatiilor(specificatiilor)pentru burta.
 

m69  acum 2 ani 3 Octombrie 2011 13:15  

Re: Ciorba de burta

Pt.Catalin - pt.curatarea cat mai usoara a burtei de vita - ma refer strict la cea proaspata, necuratata: burta se lasa cateva ore in apa de var (o mana, doua cu praf de var amestecat cu apa, se lasa sa se limpezeasca putin apoi lichidul rezultat se scurge si se foloseste -cantitatea cat sa acopere burta) dar din cand in cand se mai misca ca apa sa cuprinda bine burta. Dupa cateva ore burta se scoate din apa de var si se spala in multe ape, se curata foarte usor si ramane alba precum coala de hartie. . Apa de var curata si neutralizeaza mirosul deloc placut al burtei necuratate. Burta se poate curata si clasic: frecata cu sare mare si muchia cutitului,spalata in multe ape apoi lasata 10-15 min. in apa cu otet pentru neutralizarea mirosului..si iar clatita bine. Desi pare usor aiurea, reteta aceasta de curatare am primito(foarte sceptica!)de la un barbat, dar functioneaza la fix.
 

iulia  acum 2 ani 7 Octombrie 2011 17:34  

Re: Ciorba de burta

Dragii mei, se mai poate servi cu 1/2 de hrean ras proaspat... nu strica cu nimic! Pa, Iulia
 

CIPRI  acum 2 ani 14 Octombrie 2011 19:52  

Re: Ciorba de burta

foarte bine arata...acum am pus burta la fiert,sper sa iasa buna .mersi ptr. reteta
 

giani  acum 2 ani 17 Octombrie 2011 12:33  

Re: Ciorba de burta

extraordinar de buna mi-a iesit ! eu mananc ciorba de burta prin restaurante dar fara doar si poate asta este cu mult mai buna ma bucur draga ca te-am descoperit si promit ca am sa fac numai reteta ta pupici
 

dany  acum 2 ani 20 Octombrie 2011 12:17  

Re: Ciorba de burta

e super ciorbita ta....eu am facut putin altfel...am adaugat galbenuse cu smantana la final..si un pic de tarhom ..ii da un gust super.....oricum imi place si reteta ta....mult noroc in continuare...
 

flory  acum 2 ani 26 Octombrie 2011 17:50  

Re: Ciorba de burta

super buna
 

anna   acum 2 ani 30 Octombrie 2011 22:01  

Re: Ciorba de burta

nu am auzit nicodata ciorba de burta cu gulie si radacini de patrunjell sau ceapa depinde din ce regiune estii eu nu o fac asa
 

Ioana  acum 2 ani 31 Octombrie 2011 09:42  

Re: Ciorba de burta

fiindca burta era prefiarta, am preparat o supa-baza pe osul vita si acele legume, avand scopul de a "potenta" gustul final al ciorbei. e un truc al meu.
 

Ciula Andrei  acum 2 ani 11 Noiembrie 2011 20:22  

Re: Ciorba de burta

Am turnat peste ele supa strecurata si 2 linguri sare mare!

Nu e prea multa sare?
 

Ioana  acum 2 ani 12 Noiembrie 2011 11:41  

Re: Ciorba de burta

ti-a iesit prea sarata?
 

Ciula Andrei  acum 2 ani 12 Noiembrie 2011 14:55  

Re: Ciorba de burta

Am avut obiectii din partea familiei atunci cand am preparat-o dar am urmat exact reteta,am fost tare si nu am cedat presiunii si a iesit foarte foarte buna.. toata lumea a mancat 2 farfurii
 

dibi  acum 2 ani 13 Noiembrie 2011 15:09  

Re: Ciorba de burta

Pai unde sunt galbenusurile??? Sunt esentiale pentru ciorba de burta! Nimeni nu observa ca lipsesc din reteta?
 

nicoleta  acum 2 ani 13 Noiembrie 2011 22:31  

Re: Ciorba de burta

sincera sa fiu ciorba asta nu e facuta de tine, in primul rand nu arata asa de bine fara oua. draga mea data viitoare cand vrei sa impresionezi pe cineva ai grija sa scri reteta complet, asta daca nu vrei sa-si mai dea seama nimeni ca ai facut poza intr-un restaurant
 

raluca  acum 2 ani 13 Noiembrie 2011 22:33  

Re: Ciorba de burta

super
 

Ioana  acum 2 ani 14 Noiembrie 2011 09:46  

Re: Ciorba de burta

nicoleta, asta e un compliment
ciorba are acea culoare din cauza morcovilor si ardeiului calit. daca aveai experienta culinara stiai asta, nu trebuia sa-ti spun eu.
 

mary  acum 2 ani 26 Noiembrie 2011 11:26  

Re: Ciorba de burta

am facut si eu dar nu imi place
 

popescu marius  acum 2 ani 3 Decembrie 2011 20:04  

Re: Ciorba de burta

foarte buna
 

daniela  acum 2 ani 21 Decembrie 2011 12:25  

Re: Ciorba de burta

excelent!!!!!!!!!!!!!!! poti spune ca esti o bucatareasa desavarsita,asta este adevarata reteta,bravo,felicitari!!!!!!!!!!!!!!!!! si craciun fericit iti urez din italia!!!!!
 

Lidia  acum 2 ani 24 Decembrie 2011 15:20  

Re: Ciorba de burta

cand aud cuvintele ciorba de burta imi vine sa vomit dar o sa gust si o sa va spun dak e buna k am gusturi bune
 

radu  acum 2 ani 29 Decembrie 2011 19:09  

Re: Ciorba de burta

poezie
 

marius_s  acum 2 ani 3 Ianuarie 2012 20:13  

Re: Ciorba de burta

pot spune k esti varza.........nu stiu ce ciorba e aia ce o faci tu.......dar numai ciorba de burta nu e....
burta e normal dar ciorba e mai imp.....poti si fara os sa faci ciorba....cu apa cu care fierzi burta o sa iese mai gustoasa......
 

roko  acum 2 ani 19 Ianuarie 2012 18:22  

Re: Ciorba de burta

felicitari!
am incercat reteta ta si este excelenta, simpla si usor de facut ( nu este prima reteta ce o fac de la tine) singura problema este ca nu am gasit gulie aici( stau in cypru) felicitari!!
 

emil  acum 2 ani 23 Ianuarie 2012 11:01  

Re: Ciorba de burta

Nu stiu altii cum sunt, dar eu fac asa:
Ma duc la macelar si cer un genunche de vitel (unul din fata). Pe asta il fierb pana se desfac tendoanele alea, vreo ora si jumate, doua. Am incercat si cu apa chioara dar mi-a iesit un fel de...supica, nu mi-a placut. Dealtcumva, cand se raceste, ciorba facuta cu genunche se incheaga la fel ca piftia- va dati seama ce colagen este acolo? Dar mai departe... scot osul, pe urma pun legume de care imi plac ( pastarnac,morcov putin sa nu fie dulce ciorba, o ceapa netaiata si o foaie de dafin). Dupa ce au fiert si au lasat aroma, le arunc. Burta prefiarta o spal bine de cinspe mii de ori pana nu mai miroase a vita si dau cu ea in oala; o las sa fiarba bine, cat e nevoie (asta prefiarta, mai ales italiana, nu cere mult). Ei, pana acum zeama e limpede, asa ca iau vreo doua- trei linguri de otet si il amestec acolo si minunea se produce: supa devine alba- laptoasa. Treaba asta se intampla (mi-a zis mie macelarul) pentru ca burta se prelucreaza la un moment dat si cu apa de var. Ciudat, nu?Ma rog...
Abia dupa ce sting focul si s-a mai racorit ma apuc sa o dreg, asa: iau doua galbenusuri si le amestec cu smantana; amestecul asta il pun in ciorba. Iese superba. Sa nu o dregeti fierbinte ca se branzeste galbenusul. Nu o sarez deloc, fiindca pe la noi prin Craiova fiecare si-o potriveste cum vrea in farfurie: se da la masa nu cu oroarea aia de mujdei ci cu hrean ras amestecat cu otet si cu smanatana separat; cine prefera pune si feliute de gogosar acru. Am fost odata la un restaurant la Costinesti si nici nu stiau ce e aia hrean!!! Halal... Pentru aspect mai sofisticat mai calesc uneori in tigaie morcov ras fin, asa ca sa lase culoarea aia roscovana. Mie pers nu-mi place, dar poate sa placa altora. Aia fu si pofta mare!
 

ALINA  acum 2 ani 25 Ianuarie 2012 13:03  

Re: Ciorba de burta

SUPER BUNA
 

Elena   acum 2 ani 3 Februarie 2012 16:41  

Re: Ciorba de burta

Tot cu burta prefiarta am facut si eu si a iesit foarte buna!
 

Roby  acum 2 ani 7 Februarie 2012 02:00  

Re: Ciorba de burta

Nota 10 am facut si a iesit super buna ciorba multumesc de reteta !! Stima.
 

Mulchy_23  acum 2 ani 10 Februarie 2012 14:19  

Re: Ciorba de burta

Multumim fumos pt reteta, si eu am terminato acuma , am gustato di m-a lasat pe spate ...... eu sunt un mare fan pt ciorba de burta.... In legatura cu mirosul; cei care urmeaza sfatul prietenei noastre Ioana nu au sa pateasca nimica si or sa le iasa perfecta ciorba. Multumim inca o data si daca mai ai ceva retete te rugam sa le postezi
 

Ema  acum 2 ani 11 Februarie 2012 10:26  

Re: Ciorba de burta

Felicitari pentru ceea ce faci!
 

Ioana  acum 2 ani 11 Februarie 2012 10:27  

Re: Ciorba de burta

multumesc
 

Casilda  acum 2 ani 18 Februarie 2012 12:56  

Re: Ciorba de burta

E dementiala! Ti.am urmat reteta doar ca in loc de burta am pus piept de pui,noua nu ne place burta
 

EDY  acum 2 ani 26 Februarie 2012 13:53  

Re: Ciorba de burta

ESTE FOARTE BUNA! si mie imi place
 

Madalina  acum 2 ani 13 Aprilie 2012 19:45  

Re: Ciorba de burta

Multumesc este o ciorba excelenta la inceput miroase ingrozitor dar dupa aceea e foarte foarte buna
 

Catalin  acum un an 23 Iulie 2012 13:53  

Re: Ciorba de burta

E cam complicata reteta asta de ciorba de burta desi recunosc ca-mi place la nebunie (ai mei in familie nu mananca asa ceva) astfel ca m-am decis sa incep sa invat sa gatesc singur mai ales ca nici nu-s insurat si la varsta mea (36)cine stie ce-mi mai rezerva viitorul .O intrebare as avea ; ce este gulia? ..telina cumva
 

Catalin  acum un an 23 Iulie 2012 17:40  

Re: Ciorba de burta

Apropo de legume, nu sunt prea multe 'strecureli' cu legumele?.. pai in ciorba nu mai ramane niciun zarzavat nimic?...eu m-am apucat acum cateva ore (de la primul coment al meu) sa fac ciorba iar dupa ce am fier burta in prealabil cu otet acum am pus sa fiarba din nou cu tot cu legumele maruntite mai putin hreanul pe care am uitat sa il cumpar (in unele variante de retete asa spune ca trebuie si hrean) chiar si putin orez. Eu unul am pus detoate sa iasa ceva ''tzapan'' consistent ,mai am un hop la sfarsit si gata! si anume zmantana cu galbenusurile si otetul pe care trebuie sa le adaug la sfarsit.Ce-o iesi pana la urma om vedea la sfarsit ,daca nu ghinionul meu si bucuria cainelui pe care-l am in curte
 

ioan  acum un an 4 August 2012 11:16  

Re: Ciorba de burta

nu vreau sa supar dar nu are ce cauta acolo in reteta gulia,dafinul si piperul .Cataline nu ramane aparent nici o leguma in ciorba ,eu le scot pe toate intregi dup ce au fiert si le apas cu o spumiera intr-o farfurie si recuper zeama pe care o pun in ciorba
 

goe  acum un an 14 August 2012 14:00  

Re: Ciorba de burta

Da,mi se pare OK reteta asta cu exceptia la gulie,eu nu pun niciodata dar cine stie poate ii da gust bun.Noi suntem o familie de mancatori de ciorba de burta cu exceptia sotiei mele care provine din familie de bucatari-ospatari dar ea nu a gustat niciodata.Ca o idee ce as da-o ar fi sa folositi burta prefiarta aceea nemteasca in punga de 1kg e un pic mai scumpa dar este super OK.Daca vreti sa mai vedeti si alte retete cautati pe google ciorba de burta constanteanul (reteta lui Goe)si poate va place,eu o pregatesc dupa reteta care se facea in alimentatie publica pe vremea lui raposatul.Este o reteta care daca este respectata sigur veti manca ciorba de burta nu altceva.Daca o ve-ti incerca lasa-ti comentarii va rog.Spor la treaba si pofta buna.
 

McGigi  acum un an 16 Septembrie 2012 15:56  

Re: Ciorba de burta

O reteta originala. E ciorba de burta - pentru ca are burta - dar asemanarile de preparare se opresc aici. Burta e fiarta in 5 ape??? Mai avea consistenta? Mai avea gust?
 

Ioana  acum un an 16 Septembrie 2012 16:15  

Re: Ciorba de burta

citeste reteta inca o data, de data asta calm si fara presupozitii.
 

vasile  acum un an 1 Octombrie 2012 16:22  

Re: Ciorba de burta

daca pun si cateva galbenusuri de oua ,ce se intimpla?
 

Ioana  acum un an 1 Octombrie 2012 18:31  

Re: Ciorba de burta

nimic rau, ciorba se va ingrosa si va capata usor un alt gust de la oua. un prieten a testat de curiozitate reteta si cu oua pentru ingrosare si nu i-a placut la fel de mult. deci e doar chestie de gust si cum esti obisnuit.
 

Petruta  acum un an 29 Octombrie 2012 19:24  

Re: Ciorba de burta

Am incercat astazi reteta (am renuntat la gulie) si mi-a iesit delicioasa, musafirii au fost foarte incantati de gust cat si de aspect.A fost prima mea ciorba de burta gatita dar tin sa te felicit pt reteta! A iesit mai buna ca la restaurant. Perfecta:D
 

Iriciuc Alex Si Inna  acum un an 15 Decembrie 2012 18:07  

Re: Ciorba de burta

feicitari pentru reteta,a facut si sotia mea pentru prima data si a iesit foarte foarte gustoasa,desi mie nu prea ma dau in vand dupa ciorbe,dar asta e fara cuvinte. succes incontinuare si te mai ateptam si cu alte retete delicioase
 

Rodica  acum un an 23 Decembrie 2012 16:20  

Re: Ciorba de burta

Ioana, chiar cautam o reteta ca a mamei mele si am gasito pe a ta.
La fel ca si ceilalti eu amestec smantana cu galbenusuri de ou si putina faina dar in rest reteta este exact la fel. Eu nu am pus otet in ea , deci fiecare isi va pune in farfurie.
Oricum mi-a iesit super. Sunt mandra azi de mine ))
Multumesc pentru reteta!
 

s  acum un an 24 Decembrie 2012 22:46  

Re: Ciorbwerterterterterta de burta

hhhmmmm mi se pare ceva ca ie prea buna pe gustul meu hhhmmmm
 

ISTRATE MARIANA  acum un an 28 Decembrie 2012 21:08  

Re: Ciorba de burta

VOI PREGATI CIORBA DE BURTA PTR 1 IANUARIE.NU E PRIMA DATA CAND FAC,DAR DE DATA ACEASTA MA VOI GHIDA DUPA ACEASTA RETETA.SPER SA IASA FOARTE BINE!!!!!!!!!!!SOTUL MEU E INNEBUNIT DUPA ACEASTA CIORBA,MAI ALES DUPA PETRECEREA DE REVELION!MULTUMESC PTR IDEE!
 

mircea  acum un an 4 Ianuarie 2013 16:07  

Re: Ciorba de burta

la ciorba de burta esti varza ne acrita e supa nu e ciorba nu stii chestiuni de baza nu te supara dar asta e ex: gulii, dafin, oase nu se pune. Cere la macelarie tendonase PARTEA DE LA COPITA PANA LA GENUNCHI. OSUL CU SITA SI MADUVA ITI VA INEGRI CIORBA ASPECTUL CONTEAZA MANCAREA INTAI O VEZI SI S-AR PUTEA SA NU ITI MAI VINA SA O GUSTI APOI TE ADMIR DIN PUNCT DE VEDERE AL CURATENIEI DAR NU STIU CE GUST VA MAI AVEA CIORBA TA DACA SPELI ATAT DE MULT BURTA. ATENTIE LA SARE DOUA LINGURI LA 4 LITRI DE APA PLUS BURTA FRECATA CU SARE
[O LINGURA DE SARE LA LITRU DE APA SE PUNE LA MURATURI]
studiaza un retetar consacrat exemplu cele pt restaurante APOI POTI SA MAI IMBUNATATESTI RETETA
 

magone  acum un an 8 Februarie 2013 13:25  

Re: Ciorba de burta

buna! si eu apreciez curatenia ta in ale gatitului....foile de dafin si piperul se pun pe ultima suta de milimetri.
sper sa nu te deranjeze remarcile mele.
 

Ioana  acum un an 8 Februarie 2013 13:30  

Re: Ciorba de burta

nu ma deranjeaza. dar mai bine nu le pui, decat sa le pui la final, ele trebuie sa fiarba ca sa dea gust supei-baza.
 

mary  acum un an 21 Februarie 2013 19:16  

Re: Ciorba de burta

a fost delicioasa dar copiilor mei nu le-a placut.Nu se omor in ciorde
 

costoacodina  acum un an 12 Aprilie 2013 11:58  

Re: Ciorba de burta

cine nu a incercat sa se uite la noi
 

valentin  acum 11 luni 29 Iunie 2013 13:33  

Re: Ciorba de burta

Am citit aseara reteta,astazi am facut ciorba

Buna,mie mi-a placut,astept invitatii sa vedem ce spun si ei

Multumesc
 

Blaga Liviu  acum 11 luni 6 Iulie 2013 17:54  

Re: Ciorba de burta

buna ,am incercat si io sa fac aceasta minune de ciorba sa-mi iasa asa ca in foto si am reusit ¨felicitarii¨
 

Felix  acum 10 luni 7 August 2013 18:44  

Re: Ciorba de burta

te rog sa-mi spui daca stii , de ce imi iese zeama de culoare inchisa?
 

Ioana  acum 10 luni 7 August 2013 18:48  

Re: Ciorba de burta

ai folosit aceasta reteta?
 

Felix  acum 10 luni 7 August 2013 18:58  

Re: Ciorba de burta

da de mai multe ori, totul e ok dar , dupa cum spuneam se inegreste un pic zeama. Multumesc pentru raspuns!
 

Ioana  acum 10 luni 7 August 2013 19:10  

Re: Ciorba de burta

nu e cumva de la osul de vita folosit? de obicei ele dau o culoare bruna supei. e maronie supa imediat dupa ce fierbi osul sau devine maronie mai incolo?
 

Felix  acum 10 luni 7 August 2013 19:14  

Re: Ciorba de burta

cam la finalul fierberii osului . si cred ca asta e cauza pt ca am observat si la alte comentarii acelesi cauze, s-a mai intamplat si altora. Multumesc inca odata!

 

mihai  acum 8 luni 27 Octombrie 2013 12:29  

Re: Ciorba de burta

ioana draga ,cred ca ai uitat de ceapa
 

Radu  acum 5 luni 14 Ianuarie 2014 13:50  

Re: Ciorba de burta

Ciorba de burta este de doua feluri, cea autentica, putin ''puturoasa'' si cea cosmopolita, adica cea in care punem cu nemiluita tot felul de chestii ca si la o ciorba comuna.A se folosi doar burta proaspata care sa aiba un miros natural, usor fresh, nu mirosuri de clor, amoniac si alte saruri aiurea cu care se trateaza.Taiati burta bucati de ce marime doriti, nu conteaza, apoi puneti materialul la fiert.E gata cand scoateti o bucata si gustati din ea, trebuie sa fie frageda si usor de mestecat.In general cam 3-3,5h in oala normala sau 1,5-2 h in oala sub presiune.La fiert, impreuna cu ea puneti doar sare grunjoasa ( normala sau de mare, nu conteaza ).Cantitatea de apa o alegeti dupa preferinte, unii vor o ciorba mai deasa, altii mai putin plina de burta, cum doriti.Cand a fiert suficient se scoate burta, se lasa la racit si apoi se taie fideluta dupa care se pune in inapoi in zeama in care a fiert.In timpul cat se raceste burta puneti o tigaie cu ulei pe foc si adaugati morcov ras lasand morcovul sa se topeasca usor pana prinde amestecul o culoare galben spre portocaliu.Chestia asta da de fapt culoarea acea galbuie intens ciorbitei.Se amesteca in paralel galbenusele de ou ( cate vreti ) cu smantana grasa ( 30 -40% grasime ) si cu zeama de burta la o temperatura mai scazuta ca sa nu se coaguleze ouale.prima data oprim din fiert ciorba 5 min., apoi turnam si amestecam morcovul din tigaie, dupa care turnam smantana amestecata cu galbenusurile si la sfarsit punec cativa catei de usturoi pisati si asezati intr-un saculet de tifon in ciorba.asezati capacul si lasati 30 min.Apoi drege fiecare cu ce-i place, otet, otet de pe gogosari, de pe ardei iuti, piper negru, rosu, verde, leustean, smantana, etc...la infinit!!!Pofta!
 

elena  acum 5 luni 18 Ianuarie 2014 18:44  

Asta nu e ciorba de burta!

Sunteti varza.Nu stiti ce este aia ciorba de burta.
 

@Elena, te rugam...  acum 5 luni 21 Ianuarie 2014 09:46  

Re:iorba de burta

... sa ne pui pe site reteta ta de burta, chiar suntem curiosi cum o gatesti tu.Multumim!
 

GEORGIANA  acum 4 luni 24 Februarie 2014 13:37  

Re: Ciorba de burta

daca nu am rasol de vita imi iese fara?
va rog dati-mi un raspun
 

Ani  acum 3 luni 27 Martie 2014 13:23  

Re: Ciorba de burta

Cica burta prefiiarta spalata cu sare cu otet etc .. Pai ce a mai ramas din ea sa déjà gust la ciorba ? Prostiii si va l'autisme dupa toate care se d'au gospodine vai de capul nostru si gulie la ciorba mai bine ziceai ça e ciorba de zarzavat
 

Madalina  acum 8 ore 12 Iunie 2014 23:27  

Re: Ciorba de burta

Ma intreb ce cauta oamenii astia super-priceputi in ale gatitului (cum sunt Ani si Elena si altii...) pe site-uri culinare. Vin doar sa arunce comentarii aiurea, or fi avand o pasiune in a prost-dispune oamenii?
N-am incercat reteta, dar sunt convinsa ca e foarte buna.
Ioana, nu-i lua in seama pe carcotasi!
 

 

Adauga comentariu

 
nu va fi facut public


zambet
zambet
zambet
pofta
trist
greata

 

 

 

 

 

 

 

Retete de sezon

Vezi toate retetele de sezon

 

 

 

Ca sa primesti cele mai noi retete prin email:

 

 

Constructii si amenajari interioare Cluj www.casamicon.ro
Noi am amenajat bucataria e-Retete!
Click aici ca sa vezi rezultatul

 

 
Visit Ioana's profile on Pinterest.
 

 

 
 

 

 

Ultimele Retete RSS

Ultimele Comentarii RSS